til R. Ilsøe
Fra : June Last

Dato : 25-11-02 12:12

Kære R. Ilsøe.

Jeg vælger lige at træde helt ud af den tråd, hvor du reflekterer på
mit svar. Det fremgår af dit svar (til mig ??), at du føler noget er
"møntet på dig" - sådanne udtalelser finder jeg meget negative i et
forløb i en gruppe, hvor der tales om specifikke problemstillinger og
generelle holdninger vedrørende børn.Men jeg vil da gerne berolige dig
med, at jeg på ingen måde har haft dig, eller dit svar, i tankerne -
da jeg svarede - ( i øvrigt yderst generelt og bredt på det
oprindelige spørgsmål). så havde jeg svaret på dit led i tråden ! ( i
øvrigt yderst generelt og bredt på det oprindelige spørgsmål). Jeg har
bemærket, at mange tråde udvikler sig til en negativ dialog ( i en
tråd hvor det er totalt malplaceret), derfor vælger jeg, at skrive
dette til dig og ikke fortsætte i tråden. De udtalelser du har følt
dig generet af, må stå for din egen regning og bearbejdelse. Der er et
ordsprog der siger:
Hvis vi ikke havde vores egne fejl - ville vi ikke have så stor
fornøjelse af, at bemærke dem hos andre! At du også ønsker at
"forsvare dig" og fortælle om dit eget liv er da OK, - jeg har bare
den holdning at en tråd bør forholde sig til det oprindelige
spørgsmål, give bred mulighed for nuancer i tråden, til glæde for den
der har startet tråden. Næste gang du føler nogen henvender sig
personligt til - eller kommenterer dig - kunne du jo læse indlægget
en gang til med generelle briller. Dette indlæg hører jo sådan set
heller ikke til i denne gruppe, men da ovenstående er meget
symptomatisk for grupper hvor vi kommer ind på følelser og holdninger
- er det hermed bragt - med en opfordring til, at vi alle prøver at se
om vores svar skal gives i tråden eller en ny skal startes. Skulle du
ikke finde dette beroligende nok, kan du skrive til min e-mail - så vi
ikke irriterer de øvrige deltagere i gruppen. Sidst men ikke mindst er
det så forunderligt - med den knap vi alle har på tastaturet (delete)
den fjerner selv det mest pågående spørgsmål eller svar, - så den kan
vi jo bare bruge når "noget" generer os !

--
Kærligst June