TDC Bredbånd uden fastnet telefoni
Fra : Thomas Petersen

Dato : 25-11-02 12:32

Jeg har lige ringet til TDC Bredbånd og sagde at jeg gerne ville opsige mit
abonnement fordi de for en uge siden sagde til mig, at jeg ikke kunne opsige
mit fastnet abonnement og så stadig have ADSL.

Fint, så ser jeg på Cybercitys side at de tilbyder gratis oprettelse frem
til 16. dec. Så det bestiller jeg, og så ringer jeg til TDC og spørger efter
hvor lang tid, der går inden de kan lukke min linie ned.

Men så får jeg pludselig at vide at jeg godt kan opsige min fastnet telefoni
og stadig have ADSL, men de vil have 351 kr i kvartalet for en "bærelinie".

Sælgeren påstod at de havde fået at vide fra telestyrelsen at de ikke må
tvinge folk til at have fastnet telefoni selvom de har ADSL...

Hvilket jeg jo faktisk ikke tror på at de overholder !

Er der andre, der har været ude for noget af det samme ?

Med venlig hilsen
Thomas Petersen

PS. Ja, jeg opsiger sgu' mit abonnement hos TDC og får Cybercity i stedet
for !

Fra : Søren Møller

Dato : 25-11-02 14:56

"Thomas Petersen" <noreply@doller.dk> wrote in message

> [...]
> tvinge folk til at have fastnet telefoni selvom de har ADSL...
>
> Hvilket jeg jo faktisk ikke tror på at de overholder !

Det overholder de da, du skal bare betale ligeså meget for en bærelinie
som for en fastnettelefonlinie

Skulle du iøvrigt ikke også betale mere for oprettelsen af en bære
linie? - Jeg fik at vide, at jeg skulle betale ca. 500kr. mere for
oprettelsen af en bærelinie end for oprettelsen af en
fastnettelefonlinie

> Er der andre, der har været ude for noget af det samme ?

Jeps, da jeg ville flytte min Pro@cces til en ny adresse uden
fastnettelefon.

> PS. Ja, jeg opsiger sgu' mit abonnement hos TDC og får Cybercity i stedet
> for !

Hvilket var præcis, hvad jeg gjorde...
At CC så først sendte mig en defekt router, er jo en anden sag.
Men det virker fint nu.

Søren A.Møller

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-11-02 22:50

> [...]

> opsige mit abonnement fordi de for en uge siden sagde til mig, at
> jeg ikke kunne opsige mit fastnet abonnement og så stadig have

Nej, eller rettere jo du kan opsige fastnet hos TDC og have fastnet hos
en anden Teleudbyder - eller du kan opsige fastnet fuldstændig. Hvis du
opsiger fastnet fuldstændig, så vil TDC have sig betalt for en
bærelinje - sjovt nok koster den præcis det samme som et
fastnetabonnement.

> [...]
> ADSL...
>
> Hvilket jeg jo faktisk ikke tror på at de overholder !

Jo, de overholder det. Det som man ikke kunne engang var at have sin
fastnet telefoni hos andre udbydere end TDC, hvis man var ADSL-kunde
hos TDC - men det kan man jo godt nu. Det med at man skal betale for en
bærelinje har vist været gældende praksis i lang tid hos TDC.

> Er der andre, der har været ude for noget af det samme ?

Jeps, og det står også på deres hjemmeside, både det med at man kan
have abonnement hos en anden teleudbyder, og at man skal betale for en
bærelinje.

> PS. Ja, jeg opsiger sgu' mit abonnement hos TDC og får Cybercity i
> stedet for !

Hvis ikke det var fordi mit TDC abonnement endnu ikke er 6 måneder, så
fulgte jeg med. Men jeg må hellere vente et par måneder endnu.
Hmm - kan man egentlig opsige sit abonnement inden de 6 måneder er
gået, og i så fald hvad koster det i "bøde"?
Hvis det nu er billigere end oprettelse koster hos CyberCity normalt,
så kan det jo ligefrem betale sig at opsige før tid - og skifte inden
16. dec.

Mvh
Flemming

Fra : Thomas Petersen

Dato : 26-11-02 06:30

> [...]
> Hvis det nu er billigere end oprettelse koster hos CyberCity normalt,
> så kan det jo ligefrem betale sig at opsige før tid - og skifte inden

Tja, du skal vel blot betale for de resterende måneder, der er op til 6
måneders fristen, kunne jeg forestille mig.

Hilsen
Thomas

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-11-02 13:31

"Thomas Petersen" <noreply@doller.dk> skrev:

> Fint, så ser jeg på Cybercitys side at de tilbyder gratis
> oprettelse frem til 16. dec. Så det bestiller jeg,

Hvor på CyberCitys hjemmeside ser du det?
Umiddelbart kan jeg ikke se andre tilbud en et medfølgende boost card
frem til 31/12.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-11-02 22:18

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in

> Hvor på CyberCitys hjemmeside ser du det?
> Umiddelbart kan jeg ikke se andre tilbud en et medfølgende boost
> card frem til 31/12.

Jeg har ligesom dig heller ikke set det på CC's sider. Men min bank har
et kundetilbud (har været der siden i sommers - ved ikke lige hvornår
der slutter) - og der kan man få følgende to muligheder uden oprettelse
hos CC og derudover er der en rabat (i form af hurtigere hastighed de
første to måneder):

* ADSL 256/128 Kbit/s - Spar 300 kroner + oprettelsesafgift!
Abonnementet koster 360 kroner per måned - De to første måneder får
du øget hastighed til 512/256 Kbit/s.

* ADSL 512/256 Kbit/s - Spar 400 kroner + oprettelsesafgift!
Abonnementet koster 495 kroner per måned - De to første måneder får
du øget hastighed til 1Mbit/512 Kbit/s

Mvh.
Flemming

PS: Det er på www.lsb.dk - øverst i højre hjørne er der et
"Kundetilbud" link. Der finder du ovenstående.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-11-02 09:48

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev:

> Jeg har ligesom dig heller ikke set det på CC's sider.

Jeg har fundet det - men det afhænger tilsyneladende af hvilken central
man tilhører. Hvis jeg indtaster mine forældres telefonnummer i
centraltjekket angives det, at oprettelsen er gratis. Hvis man
indtaster min nabos nummer (jeg har ikke selv fastnettelefon), koster
oprettelsen det sædvanlige.

> PS: Det er på www.lsb.dk - øverst i højre hjørne er der et
> "Kundetilbud" link. Der finder du ovenstående.

Tak for henvisningen, men mon ikke man skal være kunde i Lån og Spar
bank?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-11-02 23:35

> Tak for henvisningen, men mon ikke man skal være kunde i Lån og
> Spar bank?

Selvfølgelig, men det er jeg også - og det er ikke noget jeg har
modtaget info om fra bankens side. Fandt det ved et tilfælde for et par
måneder siden. Så jeg tænkte det kunne have interesse, det kunne jo
være du også var LSB eller LSB Nextbank kunde.

Mvh.
Flemming

Fra : Henning Petersen

Dato : 26-11-02 23:51

On Mon, 25 Nov 2002 12:31:42 +0100, "Thomas Petersen"
<noreply@doller.dk> wrote:

> Er der andre, der har været ude for noget af det samme ?

Ikke personligt, men et par bekendte fik samme besked da de ville ha
en TDC ADSL til deling mellem tre personer der deler en lejlighed, men
ingen telefon, for ikke at komme til at hænge på en telefon-regning.

Nu har de bestilt sonofon bredbånd i stedet for.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk