pc til bl.a spil ?
Fra : Tom Jørgensen

Dato : 25-11-02 08:17

Jeg bestilt denne her hos shg. da jeg vil have en ny pcér
i julegave. Er der noget som I syntes er forkert eller ting noget i ville
gøre anderledes. Jeg er lidt udsikker på rammen og skærmen.
Den skal primært bruges til spil.

Asus P4PE/GBL/F/SATA/GD, Sokkel478, i845

CD/RW PLEXTOR PX-W4828TA IDE,

Pentium4, 3006MHz Socket 478 FSB533

WD,Harddisk 120GB WD 1200JB 7200/8092KB

Radeon 9700 PRO Deluxe, 128MB DDR

Thermalcase Midi Tower, XaserII A5000

2 x Samsung, Ram 512 MB DDR2700

LG Electronics,19" LG Flatron F900P 0.24

Logitech Cordless Desktop Comfort

Hilsen
Tom

Fra : o&u

Dato : 25-11-02 12:34

On Mon, 25 Nov 2002 08:16:47 +0100, "Tom Jørgensen" <Falkevej@os.dk>
wrote:

> [...]
>
>Thermalcase Midi Tower, XaserII A5000
>
> 2 x Samsung, Ram 512 MB DDR2700
>
>LG Electronics,19&quot; LG Flatron F900P 0.24

Nogle køber pc ligesom firmabil. Du må have mange penge.

Ret kompromisløst må man sige. Ram skulle være kanon, men skærmen
kender jeg heller ikke. Jeg ville vælge en philips shortneck 19", 109B
hedder den.

mvh

John

Fra : Tom Jørgensen

Dato : 25-11-02 12:42

kan se at jeg fik sendt samme meddelse 2 gange men med forskellige
overskrifter, jeg beklager men news server drillede imorges og jeg har ikke
lige styr på hvordan man slætter igen.

Hilsen
Tom

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-11-02 13:18

Tom Jørgensen wrote:
> [...]
> i julegave. Er der noget som I syntes er forkert eller ting noget i ville
> gøre anderledes. Jeg er lidt udsikker på rammen og skærmen.

jeg kan godt li konceptet og planlægger selv noget i den stil.

> Asus P4PE/GBL/F/SATA/GD, Sokkel478, i845

Jeg ville nok vente en uge eller to og så få et Dual DDR ram motherboard
(Granite chipset).

> CD/RW PLEXTOR PX-W4828TA IDE,

Hvad med DVD? Radeon kortet har TV-ud så det kunne måske være
interresant at afspille DVD film gennem PC'en.

> Pentium4, 3006MHz Socket 478 FSB533

Alt for dyr i forhold til ydelsen. Medmindre du vil spille i lave
opløsninger, så får du ikke højere framerate end med en CPU der er et
par numre langsommere og koster 1/3-del.

> 2 x Samsung, Ram 512 MB DDR2700

Halvdelen kunne nok fint gøre det. Jeg kan kun komme i tanke om
CodeCreatures demoen der anbefaler mere end 512 MB ram eller
selvfølgelig hvis du vil arbejde med film eller lign.

> LG Electronics,19&quot; LG Flatron F900P 0.24

Sørg for at se den inden du køber.

> Logitech Cordless Desktop Comfort

Logitech giver for mange driverproblemer og en trådløs er ikke ideel til
hurtige 3D spil. MS Intellieye Explorer er mit valg.

Mvh

Bruno

Fra : Tom Jørgensen

Dato : 25-11-02 13:37

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse >

> Hvad med DVD? Radeon kortet har TV-ud så det kunne måske være
> interresant at afspille DVD film gennem PC'en.

har i forvejen DVD på min nuværede pc og vil genbruge den i den nye

> Alt for dyr i forhold til ydelsen. Medmindre du vil spille i lave
> opløsninger, så får du ikke højere framerate end med en CPU der er et
> par numre langsommere og koster 1/3-del.

Vil prøve at spille på min 42" plasma tv skærm samtidligt skal den også
virke som en server på vores lokalnet, har hørt at den nye 3GHz skulle være
god til at køre flere programmer samtidligt

> Halvdelen kunne nok fint gøre det. Jeg kan kun komme i tanke om
> CodeCreatures demoen der anbefaler mere end 512 MB ram eller
> selvfølgelig hvis du vil arbejde med film eller lign.

skal netop også bruges til det

> Sørg for at se den inden du køber.

vil nok lige checke skæmen en gang til

ellers mange tak for din/jeres svar

hilsen
tom

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-11-02 19:52

Tom Jørgensen wrote:
> [...]
> virke som en server på vores lokalnet, har hørt at den nye 3GHz skulle være
> god til at køre flere programmer samtidligt

OK, så giver den 3Ghz CPU mening for ellers ville jeg foreslå dig at
anskaffe en separat filserver. For prisforskellen kan du nemlig sagtens
få noget der er fint til formålet og så er der ikke noget bøvl med at
man ikke lige kan genstarte osv. Man kunne endda gå så langt som til at
overveje en af de filservere der bare en en boks man sætter på
netværket, men som ikke er en PC i normal forstand.

Mvh

Bruno

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 25-11-02 23:55

"Tom Jørgensen" <Falkevej@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> god til at køre flere programmer samtidligt

Så skal du have modellen med Hyper Threading - jeg mener at der fås en model
med og en uden. Den med er bedre[1] end en P4-3.6GHz (I-sample
formodentligt)

[1]http://www4.tomshardware.com/images/thg_video_5_p4_ht.zip eller:
http://www12.tomshardware.com/images/thg_video_5_p4_ht.zip