Hvilket bundkort i Aldi-spand nov. 2001?
Fra : Peter Loumann

Dato : 23-11-02 22:28

Hej i gruppen,

jeg har en aldi-spand, desktop fra nov. 2001. Den hedder medion
multimedie-pc, har ikke rigtig noget modelnavn. Bundkortet er efter
sigende et msi, chipsæt fra intel. SiSoft sandra siger msi ms-6399.
Men den model eksisterer tilsyneladende ikke, hverken hos msi eller
medion. Kan nogen her hjælpe mig videre med at identificere det? Jeg
spørger, fordi jeg er motiveret for en bios-flash. Og så er det jo
vigtigt med korrekt identifikation.

Jeg gætter på, det er et eksisterende msi-bundkort, som medion bare
har givet sit eget modelnummer, ligesom de gjorde med en hp-printer i
sidste uge ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : John

Dato : 23-11-02 23:28

Måske er det et MS-6398 ( ALDI's fortolkning = MS-6399 )

V.H John

Fra : Hans

Dato : 24-11-02 02:11

"John" <@stofanet.dk> wrote in message
> Måske er det et MS-6398 ( ALDI's fortolkning = MS-6399 )

Det kan det ikke være da 6398 er Intel 845E bestykket, og mig bekendt er
Aldis PC SiS bestykket, formodentlig med et 645DX.
--
mvh, Hans

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 02:26

On Sun, 24 Nov 2002 02:10:35 +0100, "Hans" <fast@NOSPAM2night.dk>
wrote:

>Det kan det ikke være da 6398 er Intel 845E bestykket,

og det er min just præcis

>og mig bekendt er
>Aldis PC SiS bestykket, formodentlig med et 645DX.

Ja, den nye her. Men den fra for et år siden havde intel chipsættet.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hans

Dato : 24-11-02 02:31

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> wrote in message

> Ja, den nye her. Men den fra for et år siden havde intel chipsættet.

Ok..

MSI fremstiller forøvrigt en del OEM, så modelbetegnelsen 6399 er måske ikke
helt ved siden af alligevel.
--
mvh, Hans

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 11:15

On Sun, 24 Nov 2002 02:30:37 +0100, "Hans" <fast@NOSPAM2night.dk>
wrote:

>MSI fremstiller forøvrigt en del OEM, så modelbetegnelsen 6399 er måske ikke
>helt ved siden af alligevel.

Aha, og det er der netop tale om her. Medion kalder det netop blot
Medion i sin salgsbeskrivelse. Så kan man vel ikke engang regne med,
at skulle være identisk med en af deres standard-modeller ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hans

Dato : 24-11-02 11:22

> Aha, og det er der netop tale om her. Medion kalder det netop blot
> Medion i sin salgsbeskrivelse. Så kan man vel ikke engang regne med,
> at skulle være identisk med en af deres standard-modeller ...

Det er det formodentlig ikke, men hvor forskellen ligger er svært at
gennemskue, med mindre man har den originale 6398 til sammenligning. Det vil
dog typisk være "skrabede" udgaver, hvor der kun er monteret de stik på
bundkortet der er brug for til den specifikke maskine. Der kan også være
ændringer i kortets bios med firmalogo, eller specielle opsætninger og
lignende.
--
mvh, Hans

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 11:43

On Sun, 24 Nov 2002 11:21:30 +0100, "Hans" <fast@NOSPAM2night.dk>
wrote:

>Så kan man vel ikke engang regne med,

>Det er det formodentlig ikke

Hmm, tak for hjælpen! Så kan jeg nok godt skyde en vid pind efter en
bios-opdatering.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Leony

Dato : 24-11-02 13:18

> Hmm, tak for hjælpen! Så kan jeg nok godt skyde en vid pind efter en
> bios-opdatering.

Hvorfor ikke prøve at sende en mail til Medion (hvis du ikke allerede har
gjort det).
De må da kunne hjælpe dig.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 13:24

On Sun, 24 Nov 2002 13:17:35 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]

Hmm - jeg melder mig til et kursus i stavning

>Hvorfor ikke prøve at sende en mail til Medion

Ja - det ku' man da prøve ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Finn og Angela

Dato : 24-11-02 14:10

> Ja - det ku' man da prøve ...
>
> --

Medions hjemmeside har support både i form af bios og div. drivere..

Finn

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-11-02 16:37

> [...]
> Men den model eksisterer tilsyneladende ikke, hverken hos msi
> eller medion. Kan nogen her hjælpe mig videre med at identificere

Har du prøvet www.google.com ?
- Jeg får flere hits med nummeret 6399 og msi som søgekriterie.

Eller har du fx søg efter hele BIOS IDet?

<http://shor.ter.dk/294573843>
Ovenstående side siger MSI-6399 hos Medion hedder MD-3000-Platine* og der
findes BIOS her:
<http://shor.ter.dk/455998943>

*
Das Bios-Update für die MD-3000-Platine (eigentlich MSI 6399),
gibt es aber nur bei Medion unter www.medion.de im Bereich
"Treiber & Updates".

"Treiber & Updates" fandt jeg ved søgning på google her:
<http://shor.ter.dk/125423434>

/Mikael

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-02 17:23

On Sun, 24 Nov 2002 16:36:35 +0100, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@"FJERNES"pc.dk> wrote:

>Har du prøvet www.google.com ?
>- Jeg får flere hits med nummeret 6399 og msi som søgekriterie.

Næ, men det burde jeg naturligvis være startet med. Jeg ved ikke,
hvorfor hovedet slog fra ...

><http://shor.ter.dk/294573843>
>Ovenstående side siger MSI-6399 hos Medion hedder MD-3000-Platine* og der
>findes BIOS her:

Ja, den er meget relevant. "-Platine" er ikke en del af navnet,
(Haupt)platine betyder bundkort.

><http://shor.ter.dk/455998943>
>[...] www.medion.de im Bereich "Treiber & Updates".
[...]
><http://shor.ter.dk/125423434>

Ja, det er tre udgaver af samme link, bortset fra, at det første viser
direkte hen til MD-3000. Jeg kendte godt medions treiber und updates
og dens bios-side og havde også set den grundigt igennem. Men de
fortæller så vidt jeg kan se ikke, hvad der er hvad, sært nok, så er
man jo på herrens mark.

Tak for hjælpen!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jakob Høppermann // ~

Dato : 25-11-02 09:32

MSI's 6399-board er et OEM-board og er derfor ikke supportet af andre end Aldi selv. Derfor det ikke nævnes på MSI's side.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Jakob Høppermann - iVER_uRT@mail.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-11-02 10:56

On Mon, 25 Nov 2002 09:32:02 +0100, "Jakob Høppermann // iVER_uRT"
<iVER_uRT@mail.dk> wrote:

>MSI's 6399-board er et OEM-board og er derfor ikke supportet af andre end Aldi selv. Derfor det ikke nævnes på MSI's side.

Ja, det er jeg også nået frem til nu, dog ikke Aldi, men Medion. Tak!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jakob Høppermann // ~

Dato : 25-11-02 15:34

Da det er Aldi der sælger dem, må det være dem der står med ansvaret!
Hvem den bliver sendt videre til er i og for sig ligegyldigt :)