eksekvere script i if then else
Fra : Christian Conradsen

Dato : 24-11-02 21:59

Hej alle

Jeg har en lille opgave som jeg ville hjælpe en med, han vil have
på hans asp side at når det er den 01/12 2002 så skal der komme
sne på hans hjemme side indtil januar-febuar næste år jeg har et
script som gør at man får snevejr på siden men hvordan skal jeg
sætte mine betingelser op så at den kun viser snevejret i den
angivende tidsramme...

Håber i kan hjælpe jeg mener man kan brug if then else til det

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-02 22:09

Som svar på skriblerier forfattet af Christian Conradsen

> Jeg har en lille opgave som jeg ville hjælpe en med, han vil have
> på hans asp side at når det er den 01/12 2002 så skal der komme
> sne på hans hjemme side indtil januar-febuar næste år

Const glDec = 12
Const glJan = 1
Const glFeb = 2

Select Case Month(Date)
Case glDec, glJan, glFeb
' Script der laver sne
Case Else
' Ingen snescripts
End Select

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Christian Conradsen

Dato : 24-11-02 22:38

> Const glDec = 12
> Const glJan = 1
> Const glFeb = 2
>
> Select Case Month(Date)
> Case glDec, glJan, glFeb
> ' Script der laver sne
> Case Else
> ' Ingen snescripts
> End Select

det kan godt være lidt dumt men hvor skal jeg presist ligge scriptet
så det hele virker altså hvor skal <script>og </script> ligge og hvad
med det der ingensnescripts hvad skal der være der

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-02 23:11

Som svar på skriblerier forfattet af Christian Conradsen

> det kan godt være lidt dumt

Lidt
Jeg går ud fra at det er noget clientside Javascript du vil lægge ind på
siden?
Det placeres i bund og grund på samme måde som alt andet indhold der skal
præcenteres på klienten

> [...]
> så det hele virker altså hvor skal <script>og </script> ligge og hvad
> med det der ingensnescripts hvad skal der være der

Response.Write "<SCRIPT Language=""JavaScript""> " & _
"<!--" & vbCrLf _
"alert('Her burde være placeret et script " & _
"der kunne have lavet noget sne')" & vbCrLf & _
"--> " & _
"</SCRIPT>" & vbCrLf
Case Else
' Ingen snescripts = Do nothing/Send nothing to the client
End Select

Jeg kunne ikke lige finde på noget meningsfyldt script at indsætte,
forhåbentligt fanger du meningen

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Christian Conradsen

Dato : 25-11-02 10:21

jo det ser meget godt ud jeg vil prøve at kigge på det.-

> [...]
> Case glDec, glJan, glFeb
> ' Script der laver sne
> Response.Write "<SCRIPT Language=""JavaScript""> " & _
&gt; "alert('Her burde være placeret et script " & _
&gt; "der kunne have lavet noget sne')" & vbCrLf & _
> [...]
> End Select
>
> Jeg kunne ikke lige finde på noget meningsfyldt script at indsætte,

Mange tak for din hjælp