Sipix digital camera
Fra : Finn B Christensen

Dato : 24-11-02 12:55

Hej

Jeg har lige fået et sipix digital kamera til 400 kr. Men jeg har
lidt problemer med driveren til usb porten, jeg har kigget på
sipix's hjemmeside, men de filer som de omtaler findes ikke
på den medfølgende CD og de kan ikke downloades.

Auto installationen virker ikke, driveren bliver ikke installeret korrekt.

Jeg kører windows 98 1. version (Fra compaq), men der er ingen drivere til
sådanne ting.

Er det fordi cameraet er for nyt til 98? selvom der står at det
skulle virke, eller er det bare et af de mange uheldige problemer
man kan møde?

MVH

Finn

Fra : Noller

Dato : 24-11-02 13:13

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q263218

Måske er det her du skal finde et svar, generelt er win98 ikke ret god til
det
med usb.

Fra : Chr. Mygind

Dato : 24-11-02 13:16

Noller skrev:

[cut]
> generelt er win98 ikke ret
> god til det
> med usb.

"Noller" er vist "the key word" i denne meddelelse.

/Chr

Fra : Preben Andersen

Dato : 24-11-02 13:28

"Chr. Mygind" <mygind@FJerNc.dk> wrote in message

> "Noller" er vist "the key word" i denne meddelelse.

Kunne du prøve at uddybe det lidt nærmere?

/Preben

Fra : Chr. Mygind

Dato : 24-11-02 14:06

Preben Andersen skrev:

> Kunne du prøve at uddybe det lidt nærmere?

Gerne.
I Aarhus betyder "noller" fjollet - og det karakteriserer vist bedst det
svar, at "generelt er win98 ikke ret god til det med usb."

/Chr

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-11-02 13:48

> [...]
>
> Er det fordi cameraet er for nyt til 98? selvom der står at det
> skulle virke, eller er det bare et af de mange uheldige problemer

Jeg har et SiPix kamera magen til (samt er GigaByte 7ZX mobo)
Min USB/WIN98DK installation har funket OK og uden knuder.

"Jeg tror at det største problem er Compaq...":
Er USB enabled i BIOS?
Er Compaq's USB-driver installeret?
Har du andre USB-enheder, der funker?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 24-11-02 14:00

On Sun, 24 Nov 2002 12:54:50 +0100, "Finn B Christensen"
<finn-b@christensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>sipix's hjemmeside, men de filer som de omtaler findes ikke
>på den medfølgende CD og de kan ikke downloades.

Er det Sipix Blink? Jeg bruger windows 98 og har ikke problemer med
USB. (til gengæld er billedkvaliteten mildt sagt elendig, men det var
forventet...)

Har du været her:
http://www.sipixdigital.com/support/index.shtml

Der er en USB Doctor til download samt tips til USB-problemer på div.
styresystemer.

>Jeg kører windows 98 1. version (Fra compaq), men der er ingen drivere til
>sådanne ting.

Der er da en driver til Windows 98 på CDen - pakket ind sammen med de
andre TWAIN-drivere i den fil, som hedder DSC07.exe (ligger i
Twaindrv-mappen).

>Er det fordi cameraet er for nyt til 98? selvom der står at det
>skulle virke, eller er det bare et af de mange uheldige problemer
>man kan møde?

Det _virker_ til W98 - så måske er det dit system, der er problemer
med. Hvis du stadig ikke kan få det til at virke, så er der en
supportmulighed via mail - adressen er på hjemmesiden.

Lars

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 24-11-02 14:24

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Er det Sipix Blink? Jeg bruger windows 98 og har ikke problemer med
> USB. (til gengæld er billedkvaliteten mildt sagt elendig, men det var

Ja hva kan man forvente at få for 399,-. Og så er den med Cmos censor og
ikke CCD som i lidt bedre kamera'er. Tilgændgæld har den mange spændende
funktioner du knap kan få for de penge med andre produkter. F.eks kan den
bruges som webcam. Så vidt jeg ved koster et webcam alene næsten ligeså
meget.
Jeg overvejede dog selv og købe det, men endte med storebroren Sipix SP1300
med 1.3 Mpixel men uden Webcam funktioner

Hygge

Fra : Gert jensen

Dato : 24-11-02 14:06

Hej det virker fint på min computer men jeg køre XP det kan måske være
derfor

Gert.

Fra : Finn B Christensen

Dato : 24-11-02 19:55

Hej

Tak for alle jeres svar!!

Jeg har desværre prøvet de ting, som i har
forslået.

Jeg tror selv at det er et compaq problem, så
jeg bytter kameraet.

Finn

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-02 20:18

In dk.edb.hardware, Finn B Christensen wrote:

> Jeg har lige fået et sipix digital kamera...

Man kunne vel ikke få en af jer til at poste et eksempel på dette
kameras kunnen i dk.binaer, vel? Jeg er lidt nysgerrig.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-02 20:30

In dk.edb.hardware, Lars Stokholm wrote:

> Man kunne vel ikke få en af jer til at poste et eksempel på dette
> kameras kunnen i dk.binaer, vel? Jeg er lidt nysgerrig.

Nevermind, jeg fandt hvad jeg søgte i dk.fritid.foto. Hvis andre er
interesseret så er her et link:

http://uk.geocities.com/jsabrahamsen/sipix1.html

--
Lars Stokholm

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 24-11-02 22:01

"Lars Stokholm" <stokholm@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Nevermind, jeg fandt hvad jeg søgte i dk.fritid.foto. Hvis andre er
> interesseret så er her et link:
>
> http://uk.geocities.com/jsabrahamsen/sipix1.html
>
> --

Eller et endnu bedre link her:

En test af kameraet og nederest et hav af billeder taget med kameraet...

Hygge

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 24-11-02 22:02

http://www.firebox.com/index.html?dir=firebox&action=product&id=690

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 24-11-02 22:05

> http://www.firebox.com/index.html?dir=firebox&action=product&id=690

Og endnu et link til en ny og endnu mindre udgave af Sipix blink...

http://www.firebox.com/index.html?dir=firebox&action=product&pid=430

Hygge