Er en Multifunktionsmaskine løsningen?
Fra : Klitgaard

Dato : 24-11-02 23:15

Hej NG
Da min erfaring inden for Printer, hardware m.m ikke er så stor,
Ville jeg gerne spørge jer til råds - jeg har kigget på en Hewlett
Packard750(HPPSC750)
i et katalog fra El-giganten til 1499 kr, virker som ok pris, den skal
primær bruges til almindeligt studiebrug og familiebrug.
Den kan printe(2400dpi s 8,5 sider pr. min.), kopiere og scanne.
Jeg ved ikke med scanne og kopiere hvor godt det er. Er det noget i kan
anbefale at købe eller skal jeg lade vær'?
Og er der nogen, som har nogen form for erfaring med sådan en, er den god
etc?

mvh Daniel

Fra : Per

Dato : 24-11-02 23:20

Jeg har en HP OfficeJet G55.
Den er nem at bruge og fungere upåklagelig.
Bruges ligeledes til studie og alm. brug.

Per

Fra : Henning Sørensen

Dato : 25-11-02 10:20

"Klitgaard" <d.k@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefale at købe eller skal jeg lade vær'?
> Og er der nogen, som har nogen form for erfaring med sådan en, er den god

Hej !

Personligt ville jeg vælge en løsning med separate enheder.
Jeg er *lykkelig* for min oldgamle HP4c scsi scanner samt HP950c printer !

De multimaskiner jeg har set - i den lave ende af prisskalaen - ligner noget
der ikke er værd at bruge penge på;
læs : ser *for* billigt ud....

Slag på tasken, jeg vil tro du kan få en glimrende scanner for ca. 1500,-
læg dertil ca. 1000,- til en printer. Fordelen ved dette er naturligvis, at
du vil kunne få et sæt du kan have glæde af meget længe !
Må da lige huske at referere til min gamle far, som købte en billig-scanner
for ca 2 år siden og den er nu ude af stand til at scanne nogetsomhelst !
Min 4c er vel efterhånden 6-7 år gammel og scanner stadig *perfekt* !
Eneste problem med den er, at jeg i perioder har måtte "tweake" driverne for
at få det til at virke (dengang fandtes kun drivere til Win3.xx og WinNT)
HP har dog nu fået lavet opdaterede drivere til den

/Henning, Sydfyn.

Fra : Leony

Dato : 25-11-02 10:59

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Slag på tasken, jeg vil tro du kan få en glimrende scanner for ca.
> 1500,- læg dertil ca. 1000,- til en printer. Fordelen ved dette er

1500 kr for en scanner til hjemmebrug og studiebrug synes jeg måske lige er
i overkanten.
700-800 kr burde sagtens kunne gøre det, med mindre der er specielle ønsker
mht til negativ/dias scanning.
Så hellere bruge lidt ekstra på printeren (eller måske gemme det til blæk,
det kan der hurtigt blive brug for).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 25-11-02 11:02

> [...]

> primær bruges til almindeligt studiebrug og familiebrug.
> Den kan printe(2400dpi s 8,5 sider pr. min.), kopiere og scanne.

Hvorfor ikke tage ind i El-Giganten og få en demonstration. Så kan du let
finde ud af om kvaliteten er noget du synes om. Definitionen af god kvalitet
varierer jo fra person til person.
Husk at få scanninger og kopier udskrevet. Scanninger der ser gode ud på
skærmen, ligner nogle gange løgn når det bliver printet ud.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 25-11-02 19:06

On Sun, 24 Nov 2002 23:15:10 +0100, Klitgaard wrote:

> [...]
>i et katalog fra El-giganten til 1499 kr, virker som ok pris, den skal
>primær bruges til almindeligt studiebrug og familiebrug.

Den er sikkert udmærket, men vær opmærksom på at der er tale om en udgået
model. Dens afløser hedder PSC 2110. Sådan én har jeg, og jeg er særdeles
godt tilfreds med den. I sidste ende er afvejningen mellem pris og kvalitet
svær at rådgive om fordi den afhænger af både "temperament" og pengepung.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-11-02 11:29

> [...]
kvalitet
> svær at rådgive om fordi den afhænger af både "temperament" og

Yep - jeg har også købt en HP (dog PSC 2210) og den scanner og printer
fint men er noget "plastik skrammel" som Henning Sørensen skriver ...
Jeg har ikke plads til seperate enheder og så fungerer den fint omend
den er lidt dyr i indkøb og blæk.

/A