Rotating logfile
Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-11-02 20:51

Hejsa

Jeg har et lille spørgsmål.

Hvordan configurerer jeg et virtual domain i httpd.conf (apache conf) så
files automatisk komprimeres, men samtidigt at der oprettes en ny fil
hverdag, eller hver uge, som har et fortløbende navn.

Lige nu har jeg bare:
<VirtualHost 192.168.1.3>
ServerName navn.dk
DocumentRoot /home/navn/www
DirectoryIndex index.html
ErrorLog /home/navn/log/error.log
LogFormat "%h %l %u %t \"%r\" %>s %b \"%{Referer}i\" \"%{User-agent}i\""
combined
CustomLog "|/usr/bin/gzip -c >> /home/navn/log/access_log.gz" combined
#CustomLog /home/navn/log/access.log common
</VirtualHost>

Det virker egentligt fint, men som sagt vil jeg gerne have en access.log for
i dag der f.eks. hedder:
access-23102002.log.gz
og imorgen:
access-24102002.log.gz