Fejlmedd. hos tdc news.
Fra : Morten Larsen

Dato : 23-11-02 22:57

Hej

jeg får somme tider denne fejl når jeg
logger på tdc's news server, ved nogen hvorfor ?

400 dread15.news.tele.dk: Your host connection limit reached

Konfiguration:
Konto: news.inet.tele.dk
Server: news.inet.tele.dk
Protokol: NNTP
Port: 119
Sikker (SSL): 0
Fejlnummer: 400
Programkode: 800ccca0

Det er startet efter jeg prøvede at komme igennem med to
maskiner på samme tid, på samme ip (via en router)
Jeg tænkte fair nok, jeg kan nok ikke "loggge på" 2 gange, men
fejlen kommer stadig ind imellem selv om jeg kun benytter 1 maskine.

Morten

Fra : Simon Skals

Dato : 23-11-02 23:48

It seems Morten Larsen wrote:
> Jeg tænkte fair nok, jeg kan nok ikke "loggge på" 2 gange, men
> fejlen kommer stadig ind imellem selv om jeg kun benytter 1 maskine.

Måske fordi din newsreader åbner flere samtidige sockets til
newsserveren?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-11-02 00:07

> Måske fordi din newsreader åbner flere samtidige sockets til
> newsserveren?

Hmm det skulle den vel ikke begynde på af sig selv ?

Jeg bruger xp og oe, jeg har først oplevet problemet efter mit
stunt med at koble min eksta maskine med på news. Den er nu
slukket og lukket, men problemet kommer og går med mellemrum
stadig. Nogle gange er lukket til tdc i en time, og pludselig er der hul,
uden at jeg har gjort noget. (bruger sunsite i mellemtiden, men den mangler
lidt grupper)

Jeg ved ikke hvad det betyder det du skriver, men kan det tjekkes,
og evt rettes hvis det er problemet ?

Fra : Simon Skals

Dato : 24-11-02 00:11

It seems Morten Larsen wrote:
> Jeg ved ikke hvad det betyder det du skriver, men kan det tjekkes,
> og evt rettes hvis det er problemet ?

Nogle nyhedslæsere åbner flere samtidige forbindelser til
newsserveren - også selv om du kun har startet programmet én gang
på én maskine.

Jeg kender ikke rigtig noget til de enkelte programmer, men jeg
har selv set fænomenet i praksis på en anden newsserver.

Måske kunne du spørge dig for i mail+news-gruppen, subsidiært i
TDC's interne gruppe om newsservice?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-02 00:10

"Morten Larsen" <hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk> skrev :

>jeg får somme tider denne fejl når jeg
>logger på tdc's news server, ved nogen hvorfor ?
>
>400 dread15.news.tele.dk: Your host connection limit reached

Hvis du fulgte med i news:tele.internet.news-service kendte du
svaret allerede.

TDCs newsserver er overbelastet på trods af, at der er leveret en
ny newsserver, men man har beregnet belastningen for lav.

Så indtil der bliver leveret nye frontends, som der er
leveringstid på, er der som forsøg sat forskellige begrænsninger.

Bl.a. lavere hastighed og max. fire connections pr. ip-adresse.

Såfremt du får denne besked kan det bl.a. skyldes, at du har
flere forbindelser åbne uden at du ved det.

Bl.a. Outlook Express lukker ikke forbindelsen til serveren,
selvom du lukker for OE.

Det kan anbefales at følge med i news:tele.internet.news-service,
hvis du vil være orienteret om hvad der sker med newsserveren.

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-11-02 00:16

> Hvis du fulgte med i news:tele.internet.news-service kendte du
> svaret allerede.

Det er en klar fejl i min opdragelse, at jeg ikke følger den gruppe
Tak for svaret, jeg vil fremover ikke fjerne blikket derfra.

Morten

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-11-02 00:21

"> Såfremt du får denne besked kan det bl.a. skyldes, at du har
> flere forbindelser åbne uden at du ved det.
>
> Bl.a. Outlook Express lukker ikke forbindelsen til serveren,
> selvom du lukker for OE.

Lige en ting mere, kan jeg - når nu en gang tdc får lidt hardware -
køre med begge mine maskiner på samme tid på tdc-news, eller er
der stadig en begrænsning ? Kan jeg med en update eller lign. tvinge
OE til at stoppe forbindelsen, eller giver det uheldige bivirkninger ?

Morten - der ikke gider ringe til tdc support.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-02 00:38

> [...]

>Lige en ting mere, kan jeg - når nu en gang tdc får lidt hardware -
>køre med begge mine maskiner på samme tid på tdc-news, eller er

Før begrænsningerne blev indført for et par dage siden[1], kunne
man have op til ti connections, om denne bliver genindført kan
kun TDC svare på, men det afhænger vel af, hvor meget serveren
vil kunne klare.

>Kan jeg med en update eller lign. tvinge
>OE til at stoppe forbindelsen, eller giver det uheldige bivirkninger ?

Ikke mig bekendt, men nu hører jeg til dem, der ikke kunne drømme
om at bruge OE, så jeg har ikke rigtig erfaring med den.

[1] Begrænsninger blev indført man praktisk talt ikke kunne bruge
news.(inet.)tele.dk i primetime, der var hele tiden timeouts
eller man blev smidt af, nu kører den rimelig stabilt.

Men iøvrigt, brug dtext.news.tele.dk til tekstgrupper og
news.tele.dk til binære grupper.

Medmindre der på begge maskiner skal hentes binært burde der ikke
være problemer.

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-11-02 00:47

> Medmindre der på begge maskiner skal hentes binært burde der ikke
> være problemer.

Tak for svaret
Jeg kan sagtes leve med en maskine/udbyder til hver, men
da jeg oplevede problemet første gang, var det faktisk fordi
jeg ville speede noget binaer download lidt op. Jeg
kan forstå at der også er sat begrænsning dl-hastighed, og dette
ville jeg da gerne undgå, men tilsyneladende forgæves
Jeg ser hvad tdc finder ud af - hvis noget - og indordner mig.

Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-02 01:05

"Morten Larsen" <hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk> skrev :

> Jeg
>kan forstå at der også er sat begrænsning dl-hastighed, og dette
>ville jeg da gerne undgå, men tilsyneladende forgæves

Ja, den er på 200 kilobit/sek.

Man forventer at kunne sætte den højere op, ihvertfald når de nye
frontends kommer.

På den anden side, der er jo ikke meget ved at kunne hente med en
højere hastighed, hvis man hele tiden biver smidt af eller får
time outs.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-11-02 01:59

"Morten Larsen" <hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk> wrote in

> Hej
>
> jeg får somme tider denne fejl når jeg
> logger på tdc's news server, ved nogen hvorfor ?
>
> 400 dread15.news.tele.dk: Your host connection limit reached

Jeg ved godt Sonny og Co. har været ved at sætte begrænsninger op for
antallet af connections. Men ind imellem går det system helt i
selvsving. Jeg får pt. connection limit reached med 0 connections til
TDC. Det gælder både dtext og news. Min newsreader er ikke OE, og den
frigiver pænt alle ressourcer den bruger - og jeg har heller ikke haft
mere end max 2 connections. En til en gruppe jeg var inde i
(tele.internet.news-service) og en til gruppelisten. Så der skal ikke
meget til at overbeviser serveren om at man har mange connections åbne.
Derfor skriver jeg igennem SunSITE lige nu - da jeg slet ikke kan få
lov til at komme på TDC.

Mit problem er oplevet med dread14.

Mvh
Flemming

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-11-02 09:02

> [...]
> meget til at overbeviser serveren om at man har mange connections åbne.
> Derfor skriver jeg igennem SunSITE lige nu - da jeg slet ikke kan få

Hmm så er det ikke mig der helt tosset, vi må jo bare
vente og håbe som sædvanlig

Jeg bruger selv sunsite, men der mangler binaer grupper der.

Morten