MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne et irriterende problem i XP?
Fra : Kent

Dato : 24-11-02 11:29

Hej

For kort tid siden ville jeg se et videoklip på en hjemmeside, og så
var det, at videoklippet krævede Quicktime, som jeg ikke havde
på min computer. Altså gik jeg med til at installere et plugin, men
lidt senere fortrød jeg. Så finder jeg ud af, at dette plugin til Quicktime,
som i øvrigt viste sig på proceslinien, ikke havde en uninstall-funktion
;-( .
Nå, tænkte jeg, den fjerner jeg da bare med Tilføj/fjern progs, - men
næ næ, der var den heller ikke. Endnu mere .

Jeg fandt ud af, at Quicktime havde installeret 2 filer på min computer,
som jeg slettede - kunne ikke rigtigt gøre andet. Det fik også ikonet
på proceslinien til at forsvinde - men jeg måtte hellere lige være
helt sikker. Altså startede jeg Msconfig - og der var det lille
program sgu!!!!

Hvordan fjerner jeg den? Og fortæl mig nu ikke, at jeg bare skal
fjerne fluebenet i Msconfig! I gamle dage i Windows95 kunne jeg
bare gå ind i systemfilerne (kan ikke lige huske hvilken) og fjerne
et sådant irriterende lille problem - men åbenbart ikke mere - eller
hva'? I hvertfald kan jeg ikke finde den i hverken system.ini eller
win.ini. Den må da kunne fjernes for bestandigt, så den heller ikke
viser sig i Msconfig!!

Jeg har Windows XP med SP1.

Håber på hjælp.

Vh
Kent

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-11-02 12:28

In dk.edb.system.ms-windows, Kent wrote:

[Et irriterende program]

> Hvordan fjerner jeg den? Og fortæl mig nu ikke, at jeg bare skal
> fjerne fluebenet i Msconfig!

Hvad er der da galt med det?

> [...]
> kan jeg ikke finde den i hverken system.ini eller win.ini. Den
> må da kunne fjernes for bestandigt, så den heller ikke viser sig

Start -> Kør -> Regedit. Søg efter programnavnet (eks. qt.exe) og
slet (med omtanke) hvad du måtte finde. Led især efter en værdi under
en af Run-nøglerne (der er vist nogle stykker af disse nøgler).

--
Lars Stokholm