Opslag købes
Fra : J. Bengtsson

Dato : 25-11-02 09:16

Hej NG.

Jeg søger en slægtsforsker, som jeg kan købe et opslag af.

Det drejer sig om et skifte, som forhåbentlig kan findes i Landsarkivet for
Nørrejylland.
Det drejer sig om et skifte fra 1808 i Albæk sogn. Jeg vil gerne have
fotokopier af skiftet, hvis det er muligt.

Da jeg desværre meget sjældent kommer på arkiverne, og derfor ikke har
mulighed for modydelse, vil jeg gerne betale for dette opslag. Jeg ved godt,
at denne ydelse kan købes på arkivet, men jeg vil hellere lægge mine
skillinger i lommen på en seriøs slægtsforsker (ikke at de ikke er seriøse
på arkiverne !!) Men det er måske ikke velset at bede om i denne gruppe ??

Venligst kontakt mig på min mail.

Venlig hilsen
Jeannie
chriben@private.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-11-02 14:51

Mon, 25 Nov 2002 09:15:55 +0100, skrev J. Bengtsson:

>Jeg søger en slægtsforsker, som jeg kan købe et opslag af.

Det skulle forhåbentlig ikke være nødvendigt at betale hinanden for
den slax.

>at denne ydelse kan købes på arkivet, men jeg vil hellere lægge mine
>skillinger i lommen på en seriøs slægtsforsker (ikke at de ikke er seriøse
>på arkiverne !!) Men det er måske ikke velset at bede om i denne gruppe ??

Arkiverne fattes penge. Man har netop måttet skære ned så det virkelig
gør ondt: fyring af medarbejdere, indskrænkning af åbningstider m.v.
Jeg var forleden til brugermøde på Landsarkivet i Viborg, og Jansen
var lige ved at græde, da han måtte meddele os de nye åbningstider

Og jo.... forespørgsler om hjælp til arkivopslag er altid velkomne i
denne gruppe og jeg har bestemt indtryk af, at der altid findes en
løsning på det. Jeg skal f.eks. - hvis alt går efter planen - til
Viborg den 7. december og tager gerne bud med, hvis ikke andre kommer
først.

>Venligst kontakt mig på min mail.

Det vil jeg så gøre

Venlig hilsen