Historiske Juleklip
Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 24-11-02 00:04

Har i dag besøgt Den Gamle By i Århus.

Her var der en flot udstilling om dansk juleklip.
Jeg kom i snak med en af de der står for udstillingen.
Jeg foreslå at man bland slægtsforsker måske kunne finde dokumentation for
de tidligste jule klipperier.
Derfor dette indlæg.

Er der nogen der har billeder eller andet, der omhandler juleklip f.eks.
flettede julehjerter, der kan dateres til før 1910. Så vil Den Gamle By,
meget gerne høre nærmere om dette.
Ældste kendte og bevarede flettede julehjerte er fra perioden 1895-1900
og en mindre samling (4 stk.) kendes fra 1904.
Ældste kendte fotografiske dokumentation er sandsynligvis fra julen 1901.

I håb om at dette indlæg ikke er for langt uden for konferencens hovedemne -
i så fald beklager jeg.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk