Q: Dårlig PSU?
Fra : Peter

Dato : 24-11-02 00:53

Et lille spørgsmål - min computer er for nylig begyndt at opføre sig lidt
underligt (lockups, crashes, etc), især når den skal bestille noget. Min
første tanke er selvfølgelig varme, men det ser ikke ud til at være det.

Mine spændinger fra strømforsyningen er derimod ret underlige: MBM 5 oplyser
dem til:

+5 = ~4,5V
-12= ~-10V

+3,3, +12 samt core ligger hvor de skal. Det skal siges jeg har en del
blæsere tilsluttet, men selvom jeg piller dem fra er der ingen ændring i
spændingerne.

PSU'en er en Enermax 365VE (med et par år på bagen) - er den allerede slidt
op?? Eller kan den justeres?

- Peter

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 24-11-02 08:11

Peter wrote:

> PSU'en er en Enermax 365VE (med et par år på bagen) - er den allerede slidt
> op?? Eller kan den justeres?

Det er muligt at 'lytterne er "tørret ud" - men det ved de mere om i
dk.teknik.elektronik
Det vil være forholdsvist simpelt for en som kan bruge en loddekolbe, at
udskifte dem, hvis det altså er dem der er problemet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-11-02 12:00

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Det er muligt at 'lytterne er "tørret ud" - men det ved de mere om i
> dk.teknik.elektronik

Hvor mange år, går da da med det?

Jeg har nemlig en 1F liggende som skal monteres i bilen.. Og den skulle jo
gerne ikke tørre ud, inden den blev monteret

Fra : Peter

Dato : 24-11-02 14:56

> [...]
> Det vil være forholdsvist simpelt for en som kan bruge en loddekolbe, at
> udskifte dem, hvis det altså er dem der er problemet.

Jeg synes bare det er lidt hurtigt.. Også taget i betragtning at det er en
strømforsyning til ~800kr - hvis de alligevel ikke holder længere før de
skal "laves" gider jeg da ikke betale så meget næste gang!!!

Jeg prøver i elektronikgruppen - og tak for det hurtige svar

- Peter