MS Windows
briani 27239
Windows 2000 - .NET Framework
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 25-11-02 07:40

NG,

O/S: Windows 2000 Professional

Jeg var en tur forbi Windows Update forleden og finder en mulig update, som
hedder følgende...

-----
Microsoft .NET Framework
Download size: 20,8 MB, 10 minutes
------

Er det nødvendigt, at jeg installere denne update? Kan det anbefaldes?
Bliver min computer mere stabil?

Jeg aner simpelthen ikke, hvad det .NET er for noget.

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-11-02 09:18

Glenn Rasmussen wrote :

> [...]

> Bliver min computer mere stabil?
>
> Jeg aner simpelthen ikke, hvad det .NET er for noget.

..Net er et nyt "framework" fra Microsoft til afvikling af en ny
generation applikationer. Microsoft regner med i fremtiden af bygge alle
sine applikationer på denne platform. For at din Windows-box skal kunne
afvikle programmer skrevet til denne platform, så skal der dog
installeres understøttelse for det, og det er denne understøttelse .Net
Framework leverer. Om du reelt har brug for det pt er nok tvivlsomt -
hvis du da ikke sidder og udvikler programmer til det - og i så tilfælde
vidste du nok godt, hvad det var.

Jeg tror umiddelbart ikke, at du har behov pt. for at installere det, men
det kan sagtens tænkes, at fx MSN Messenger i fremtiden vil levere flere
services i en version, der understøtter .Net (jeg har dog ikke set
eksempler på dette endnu)

Du kan læse mere om, hvad Microsoft mener .Net er på
http://www.microsoft.com/net/basics/

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 25-11-02 15:29

Jesper Stocholm,

> [...]
> det kan sagtens tænkes, at fx MSN Messenger i fremtiden vil levere flere
> services i en version, der understøtter .Net (jeg har dog ikke set

Tak for et godt svar .

På den anden siden gør det vel ingen skade at installere updaten?

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 15:59

Jesper Stocholm skrev:

> ok ... men det er så det hjørne du har valgt at male dig op i

Jeps, men det var nu ikke bevidst. Jeg opdagede det først da jeg
havde købt grafikkortet, men det .NET virker godt nok her, så jeg
klager ikke. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 25-11-02 13:35

Jesper Stocholm skrev:

> Om du reelt har brug for det pt er nok tvivlsomt - hvis du da ikke
> sidder og udvikler programmer til det - og i så tilfælde vidste du
> nok godt, hvad det var.

I mit tilfælde er jeg pisket til at installere det da driveren til
mit grafikkort er baseret på .NET. (Blot en lille indskydelse).

Madsen.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-11-02 14:19

Madsen wrote :

> I mit tilfælde er jeg pisket til at installere det da driveren til
> mit grafikkort er baseret på .NET. (Blot en lille indskydelse).

ok ... men det er så det hjørne du har valgt at male dig op i - jeg var
ikke klar over, at der allerede nu var programmer/hardware, der var
betinget af .Net framework'et.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk