Asus A7V133 problem
Fra : Preben Pedersen

Dato : 24-11-02 06:12

Hej.

Har ovenstående bundkort. Har det problem at når maskinen er kold at den så
ved start sætter den ATA 100 bussen på Pio mode 4. Maskinen fryser
efterfølgende og vil ikke starte. Må resete maskinen hvorefter den finder
disken som ultra dma mode 5 og så kører den fint.????

Den har fortsat alle andre bios indstillinger intakte. Hvad kan der være
galt. Den gør det hver gang maskinen har stået og blevet kold?

Preben

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 03-12-02 01:20

> [...]

> Den har fortsat alle andre bios indstillinger intakte. Hvad kan der være
> galt. Den gør det hver gang maskinen har stået og blevet kold?

Du har instaleret dine IDE Enheder i rigtig rækkefølge uden at springe over
sekundære og hvis du bruger raid angiv den som første boot enhed ellers kan
det skyldes adresse confligt prøv en anden irq adresse i bios, prøv at auto
detekt dine ide enheder i bios og klik så på hver enhed om den fra start
vælger rigtig mode ultra dma eller pio, der kan være andre muligheder men da
du ikke skriver hvilke ide enheder du har kan jeg ikke se andet end husk
rigtig jump mode til dine ide enheder har betydning. Venligst Glenn