MySQL - Hvorfor denne fejl?
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 24-11-02 19:54

Hej,

Skal tjekke følgende:
$tquery = mysql_query("select * from htx_fest_tilmeldt where festid = '$id'
and user = '$userid'");
if (mysql_numrows($tquery) > 0)
Serveren smider dette i min retning:
Warning: mysql_numrows(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in /net/users/a38/237/dalumhtxdk/www/gammel/community/festplan.php
on line 85

Hvorfor? Kan det virkelig passe at numrows ikke kan lide AND?

-Peter

Fra : Dan Molberg

Dato : 24-11-02 19:59

"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@VÆKeaid.dk> wrote in message
> [...]
> on line 85
>
> Hvorfor? Kan det virkelig passe at numrows ikke kan lide AND?
Næææ, nok at der er en anden fejl... så som du måske ikke er connected til
en server... lav lige and die(mysql_error()) på alle din mysql funktioner...

Plus, dette ser lidt bedre ud: SELECT * FROM htx_fest_tilmeldt WHERE festid
= '$id' AND user = '$userid'

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 25-11-02 11:17

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> skrev i en meddelelse
> Næææ, nok at der er en anden fejl... så som du måske ikke er connected til
> en server... lav lige and die(mysql_error()) på alle din mysql
funktioner...

Det sjove er bare, at dropper jeg AND user = .... så kommer der ingen fejl,
så der er hul igennem.

> Plus, dette ser lidt bedre ud: SELECT * FROM htx_fest_tilmeldt WHERE
festid
> = '$id' AND user = '$userid'

I know, I know...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-11-02 12:00

Peter Skjelbo, eaid.dk wrote:
> [...]

nix

dvs fx:
$tquery = mysql_query("select * from htx_fest_tilmeldt where festid =
'$id' and user = '$userid'") or trigger_error(mysql_error());
#"trigger_error" kan evt. skiftes ud med "die"

> Det sjove er bare, at dropper jeg AND user = .... så kommer der ingen fejl,
> så der er hul igennem.

ok - og jf ovenstående råd: hvad kommer der for en fejl?

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Dan Molberg

Dato : 25-11-02 12:29

> [...]
> funktioner...
> Det sjove er bare, at dropper jeg AND user = .... så kommer der ingen
Jammen der kan da være meget galt her: AND user = '$userid'.... det kan være
der ikke er noget felt der hedder user, user kan være et ord brugt af MySQL
osv osv.... Prøv nu at udskrive MySQL fejlne, det er bestemt det nemmeste
end at gætte sig til det.

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 29-11-02 14:52

Prøv med: