Webtech DP500
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-11-02 13:41

Jeg er blevet lidt interesseret i Webtech DP500 DVD/DivX/mp3 afspilleren:
http://www.teledanmark.dk/webtechdp500/

Findes der reviews af dimsen, eller er der nogen herinde, der har
erfaringer med den?

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-11-02 13:47

Kasper Damkjær skrev: (messageID: <news:Xns92D08B390C00Cusenetdamkjaernet@
194.255.237.194>)

> Jeg er blevet lidt interesseret i Webtech DP500 DVD/DivX/mp3 afspilleren:

Lige et tillægsspørgsmål - er Webtech DP500 identisk med en KISS DP450?

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 24-11-02 13:56

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> Kasper Damkjær skrev: (messageID: <news:Xns92D08B390C00Cusenetdamkjaernet@
> 194.255.237.194>)

> Lige et tillægsspørgsmål - er Webtech DP500 identisk med en KISS DP450?

Det tror jeg den er. Kiss annoncerede for noget tid siden en Dvd afspiller
med de funktioner, og det er samme design i Kiss's produkter.
Kender ikke Webtech men jeg er næsten sikker på Danske Kiss er den egentlige
producent.

Hygge

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 24-11-02 13:59

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med de funktioner, og det er samme design i Kiss's produkter.
> Kender ikke Webtech men jeg er næsten sikker på Danske Kiss er den

Se evt her:

http://www.kiss-technology.com/projects/dvd_450.pdf

Hygge

Fra : copy88

Dato : 28-12-02 12:20

kiss dp-450 og webtec dp 500 er begge lavet af kiss forskelden er at
dp500 har netstik eller er indmaden den samme.
med hensyn til at gøre den kode fri har det inted med firmwaren fra kiss
at gøre.
koden låsen ligger i dvd drevet som er et pc dvddrev af mærket toshiba
model 1612 eller 1712 der er lagt ny firmware i hos den som fremstiller
maskinen som er
flextronics i pandrup .
der kommer snart en ny model dp470 med indbygget forstærker.

kiss laver dp450/500 under andre navne som er webtec/revoy/jamo.
hilsen en tekniker på flex

http://www.kandu.dk/

Fra : Howard

Dato : 29-12-02 12:36

"copy88" <copy88.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at gøre.
> koden låsen ligger i dvd drevet som er et pc dvddrev af mærket toshiba

Løsningen på hvordan man laver den kode fri kan ses her www.chiptech.dk

Carsten

Fra : Howard

Dato : 24-11-02 14:05

> [...]
> http://www.teledanmark.dk/webtechdp500/
>
> Findes der reviews af dimsen, eller er der nogen herinde, der har

Den er helt ny, vist nok først at finde i butikkerne fra mandag morgen, men
det er den samme som Kiss DP-450
http://www.kissnordic.dk/projects/dvd_450.asp?id=109

Du kan læse en anmeldelse af den her http://www.itavisen.no/art/1300007.html

Men ellers er forskellen på Kiss DP-450 og Webtech DP-500 at Webtech har
netværksport, en ting jeg ikke har kunne læse mig frem til at Kiss skulle
have.

Det synes jeg lyder meget spændene, da det som nævnt at det vil være muligt
at trække filer fra andre Pc'er i netværket i fremtiden (2003)

Carsten

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 24-11-02 14:16

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
muligt
> at trække filer fra andre Pc'er i netværket i fremtiden (2003)

Hvis man kigger på Kissdvd.com så kan man læse om en dvd afspiller med
indbygget 40gb hd. Kiss Pax dvd.
Og skadinavisk design som de skriver. Den ser faktisk meget spændende ud!

Hygge

Fra : Howard

Dato : 24-11-02 14:30

> Hvis man kigger på Kissdvd.com så kan man læse om en dvd afspiller med
> indbygget 40gb hd. Kiss Pax dvd.
> Og skadinavisk design som de skriver. Den ser faktisk meget spændende ud!

Ja men det er harddisk til recording af MP3.
Det er sådan set ikke nyt, udover den også kan spille DVD.

Min "drømme" maskine er som Webtech DP-500 men med indbygget harddisk til
video recording og en browser funktion så man kan surfe lidt på nettet samt
se live stream video mm.

Carsten

Fra : PsHdO

Dato : 25-11-02 19:58

Hej.

> Men ellers er forskellen på Kiss DP-450 og Webtech DP-500 at Webtech har
> netværksport, en ting jeg ikke har kunne læse mig frem til at Kiss skulle
> have.

De ting jeg selv fokusere på er:
Netkortet, som jeg finder rigtig smart, er det også i Kiss´en ?? (For så
springer jeg på kiss´en!)
Noget andet der nemlig nok er mindst lige så vigtigt er supporten, er der
lige så god driver-opdateringsservice på WebTec´en som der er på de
"rigtige" Kiss´er ??

Der er kedelige eksempler inden for satellit branchen, hvor en fabrikant
"selv" sendte en del identiske kloner på markedet og sagde at de var lige så
gode, og at de ville få precis samme funktioner....
Lad mig bare sige at historien viste at det ikke holdte i det lange løb....

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Tips til køb af satellitudstyr http://linux.adr.dk/satkoeb.html

Fra : Howard

Dato : 25-11-02 21:40

"PsHdO" <pshdo"..."@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> gode, og at de ville få precis samme funktioner....
> Lad mig bare sige at historien viste at det ikke holdte i det lange

Der er ingen netværk i kiss.
Med hensyn til opdatering, så kan man bare bruge opdatering fra kiss til
webtech.

Carsten

Fra : PsHdO

Dato : 25-11-02 22:16

Hej.

> Med hensyn til opdatering, så kan man bare bruge opdatering fra kiss til
> webtech.

Nej, det er ikke sikkert.... hvad med hele funktionaliteten omkring precis
netkortet, og de forskellige muligheder det giver på webTec´en.... de
muligheder ligger altså ikke nødvendigvis i dp-450 firmwaren...
Og hvad hvis nu firmwaren kikker på modelnummeret på selve afspilleren den
bliver lagt i, for at finde ud af om der er skal være det ene eller det
andet aktiveret, og hvad der skal fungere hvordan i hvilken afspiller....?
Det er precis hvad den føromtalte satellit fabrikant gjorde...
Så det er overhovedet ikke sikkert at firmwaren fra kiss 450 overhovedet vil
fungere, eller kan installeres på en dp-500.

Dette er ikke en advarsel mod webtech´en (da jeg også selv er ret varm på
den, eller på netkortet i afspilleren), det bare et par ting jeg rent
faktisk har set udført før, så det er måske noget køberen af webtech´en i
det mindste bør overveje.
(Vil jeg købe den orginale og være sikker på gode opdateringer, eller vil
jeg købe klonen og være glad nok for det de finder på at den evt. skal kunne
fremover)
Kender vi overhovedet indholdet af den kontrakt der absolut må ligge mellem
TDC (WebTech) og Kiss ?? Nej, vel ??

Fra : Howard

Dato : 25-11-02 22:29

> [...]
kunne
> fremover)
> Kender vi overhovedet indholdet af den kontrakt der absolut må ligge

Jeg tror ikke man skal være bange.
Netværket i Webtech er ikke klar til brug, det vil først være i en
opdatering som skulle komme i løbet af 2003.

Så der vil ikke være nogen problemer med at benytte en Kiss firmware indtil
der kommer en opdatering til netværk.

Jeg tror ikke der er problemer med at bruge kiss firmware på en webtech, der
kommer så bare en kiss opstart logo i stedet for.

Jeg har tidligere bruger Raidte firmware på kiss gammel 1000 serie
afspiller.

Hvis den tjekker version nummer, hvad jeg har prøvet før, så kan man gå ind
og rette firmwaren til så den passer og virker.

Carsten

Fra : PsHdO

Dato : 25-11-02 22:55

Hej.

> [...]
> opdatering som skulle komme i løbet af 2003.
> Så der vil ikke være nogen problemer med at benytte en Kiss firmware

Nej, måske ikke, men det er ikke noget du kan være sikker på vel ??
Og hvad så når der kommer opdatering til netværket, så kan det evt. være
helt slut med kiss-firmware i maskinen, da det så måske vil kunne fjerne
netværk-supporten helt igen.

> Jeg tror ikke der er problemer med at bruge kiss firmware på en webtech,
der
> kommer så bare en kiss opstart logo i stedet for.

Samme svar som ovenfor....

> Hvis den tjekker version nummer, hvad jeg har prøvet før, så kan man gå
ind
> og rette firmwaren til så den passer og virker.

Det er der stadig ingen ordenlig løsning på mht. den omtalte klone af
satellit-modtageren, så det kan altså lade sig gøre for fabrikanterne, at
sikre produkterne så man ikke bare lige kan ændre eks. "manufactor code" i
hardwaren.
(Der har været mange store og gode forsøg med satellit modtageren jeg taler
om...)

Og stadig:
Jeg siger ikke "Køb ikke denne TDC afspiller", jeg siger kun at man skal
overveje om man vil trækkes med et mere eller mindre halvfærdigt produkt,
med eller uden ordenlig firmware-support....
Det er rent faktisk kun tiden der vil kunne vise om det var et godt køb og
om der er god firmware support, lad os se om fremtiden bringer lykke eller
skuffelser for dem der køber webtech´en....
(Jeg vil da håbe at fremtiden ikke vil bringe skuffelser for dem....)

En ting er 100% sikkert, hvis kiss selv havde en afspiller med netkort, og
selv om den oven i købet var noget dyrere end klonerne, så ville jeg ikke
overveje 1 sekund at købe en klone.
(Èn gang er nok for mig....)

Fra : Howard

Dato : 26-11-02 00:46

> [...]
> selv om den oven i købet var noget dyrere end klonerne, så ville jeg ikke

Det får de, ud fra hvad jeg har hørt fra deres support så er DP-500
efterfølgeren til deres DP-450.

Jeg er sikker på at Kiss ikke vil lade deres webtech kunder i stikke.
Jeg har handlet med dem før, den gang DVD var forholds vist nyt i 98.
Jeg havet et problemer med et af deres nye produkter og en DVD film, jeg
besøge dem hvor vi samme så på problemet og de lånte filmen for at kunne
lave løsning så det virkede.

Carsten

Fra : PsHdO

Dato : 26-11-02 08:11

Hej.

> jeg
> besøge dem hvor vi samme så på problemet og de lånte filmen for at kunne
> lave løsning så det virkede.

Jeg er klar over at kiss har denne form for super-service.... det er
simpelthen genialt !
En kammerart har prøvet det samme som du beskriver et par gange... rigtig
godt.
Hvorfor jeg heller ikke ville tøve 1 sek. med at købe en ægte kiss
afspiller.

Mvh.
Peter

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 26-11-02 00:02

Howard skrev: (messageID: <news:aru4mg$6f$1@sunsite.dk>)

> Jeg tror ikke man skal være bange.
> Netværket i Webtech er ikke klar til brug, det vil først være i en
> opdatering som skulle komme i løbet af 2003.

Gad vide om KISS ikke selv sender en DP500 på markedet til den tid?
Uanset hvad, så skal man jo vente med netværksfunktionaliteten - og så
kan man (jeg!) ligeså godt vente og se.

Jeg tror kun TDC/WebTech har sendt deres på gaden nu for at nå
julehandlen, mens KISS venter til deres evt. kommende DP500 er færdig
inkl. firmware til netkort. Hvis denne teori holder, er jeg mere tryg ved
at vente på det "færdige" produkt.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Howard

Dato : 26-11-02 00:50

> [...]
> julehandlen, mens KISS venter til deres evt. kommende DP500 er færdig
> inkl. firmware til netkort. Hvis denne teori holder, er jeg mere tryg ved

Nu får man DP-500 til samme pris som DP-450
Så hvis man går ud og køber den nu vil det være smartest at vælge Webtech.

Når Kiss kommer med DP-500 og ny firmware til netværk, så kan man jo opdater
sin webtech til det også.

Carsten

Fra : PsHdO

Dato : 26-11-02 08:12

Hej.

> Når Kiss kommer med DP-500 og ny firmware til netværk, så kan man jo
opdater
> sin webtech til det også.

Kilde ??

Mvh.
Peter

Fra : Howard

Dato : 26-11-02 12:31

> Hej.

> opdater
>
> Kilde ??

Det skal jeg fortælle dig senere!

Carsten

Fra : Howard

Dato : 26-11-02 14:40

> Det skal jeg fortælle dig senere!

Ok!
Kiss Nordic oplyser at de vil komme med en version med netkort "ingen dato
for hvornår" men de vil yde support og udvikle firmware til webtech,
sideløbende med deres egen.

Carsten

Fra : PsHdO

Dato : 26-11-02 15:40

Hej.

Ikke for at dette nu skal gå helt op i ordkløveri, men......
(Sådan starter alle ordkløvere vel deres indlæg.... hi hi...)

> men de vil yde support og udvikle firmware til webtech,
> sideløbende med deres egen.

Ja, sideløbende, men intet om at man kan bruge kiss firmware i TDC maskinen
og omvendt ?
Og intet om at de i sidste ende vil få 100% samme funktionalitet ?
De siger kun at de vil udvikle softwaren sideløbende....
Det sagde den tidligere omtalte satellit-fabrikant skam også, og de udvikler
stadig også firmware til alle modellerne,
dog er der større funktionalitet i den ægte frem for klonerne.....

Nå men pyt.... jeg håber bare at jeg har fået mit synspunkt igennem.....

Mvh.
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Howard

Dato : 26-11-02 16:09

> [...]
> dog er der større funktionalitet i den ægte frem for klonerne.....
>
> Nå men pyt.... jeg håber bare at jeg har fået mit synspunkt igennem.....

Men hvem er det lige der står bag webtech, det er TDC, kunne det ikke tænkes
at de måske har nogen spændene planer med den netkort?

Måske ser vi video over bred bånd her!

Carsten

Fra : PsHdO

Dato : 27-11-02 07:59

Hej.

> Men hvem er det lige der står bag webtech, det er TDC, kunne det ikke
tænkes
> at de måske har nogen spændene planer med den netkort?

> Måske ser vi video over bred bånd her!

Til begge ting du skriver vil jeg bare sige:
Måske og måske ikke, det er ikke til at sige, specielt ikke med en
klone-maskine..... det viser historien alt for tydeligt desværre.
Da vi jo ikke kender kontrakten mellem TDC og Kiss, er det ikke til at sige
hvad Kiss har forpligtet sig til at opfinde af features for TDC,
ej heller om alle Kiss´s egne features absolut også vil være at finde i
TDC´s maskine.

Hvis TDC vil lave bredbånds-tv på maskinen, hvem siger så ikke at den
samtidig vil være låst til kun at fungere med TDC´s udbud ??
Vi er vist begge ude i spekulationer her, ikke ?

Mvh.
Peter @ Team-PsHdO

Fra : PsHdO

Dato : 27-11-02 18:48

Hej.

Her er det svar jeg fik fra Kiss:

--------------------------

> Ja vi kommer også med en DP-500 i løbet af Q1 2003
> Best Regards / Venlig hilsen
> KiSS Hotline

--------------------------

Det betyder dog stadig ikke at klonen får samme funktionalitet som den
orginale.....

Fra : Howard

Dato : 28-11-02 10:36

> [...]
>
> --------------------------

> --------------------------
>

> Det betyder dog stadig ikke at klonen får samme funktionalitet som den

Det er så det samme svar jeg har fået.
Men at de er ens, udover at firmwaren selvfølgelig er forskellig.

Nu vil jeg så godt finde ud af hvordan man laver den kode fri.

Carsten

Fra : Olsen

Dato : 28-11-02 17:10

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> wrote in message

> [...]
>
> Når Kiss kommer med DP-500 og ny firmware til netværk, så kan man jo opdater

Webtech er udelukkende et mærke TDC sætter på produkter, de har købt
andre steder. Deres DVD/DIVX-afspiller er en DP500 med et andet
klistermærke på. Hvis I går ind på Kissnordic.dk under News, kan I se,
at man netop leverer DP500 til TDC.

Olsen

Fra : Howard

Dato : 28-11-02 17:20

"Olsen" <hanegal@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre steder. Deres DVD/DIVX-afspiller er en DP500 med et andet
> klistermærke på. Hvis I går ind på Kissnordic.dk under News, kan I se,

Ja, ja den er jeg helt med på!

Carsten

Fra : PsHdO

Dato : 28-11-02 17:34

Hej.

> Ja, ja den er jeg helt med på!

Det var jeg nu heller ikke i tvivl om....

Fra : Howard

Dato : 07-12-02 22:43

Opskrift på at lave den kode fri findes her http://www.chiptech.dk/