Ram til Dell bærbar, hvilken type?
Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 24-11-02 13:56

Hejsa,
jeg har prøvet at opgradere min Dell Latitude CPi D300XT med nyt ram,

men den vil ikke tage imod (nægter at starte op). Har prøvet med følgende
uden held :

eZ Memory PC100 128MB

PQI PC100 128MB

Den medfølgende blok er en IBM 64MB, jeg kan ikke se andet spec på
den....ved ikke om det er PC100 eller PC133.

Manualen siger :

Memory
Memory module sockets 2
Memory module capacities and type* 16-, 32-, 64-, and 128-MB, 3.3-V
EDO SODIMMs
(128-MB SODIMMs for the CPi system only, with CPi BIOS A03 or higher)
Standard RAM one 32-MB memory module (CP) or one 64-MB memory module
(CPi)
Maximum RAM 128 MB (CP)
256 MB (CPi)
Memory access time:
tRAC
60 ns
tCAC
15 ns
BIOS address F000:0000-F000:FFFF

håber at nogen kan hjælpe mig med at finde et passende blok som virker.
Forhåbentligt virker noname eller Veritechs 128MB PC133, da det er dem jeg
har lidt for øje....(billigste ifølge edbpriser)

mvh Thai

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-11-02 16:44

"Thai Tri Nguyen" <s974593@student.dtu.dk> wrote in

> [...]
> ram,
>
> men den vil ikke tage imod (nægter at starte op). Har prøvet med

Alternativt kan du gå ind på Dells shop og finde det RAM som passer til
din bærbare. De er nemlig så flinke at skrive partnummeret på det
Så man kan umiddelbart efter finde RAM'en meget meget billigere
andetsteds på nettet ved at søge på det partnummer.
Jeg købte selv 2x128MB PC100 SODIMM fra Kingston, og det kørte perfekt
i min maskine (Dell Inspiron 7500).

Så vidt jeg husker købte jeg RAMene hos X-Data.

PS: Du har vel tjekket at din BIOS er version A03 eller højere?
(128-MB SODIMMs for the CPi system only, with CPi BIOS A03 or higher)

Mvh.
Flemming

Fra : Tom Christensen

Dato : 24-11-02 20:30

Hej Thai

"Thai Tri Nguyen" <s974593@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
> jeg har prøvet at opgradere min Dell Latitude CPi D300XT med nyt ram,
>
> men den vil ikke tage imod (nægter at starte op). Har prøvet med følgende
> uden held :

Du kan evt. besøge www.crucial.com

http://www.crucial.com/store/listparts.asp?Mfr%2BProductline=Dell%2BLatitude
&mfr=Dell&cat=RAM&model=Latitude+CPi+D&submit=Go

Jeg købte RAM derfra til min Latitude CPxH - der var overhovedet ingen
problemer - hverken levering eller installation.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)