Computer starter ikke første gang
Fra : Ukendt

Dato : 24-11-02 22:04

Jeg har samlet følgende computer

Codegen 6001 kabinet
Chaintech Apogee bundkort
Wester digital 80GB harddisk
Amd XP1800+
256MB samsung ddr2700 ram

Når hvis den har været slukket i mere end en time eller sådan cirka og
jeg tænder for den begynder det hele at starte, men der kommer intet
skærmbillede og det lader ikke til at der er nogen HD aktivitet.
trykker jeg nu på reset genstarter computeren og virker fint. hvad kan
det skyldes? strømforsyningen?

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-11-02 00:27

<Johannes Claisen> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærmbillede og det lader ikke til at der er nogen HD aktivitet.
> trykker jeg nu på reset genstarter computeren og virker fint. hvad kan

Ja.

- Martin

Fra : Leony

Dato : 25-11-02 07:33

> [...]

> skærmbillede og det lader ikke til at der er nogen HD aktivitet.
> trykker jeg nu på reset genstarter computeren og virker fint. hvad kan

Strømforsyningen kan være dårlig (Codegen bruger ikke de dyreste
komponenter).
Det kunne være du kunne klare dit problem ved at opdatere til nyeste BIOS.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-11-02 14:29

Jeg har samme mærkelige symptom, blot på et msi bundkort. Jeg har forgæves
forsøgt at finde en løsning på problemet, og har prøvet diverse psu'er.

Jeg er nået frem til den konklusion, at så længe systemet er stabilt, så må
man indstille sig på at lige trykke på reset, når man skal i gang.

Det eneste der afhjælper problemet, er hvis jeg kun har en ramblok i istedet
for 2.

VH. Jesper Laursen