Oenskes: En router velegnet til at forbind~
Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-11-02 13:30

Vi har en ADSL forbindelse med fast IP som vi gerne vil have mulighed
for at bruge som sekundaer adgang til INternettet fra vores LAN. Det
har fungeret fint igennem et stykke tid med en Linuxmaskine som
firewall, men vi oensker at skifte til en decideret router.

Vi har foelgende krav:

* Skal kunne fungere som default gateway.
* Skal kunne udlevere adresser via DHCP - dette skal kunne slaaes til
og fra af os.
* Tillade brug af ssh udefra og ind. De praecise porte skal vi kunne
konfigurere selv.

Staerkt oenske men ikke krav:

* Mulighed for at tilkoble Linux og Mac OS X clienter som et VPN
udefra.
* Mulighed for overvaagning.

Jeg har kigget paa nettet og fundet at en 3Com Office Connect Gateway
muligvis kunne loese vores problem. Er der nogen der har erfaringer
med dette, som kan vurdere situationen? Jeg havde forestillet mig et
prisniveau paa knap et par tusind.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn