Hvad er fejlen i denne asp kode?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 24-11-02 23:19

Er der nogen der kan finde fejlen i denne asp kode der er
meningen at man kan skrive ait navn og så bliver det lagt ind i
en access database.

her er filen hvor man kan skrive sit navn i.

<head>
<title>asp</title>
</head>

<% if request ("mode") = "" then %>
<form action="modtag.asp" name=action>
<input type="hidden" Name="Mode" Value="opret">
<input type="hidden" Name="id" Value="<% = Request("id")%>">

Bruger navn : <br><INPUT type="text" name=navn size="20">

<input type="Submit" Value="Send" name=Submit1>
</form>
<% end if %>

Her er filen som skal modtage oplysningerne og lægge dem ind i en
access database.

<%

   dim conn

   function OpenConn( DBName )

      ODBCpath = left(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"),
instrrev(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), "\"))
      Conn.Open "DBQ=" & ODBCpath & DBName & ";DefaultDir=" &
ODBCpath & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

   end function

   OpenConn("database.mdb")

   if request ("mode") = "opret" then
      SQL = "insert into navn (navn) values ('" & request("navn") &
"' )"

   end if

%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-11-02 23:29

"Thomas Brejner" <thomasb@postbilen.dk> wrote
> Er der nogen der kan finde fejlen i denne asp kode der er
> meningen at man kan skrive ait navn og så bliver det lagt ind i
> en access database.

Gider du ikke kigge på: <http://www.asp-faq.dk/article/?id=41> det ville
gøre det lidt nemmere for os andre at hjælpe.

> SQL = "insert into navn (navn) values ('" & request("navn") &

Du smider din SQL sætning i en variabel men bruger den aldrig?

--
Jakob Andersen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 25-11-02 13:14

Hmm ok.... er der så en der kender en god hjemmeside hvor man kan lære
noget med asp og access databaser.
Mvh Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-02 13:18

Thomas Brejner skrev:

> Hmm ok.... er der så en der kender en god hjemmeside hvor man
> kan lære noget med asp og access databaser.

Prøv at kigge på din egen signatur .
HTML.dk har udmærkede tutorials til bl.a. asp. Kapitel 17 handler
om asp + access: <http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion17.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 25-11-02 13:48

Jeg syntes bare ikke det er beskrevet så godt på html.dk hvordan man
får input fra en form ind i en access database jeg kan godt finde ud
af at lave form men ikke den fil der skal modtage det og smide det
ind i databasen. :(

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-02 15:35

Thomas Brejner skrev:

> [...]
> kan godt finde ud af at lave form men ikke den fil der skal
> modtage det og smide det ind i databasen. :(

Prøv at kombinere lidt fra lektion 11 [1] og lektion 20 [2].

NB: Det er lettere at følge med i tråden hvis du citerer lidt af
det foregående indlæg. Se fx hvordan jeg har gjort her - eller tag
et kig på min signatur.

Noter:
======
[1] <http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp>
[2] <http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Philip

Dato : 25-11-02 14:47

> if request ("mode") = "opret" then
> SQL = "insert into navn (navn) values ('" & request("navn") &
> "' )"

Er det ikke:
strSQL = "insert into navn (navn) values ('" & request("navn") & "' )"

Og under ovenstående linie ville jeg tilføje noget i retning af:
objConnection.Execute(strSQL)

Jeg har i hvert fald nogle gange været ude for, at problemet kun bestod i,
at jeg havde glemt den Execute-linie