Død putter
Fra : Jan Apollo

Dato : 24-11-02 11:55

Hej Gruppe

Jeg sidder med en PC jeg har lovet at "kigge på"

situation
Eneste liv: Processoren kører rundt

Altså Intet liv i skærm (den virker)
Ingen HD aktivitet
CD romdrevet virker ikke (kan ikke åbnes)
Booter hverken på diskette eller CD

Er der nogen herinde der enten har et bud, eller en slags FAQ
Altså en rækkefølge for fejlfinding.

VH og på forhånd tak
Jan

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-11-02 12:12

"Jan Apollo" <apollo10@post5.tele.dk> wrote in message

> Eneste liv: Processoren kører rundt

Så er det nok der den er gal. Prøv at sætte CPU'en fast.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : complex@pc.dk

Dato : 24-11-02 12:15

On Sun, 24 Nov 2002 11:55:14 +0100, "Jan Apollo"
<apollo10@post5.tele.dk> wrote:

>Hej Gruppe
>
>Jeg sidder med en PC jeg har lovet at "kigge på"

> [...]

Ja men så har du fundet fejlen processoren skal IKKE køre rundt !!!!!!

Undskyld jeg kunne ikke lade være
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-11-02 12:24

> [...]
> CD romdrevet virker ikke (kan ikke åbnes)
> Booter hverken på diskette eller CD
>
> Er der nogen herinde der enten har et bud, eller en slags FAQ

Hvis min 'processor kørte rundt' ville jeg være meget bekymret, men
hvis min 'processorventillator kørte rundt' ville jeg formode at PSU i
hvert fald giver noget spænding...

Har du lige prøvet at flashe BIOS? Så er det nok en total gonatskid,
det kræver byt mobo

Trin 1 - Afbryd og tilslut 220 V forsyning og tryk på power og bemærk:
1a) Kommer der bip fra kabinethøjttaler?
1b) kommer der blink i tastatur lysdioder?
1c) kommer der nogen 'start-søge-lyde' fra floppydrevet?

Hvis én af ovenstående er positiv, så er CPU og PSU nok OK

Hvis alle 3 livstegn svigter kan det være hvadsomhelst, og mere basal
fejlfinding
må starte...

Trin 2 (og du skal slukke for 220 V mellem hvert trin !!)
2a) frakobl ALLE kabler bag på PC'en undtagen 220 V og skærmkabel
prøv at tænde - kommer der liv i skærmbillede?
2b) frakobl strømforsyning til HD, FDD og CDR
prøv at tænde - kommer der liv i skærmbillede?
2c) frakobl alle indstikskort undtagen skærmkort
prøv at tænde - kommer der liv i skærmbillede?

Lad høre resultatet!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Leony

Dato : 24-11-02 12:29

"Jan Apollo" <apollo10@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> CD romdrevet virker ikke (kan ikke åbnes)
> Booter hverken på diskette eller CD
> Er der nogen herinde der enten har et bud, eller en slags FAQ

Er computeren lige samlet eller har den virket og er pludselig gået død?
Går ud fra at strømforsyningen virker, siden cpukøleren kører rundt.
Kunne måske være en afbrændt eller kortsluttet cpu (er det en Intel eller en
AMD?). Måske defekt RAM.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jan Apollo

Dato : 24-11-02 13:16

Tak for de meget hurtige tilbagemeldinger, Fedt !!!
> Er computeren lige samlet eller har den virket og er pludselig gået død?

Det en maskine der er ca. 2 år gammel, og ja den er lige pludselig gået død.
Ejermanden til computeren (min kollega er på kursus hele ugen så jeg kan
desværre ikke indhente suplerende oplysninger)

> Går ud fra at strømforsyningen virker, siden cpukøleren kører rundt.

Det må man antage, der kommer også kortvarigt lys i en diode....

> Kunne måske være en afbrændt eller kortsluttet cpu (er det en Intel eller
en
> AMD?).

Måske pinligt men, men jeg mener at det er en AMD, skal lige tjekkkes...

Måske defekt RAM.

Det skal lige tjekkes

Min sitiation er jo at alle kabler skal byttes over fra min egen maskine
.....for at afprøve og så tilbage ...

Der kommer ingen biblyde...

Tak til Villy for forslag, de skal alle prøves når kabler er skiftet

VH
Jan

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-11-02 13:21

Hmm... måske er problemet mere enkelt, skærmkortet er bnrændt af *SS*

Men, Jan... det er et for tyndt grundlag at hjælpe dig på... jeg fornemmer
du ikke kender så meget til rep af putere, så måske var løsningen at få
nognen til at hjælpe dig...

Fra : Aksel

Dato : 24-11-02 15:00

> [...]
> CD romdrevet virker ikke (kan ikke åbnes)
> Booter hverken på diskette eller CD
>
> Er der nogen herinde der enten har et bud, eller en slags FAQ

Hvis der ikke kommer livstegn overhovedet er det oftest grafikkortet der er
problemet, prøv at trykke det godt ned i soklen, jeg har set at dårlig
forbindelse var problemet.
Ellers prøv med et andet grafikkort.

Hilsen Aksel

Fra : Jan Apollo

Dato : 24-11-02 15:09

> [...]
er
> problemet, prøv at trykke det godt ned i soklen, jeg har set at dårlig
Hej Aksel
Det der undrer mig er at den ikke booter fra hverken diskette eller CD.
VH
Jan
Jeg vender tilbage når alle forslagene er afprøvet

Fra : Jan Apollo

Dato : 24-11-02 20:48

Hej gruppe
Så er rammen testet, de er OK
Grafikkortet er OK
Har fået et par tip vedr strømforsyningen, der åbenbart kan fungere delvist
Det er iøvrigt en AMD sokket 7 450, så den er da vist mere end 2 år gammel
... :-|

Indtil videre tak for alle tilbagemeldingerne her og hjemme (lige på nær et
par ....)

VH
Jan