ødelagt printer med uorginale patroner
Fra : Peder Dynesen

Dato : 24-11-02 17:53

hej er der nogen redning for min printer det er en epson
(når man skifter patron skifter man kun en tank selve
dysserne er permanent i printeren)
jeg skulle så lige prøve en af bilkaes uorginale
til en 100kr. Den fik sværre og sværre ved at printe rød
nu har jeg smidt den ud, men den nye patron
virker heller ikke.
man kan udskrive en test med trappetrin med alle
farver sort blå og gul er ok 4*12 linjer
men den røde er der kun 3stk af de 48 linjer
efter at have kørt rense programmet 4 gange
er der nu 10 linjer der kører, ud af de 48.
kan jeg på nogen måde rense printeren dyserne
eller er den lige til at smide ud
så har jeg sku gjort mig en dyr erfarring.
kan man evt hælde en væske (distileret vand eller
renset benzin i en gammel patron og så rense
dysserne)
venlig hilsen peder

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 24-11-02 18:23

"Peder Dynesen" <Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> skrev

> kan man evt hælde en væske (distileret vand eller
> renset benzin i en gammel patron og så rense
> dysserne)

Nu er det selvfølgelig lidt vanskeligt, når dyserne sidder fastmonteret
i printeren, men jeg da jeg havde blækprinter (tilbage i stenalderen,
hvor tilstoppede dyser var et konstant tilbagevendende problem på linje
med "Hit med sangen"), havde jeg en løsning, der gik på at sætte dem i
en kapsel med isopropyl-alkohol natten over. Næste morgen var dyserne
fine igen. I dit tilfælde kan du prøve at duppe dem med en vatpind
dyppet i isopropyl-alkohol.

mvh
Peter

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 26-11-02 00:51

"Peder Dynesen" <Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3de10404$0$162$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> så har jeg sku gjort mig en dyr erfarring.
> kan man evt hælde en væske (distileret vand eller
> renset benzin i en gammel patron og så rense
At det skulle være Bilkas uoriginale patroner der er årsagen
til dyseforstoppelsen, er ikke sandsynligt.
Har du husket at fjerne tapen over lufthullerne inden monteringen?
Vigtigt er det også, at isætte den nye patron straks efter fjernelsen
af den brugte, da en udtørring af dyserne ellers let finder sted!
En følge heraf er gentagne gange renseprogramkørsel, og det
koster blæk.
Jeg har gennem ca 3 år selv efterfyldt mine blækpatroner på en
Epson Stylus Color 740 med kanyler og blæk fra 1/4 liter flasker
og kan endnu engang anbefale jer alle at gøre det samme.
Det koster ca 15-20 kr på efterfyldning eller ca 10% af
hvad originale patroner koster, og så gør det ikke så ondt i
"tegnedrengen" hvis der skulle komme en ekstra rensning.
Kvaliteten er iøvrigt på fuld højde med de originale patroner.

Mvh
Bjarne