Ny julegave (spille computer/lan server)
Fra : Tom Jørgensen

Dato : 25-11-02 10:34

prøver lig igen news serveren driller idag

Jeg har bestilt denne her hos shg. da jeg vil have en ny pcér i julegave. Er
der noget som I syntes er forkert eller ting noget i ville gøre anderledes.
Jeg er lidt udsikker på rammen og skærmen.
Den skal primært bruges til spil.

Asus P4PE/GBL/F/SATA/GD, Sokkel478, i845

CD/RW PLEXTOR PX-W4828TA IDE,

Pentium4, 3006MHz Socket 478 FSB533

WD,Harddisk 120GB WD 1200JB 7200/8092KB

Radeon 9700 PRO Deluxe, 128MB DDR

Thermalcase Midi Tower, XaserII A5000

2 x Samsung, Ram 512 MB DDR2700

LG Electronics,19" LG Flatron F900P 0.24

Logitech Cordless Desktop Comfort

Windows xp pro

Hilsen
Tom

Fra : Leony

Dato : 25-11-02 10:51

"Tom Jørgensen" <Falkevej@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den skal primært bruges til spil.
> 2 x Samsung, Ram 512 MB DDR2700
> LG Electronics,19&quot; LG Flatron F900P 0.24

Jeg synes det ser fornuftigt ud - dyrt men fornuftigt.
Samsung skulle lave ganske glimrende RAM, så jeg tror ikke du har noget at
være bange for der.
Skærmen er jo ganske glimrende i følge SHG. Personligt havde jeg nok valgt
Philips, Sony, Samsung eller ViewSonic.
Ved ikke hvordan musen (fra Logitech Cordless Desktop Comfort sættet)
opfører sig i spil. Der er vist både for og i mod trådløse mus.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-11-02 11:07

Tom Jørgensen skrev: (messageID:

> 2 x Samsung, Ram 512 MB DDR2700

Jeg har selv Samsung PC2700 og er aldeles godt tilfreds med det. Samsung
har også fået megen ros i test:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/04/16/9184255

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 25-11-02 13:15

Damn den er vild!

Du har ikke overvejet at købe McDonalds i stedet for?

> 2 x Samsung, Ram 512 MB DDR2700

Har jeg kun hørt gode ting om!

> LG Electronics,19&quot; LG Flatron F900P 0.24

Kender jeg ikke, men jeg har selv en Samsung Syncmaster 900nf og den er jeg
ovenud tilfreds med! Derfor vil jeg foreslå dig en 900nf eller evt 959nf

Fra : Tom Jørgensen

Dato : 25-11-02 13:41

"Jens Gregersen [9670]" skrev i en meddelelse

> Kender jeg ikke, men jeg har selv en Samsung Syncmaster 900nf og den er
jeg
> ovenud tilfreds med! Derfor vil jeg foreslå dig en 900nf eller evt 959nf

Okay vil nok lige checke den skæm igen.

Ellers mange tak for din/jeres svar

hilsen
tom

Fra : Tinky Winky

Dato : 26-11-02 13:34

> [...]
> der noget som I syntes er forkert eller ting noget i ville gøre
anderledes.
> Jeg er lidt udsikker på rammen og skærmen.

Siden pris ikke lader til at have betydning, ville jeg have DVD brænder,
SCSI harddiske i RAID 5, 20"+ TFT skærm og mindst 1GB rambus RAM.

Den er rimelig overkill, hvis du mest bruge den til de spil man kan købe i
dag. Hvilke spil skal du spille på den?

Jeg har selv samlet et par PC'er til under 5000 kr hver. De er helt fine til
fx UT2003 og andre nye krævende spil (GF4Ti4200, 512MB RAM mm.). Sådan en
koster måske bare hvad det foreslåede grafikkort og kabinet koster
tilsammen - og mindre end CPUen alene!

I hvertfald ville jeg købe en billigere CPU, måske en 2,4 Ghz, den koster
under en tredjedel. Og jeg tvivler på at du vil kunne se forskel i spil.

Det kan ikke betale sig at prøve at forberede sin hardware på spil der
kommer om 2 år. Det kan meget bedre betale sig at købe ny hardware oftere.

Fra : Tom Jørgensen

Dato : 26-11-02 15:32

"Tinky Winky"
skrev i en meddelelse > > >

> Siden pris ikke lader til at have betydning, ville jeg have DVD brænder,

Har en brænder idag som jeg vil flytte over.

> Den er rimelig overkill, hvis du mest bruge den til de spil man kan købe i
> dag. Hvilke spil skal du spille på den?

Nu er den ikke kun til spil men også som server. vi er stor familie med 5stk
computer og arbejder meget med video og billeder, det er så meningen at jeg
vil have det hele liggede på serveren som vi så alle kan trække fra, og så
gør det ikke noget hvis jeg så kan spille mine spil samtidligt.

> Det kan ikke betale sig at prøve at forberede sin hardware på spil der
> kommer om 2 år. Det kan meget bedre betale sig at købe ny hardware oftere.

Det har du måske ret i men nu ligger landet sådan idag, at vi har
muligheden for at købe a big one.

Hilsen
Tom

Fra : Tinky Winky

Dato : 26-11-02 16:04

> [...]
> vil have det hele liggede på serveren som vi så alle kan trække fra, og så
> gør det ikke noget hvis jeg så kan spille mine spil samtidligt.

I så fald ville jeg helt klart købe 2 computere. 1 server og 1 spilcomputer.

Hvis der er nogen der trækker nogle store filer fra din IDE harddisk, vil
krævende spil gå rimelig kolde, selvom det er en 3Ghz.

En fil server behøver ikke at koste meget. Mht. harddiske kan jeg kun
anbefale Seagate Barracuda. Spørg evt. i dk.edb.hardware.drev. I en server
kunne du evt. have 1 eller 2stk. 80GB eller 120GB.

> Det har du måske ret i men nu ligger landet sådan idag, at vi har
> muligheden for at købe a big one.

Nu kender jeg selvf. ikke de nærmere omstændigheder, men man kan vel altid
gemme et bundt tusindsedler i en madrass eller i selve kabinettet, til når
den bliver for sløv . Men hvis I har råd kan købe noget lignende om 6-9
måneder, så ville jeg måske også gøre det. Ellers kan en familie få en god
oplevelse for over 4000 kr., hvis I tog en 2.4 Ghz i stedet.

Fra : René Jensen

Dato : 25-11-02 16:30

Tom Jørgensen wrote:
> [...]
> Jeg er lidt udsikker på rammen og skærmen.
> Den skal primært bruges til spil.
>
> Asus P4PE/GBL/F/SATA/GD, Sokkel478, i845

Er det med i846G chipsettet?

> CD/RW PLEXTOR PX-W4828TA IDE,

Evt. LiteOn brænder i stedet.

> Pentium4, 3006MHz Socket 478 FSB533
>
> WD,Harddisk 120GB WD 1200JB 7200/8092KB
>
> Radeon 9700 PRO Deluxe, 128MB DDR

Geforce4 ... har tabt så meget respekt for ATI Radeon kort, da
www.tomshardware.com fandt ud af de bevidst have snydt sig til bedre
scores i diverse benchmark programmer.

> Thermalcase Midi Tower, XaserII A5000
>
> 2 x Samsung, Ram 512 MB DDR2700

1x512MB i stedet for 2, evt. hurtigere RAM.

> LG Electronics,19&quot; LG Flatron F900P 0.24

Sony, Nokia, HP eller Samsung.

> Logitech Cordless Desktop Comfort

IMO dur trådløs mus ikke til spil.

> Windows xp pro

Windows 2000.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Leony

Dato : 28-11-02 07:28

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse

> Geforce4 ... har tabt så meget respekt for ATI Radeon kort, da
> www.tomshardware.com fandt ud af de bevidst have snydt sig til bedre
> scores i diverse benchmark programmer.

Har du ikke et direkte link til den historie. Har surfet lidt på Tom's, men
jeg kan ikke finde noget hvor de beskylder ATI for at snyde.
Svjv har det været en offentlig hemmelig at producenterne optimerede drivere
til benchmarkprogrammer og spil lige så længe som der er blevet testet
grafikkort. Det kan jo selvfølgelig være at ATI's snyd er langt mere
alvorlig, derfor kunne jeg godt tænke mig at læse artiklen.