Router, porte og Gaming Zone
Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-11-02 11:47

Jeg har netop fået ADSL via Cybercity, og dertil
har jeg fået en Zyxel 642 router.
For at spille på Gaming Zone skal man ha' åbnet
nogle porte, hvilket i sig selv ikke er problemet.
Problemet er, at det ikke virker...
Jeg kan ikke join'e og hvis jeg host'er kan andre
ikke join'e...
Findes der en måde, ud over at installere en firewall
og aflæse loggen, at checke hvilke(n) port(e) der ikke svarer?

Eller endnu bedre: Er der een der har fået Gaming Zone
til at virke med denne router?

Peter Schrøder

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-11-02 12:16

Peter Schrøder <nospample@se> crashed Echelon writing

http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm#Games

--
Bjarke Andersen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-11-02 14:15

> [...]
> og aflæse loggen, at checke hvilke(n) port(e) der ikke svarer?
>
> Eller endnu bedre: Er der een der har fået Gaming Zone

Vi har haft samme problem

Jeg tror ikke at det er nok at åbne for portene, du skal også lave "port
forwarding" (virtual server) til den computer du vil spille på. Vi fik det i
hvert fald til at virke på den måde (det drejede sig om Age of Empires 2).

mvh Frank

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-11-02 15:10

"Frank K. Jensenskrev
> [...]
> hvert fald til at virke på den måde (det drejede sig om Age of Empires 2).

Njah.. Når jeg åbner for advanced settings i routeren, får
jeg mulighed for at forwarde forskellige porte (ranges) eller alle.
Jeg har kun een pc tilsluttet, så IP'en burde være til at overse.
Selv om jeg åbner for alle, vil den alligevel ikke...
Det får mig til at tro at routeren måske har nogle
fortolkningsmæssige begrænsninger, á la dem
på Speedstream 2601 fra TDC.
Er det en Zyxel 642 du har fået til at virke?
Jeg ville virkelig gerne spille Crimson Skies igen...

Peter Schrøder

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-11-02 15:34

> Njah.. Når jeg åbner for advanced settings i routeren, får
> jeg mulighed for at forwarde forskellige porte (ranges) eller alle.

Nu var det godt nok ikke lige den router, og det var også bare en jeg hjalp
over telefonen, men jeg mener, at han skulle ind i noget de kaldte "virtual
server". Han kunne også gå ind i et eller andet, der hed noget med
"forward", men her kunne han ikke vælge hvilken ip det skulle forwarde til?

> Jeg har kun een pc tilsluttet, så IP'en burde være til at overse.

Kan du så ikke bare køre uden router?

> [...]
> fortolkningsmæssige begrænsninger, á la dem
> på Speedstream 2601 fra TDC.
> Er det en Zyxel 642 du har fået til at virke?

Nej det var det godt nok ikke som skrevet oven for.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-11-02 15:40

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/zyxel_642r/

Måske du kan bruge det til noget, hvis du ikke allerede har være der

mvh Frank

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-11-02 16:00

"Frank K. Jensen" skrev
> Måske du kan bruge det til noget, hvis du ikke allerede har være der

Jo tak, har været der allerede. Jeg giver lige Cybercitys support
lejlighed til at brilliere lidt igen, inden jeg bytter skidtet til
et modem (de lovede nemlig oprindelig, at det kunne lade
sig gøre med deres router.)
Takker for hjælpen.

Peter Schrøder