undgå slukning af bærbar
Fra : Zalasta

Dato : 24-11-02 18:38

Hvordan ungår jeg at min medionbærbare slukker når jeg klapper den sammmen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-11-02 19:06

"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvordan ungår jeg at min medionbærbare slukker når jeg klapper den sammmen

Den går vel bare i standby..

Men det kan du jo styre under power options, under kontrolpanelet i XP...
Der kan man så vælge, at maskinen ikke skal gøre noget...

Men det er da smart, at puteren går i stanby.. Men min bærbare, tager det da
ikke over 10 sekunder at lukke ned, og starte op igen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-11-02 19:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in

> [...]
>
> Men det er da smart, at puteren går i stanby.. Men min bærbare,
> tager det da ikke over 10 sekunder at lukke ned, og starte op

Det kan jo være man har en tung beregning kørende som lige så godt kan
køre videre på vej hjem

Flemming

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-11-02 20:14

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message

> Det kan jo være man har en tung beregning kørende som lige så godt kan
> køre videre på vej hjem

Tjaa,, en ting beregning på en bærbar? en bærbar er nu nok ikke beregnet til
tunge ting.. Lige meget hvor hurtig den er

Fra : Peter T.

Dato : 24-11-02 21:04

Bjarke Hansen wrote:

> Tjaa,, en ting beregning på en bærbar? en bærbar er nu nok ikke
> beregnet til tunge ting.. Lige meget hvor hurtig den er

Den lader jeg lige stå for sig selv et øjeblik. :)

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : max

Dato : 25-11-02 12:02

> Det kan jo være man har en tung beregning kørende som lige så godt kan
> køre videre på vej hjem
>
> Flemming

Hvis du ikke svinger for meget med tasken er det sikkert en udemærket
ide, tilgengæld kan du ødelægge harddisken hvis den får et stød mens
den kører - det vil nok ikke være så sjovt.. mvh max

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-11-02 22:58

"max" <maxartz@hotmail.com> wrote in

> Hvis du ikke svinger for meget med tasken er det sikkert en
> udemærket ide, tilgengæld kan du ødelægge harddisken hvis den får
> et stød mens den kører - det vil nok ikke være så sjovt..

Næh, men hvis man f.eks. sidder i toget og den bærbare regner løs, så
er det jo lige meget om den står på bordet eller om den ligger i
tasken på hattehylden (uden at falde ned). Rystelserne er det samme -
så den er ikke mere udsat ved et sådan scenarie.

Mvh
Flemming

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-11-02 22:18

> Hvis du ikke svinger for meget med tasken er det sikkert en udemærket
> ide, tilgengæld kan du ødelægge harddisken hvis den får et stød mens
> den kører - det vil nok ikke være så sjovt.. mvh max

Jeg skal have min op til det samme. Inden årets sidste fest
(nytårsaften) er det planen at placere den bærbare "sikkert" og så
forbinde den til tv og anlæg og et trådløst tastatur/mus. Jeg har stort
set alle mine cd'er i mp3 og kvaliteten af dem er fin til festbrug. Jeg
ved af bitter erfaring at cd'er ikke kan tåle stærk sprititus (hvis de
ligger i det for længe) og den bærbare er bestemt ikke spilsikker ...

/A