modem der ikke kan få klar-tone
Fra : Peter Holm

Dato : 24-11-02 22:29

hejsa,
jeg har lige brugt hele aftenen på at få et internt 56k modem til at køre,
men uden held.
Pc'en siger at modemet virker, og en diagnostic af modemmet kører også
igennem uden problemer. Men her stopper festen - når jeg prøver at kalde op
til det tdc-nummer som jeg har oprettet abonnement til (16101), så siger
modemet, at den ikke kan få klar tone. Der ER hul igennem et eller andet
sted, for modemet formåede at lave kuk i den tilsluttede telefon, så den
indimellem duttede optaget, efter jeg havde forsøgt opkald med modemmet.
Modem er altså korrekt tilsluttet, og godkendt af PC'en som "device
working" - og jeg har lavet opsætningen er vejledningen på tdc's side.
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=35983&dogtag=tdco-mo-fo Og
der ER altså klartone, når man bare sætter en telefon til i stikket istedet
for modemet.
Hvad kan der være galt?

mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/
"En film bør være som en sten i skoen"
Citat: Lars Von Trier "Epidemic"

Fra : JS

Dato : 24-11-02 23:02

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=35983&dogtag=tdco-mo-fo Og
> der ER altså klartone, når man bare sætter en telefon til i stikket

Har du installeret en driver til modemet ?
(går ud fra du kører windows ?)
Har windows genkendt dit modem med fabrikat/model eller er det blot et
standard modem ?
Jeg har oplevet med et US-robotics modem at windows kunne detecte modemet og
sagde det kørte fint , men der kom ikke hul igennem før jeg installerede den
korrekte driver. I nogle tilfælde er det blot at vælge det korrekte modem i
den lange liste af modems som windows kender.

mvh/JS

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-11-02 23:35

JS wrote:

....og jeg kunne kun få mit "Jensen"-modem til at virke via "Tilføj ny
hardware" i "Denne computer" og "Kontrolpanel"...
Hans

Fra : Peter Holm

Dato : 25-11-02 07:53

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> [...]
> korrekte driver. I nogle tilfælde er det blot at vælge det korrekte modem
> den lange liste af modems som windows kender.

WinXP har godkendt modemet med rigtigt fabrikat og modelnummer.
Peter

Fra : Stoffer

Dato : 25-11-02 00:28

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=35983&dogtag=tdco-mo-fo Og
> der ER altså klartone, når man bare sætter en telefon til i stikket

Modem kan være defekt, et lynnedslag brænder det let af.
Hvis du har prøvet at geninstallere modemmet og det er samme fejl,
tør jeg næsten sige med sikkerhed at modemmet er defekt.
(selvom win diag. siger ok).

Fra : Peter Holm

Dato : 25-11-02 07:52

"Stoffer" <stop@spam.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis du har prøvet at geninstallere modemmet og det er samme fejl,
> tør jeg næsten sige med sikkerhed at modemmet er defekt.

Jeg har prøvet med et andet modem, og resultatet er det samme.
Peter

Fra : o&u

Dato : 25-11-02 09:52

Med meget simple modems med lidt hardware i kan det hjælpe med et
gammelt trick:

sæt 2 kommaer ind foran nummeret og 1 efter

mvh

John

On Mon, 25 Nov 2002 07:51:46 +0100, "Peter Holm"

Fra : Peter Holm

Dato : 25-11-02 13:54

Fra : Peter Holm

Dato : 25-11-02 13:55

> sæt 2 kommaer ind foran nummeret og 1 efter
>
> mvh
>
> John

Og, det skal jeg da i det mindste prøve *s*
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 26-11-02 22:31

> sæt 2 kommaer ind foran nummeret og 1 efter
>
> mvh
>
> John

Tricket er afprøvet - desværre uden held.
Mvh
Peter

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 25-11-02 08:48

Det kan du ikke regne med.
Jeg har på en Compaq Presario 5396 installeret XP og der fandt XP et modem.
Dog ikke det rigtige og det lykkedes ikke at få klartone. Modemet fejler
ikke noget.

Fra : Peter Holm

Dato : 25-11-02 13:56

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> wrote in message
> [...]
modem.
> Dog ikke det rigtige og det lykkedes ikke at få klartone. Modemet fejler

Kom det til at virke efter du manuelt havde fundet det så ?
Peter

Fra : Henning Sørensen

Dato : 25-11-02 10:32

> [...]
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=35983&dogtag=tdco-mo-fo Og
> der ER altså klartone, når man bare sætter en telefon til i stikket

Hej !

Hvis der er et terminalprogram i XP kunne du afprøve modemet dér.
Eller evt prøve at lave en boot diskette med et (dos)terminalprogram på.
Går i så fald ud fra, at du har en diskette fra modem leverandøren, med
terminalprogram.
I terminalprogrammet vælger du den port modemet sidder på og skriver :
ATDT \ENTER\
Så skulle modemmet "løfte røret"
For at lægge på : ATH0\ENTER\

Sådan burde du kunne finde ud af om det er modemet eller (igen ??)
er XP der laver problemer..

/Henning, Sydfyn.

Fra : Peter Holm

Dato : 25-11-02 13:58

> [...]
> Så skulle modemmet "løfte røret"
> For at lægge på : ATH0\ENTER\
>
> Sådan burde du kunne finde ud af om det er modemet eller (igen ??)

OK, der tror jeg min ekspertise stopper. Det er vist lidt for indviklet til
mig. Der er ikke nogen CD med til modemet. Du skriver "hvis der er et
terminalprogram i xp......" - du ved ikke om der er et, og hvad det kunne
hedde, og hvor jeg skal lede efter det?
Peter

Fra : Henning Sørensen

Dato : 25-11-02 17:45

> [...]
> mig. Der er ikke nogen CD med til modemet. Du skriver "hvis der er et
> terminalprogram i xp......" - du ved ikke om der er et, og hvad det kunne

Hej !
Nøh, jeg er lige så uprøvet i XP som du
Hvis der er noget, skal du lede efter en fil der starter med 'term' (vil jeg
tro)
Ellers burde der være noget på den diskette eller hvad der nu fulgte med
modemmet,
men i så fald sikkert til dos.

Det er også muligt du kan prøve at installere driveren som en
"Hayes"kompatibel.
Og nej - selvfølgelig skal du ikke gi' op !

/Henning, Sydfyn.

Fra : Mikkel Lausten

Dato : 25-11-02 15:58

Peter Holm wrote:
> hejsa,
> jeg har lige brugt hele aftenen på at få et internt 56k modem til at
> køre, men uden held.

Hej

Check ledningerne, rens alle stik grundigt.
Flå alle andre ting tilsluttet til dit telefonnet, telefonsvarere,
andre telefoner osv.
Tilslut modemet til det stik der sidder nærmest den væg hvor
telefonforbindelsen kommer ind i huset.
Prøv så igen !!
Jeg har ofte været ude for at det er støj fra andre tilsluttede
apparater der forvirrer modemet, det kan ikke "skelne"
klartone fra optaget.

Du skal selvfølgelig have indstalleret modemet korrekt.

Hilsen Mikkel

Fra : Peter Holm

Dato : 25-11-02 16:18

"Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> klartone fra optaget.
>
> Du skal selvfølgelig have indstalleret modemet korrekt.

Modemet er testet med flere forskellige ledninger (dog kun på samme
telefonstik) - med og uden extra telefon tilsluttet inden modemet.
Ledingerne er helt nye - kun indkøbt til modemet.
Jeg skal da ikke gi op vel ? *s*
Peter

Fra : Karin Hansen

Dato : 26-11-02 09:04

Peter Holm wrote:
> [...]
> telefonstik) - med og uden extra telefon tilsluttet inden modemet.
> Ledingerne er helt nye - kun indkøbt til modemet.

Jeg havde på et tidspunkt et modem der ikke ville give klartone i XP.
Jeg måtte have fat i en Beta-driver før det virkede.

Mvh. Karin

Fra : JS

Dato : 25-11-02 18:23

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa,
> jeg har lige brugt hele aftenen på at få et internt 56k modem til at køre,
> men uden held.

Hvad er det helt konkret for et modem , fabrikat / model / PCI/ISA ?

mvh/JS

Fra : Peter Holm

Dato : 26-11-02 22:31

> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er det helt konkret for et modem , fabrikat / model / PCI/ISA ?

Desværre sidder jeg ikke med pc'en her, da det er en venindes. Jeg må derud
igen og skille skidtet ad før jeg kan sige præcist hvilket modem der det.
Win Xp fandt modemet som et specifikt fabrikat, men kun i form af et par
bogstaver jeg ikke kan huske - i hvert fald skrev XP ikke "Standard 56K
Modem".
Peter