Balle , Vester Nebel ,Vejle
Fra : Evald Adamsen

Dato : 23-11-02 20:38

Hej Ng
Jeg søger forklaring/efterlysning om Chrisen Hansen Christensen Balle født i
Vester Nebel sogn; Brusk Herred, Vejle amt
Christens forældre var Hans Christensen og Karen Cathrine Nielsen (iflg
dødsindskrivningen af Christen Balle)
Er der nogen som har oplysninger om ovenstående ??
og ikke mindst.... er der nogen naturlig forklaring på hvorfor at Christen
får efternavnet Balle
(Christen Balle blev forstander på St. RestrupHusmandsskole /ved Aalborg )

Fortsat god week-end
Evald Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-11-02 23:05

Sat, 23 Nov 2002 20:38:00 +0100, skrev Evald Adamsen:

>Jeg søger forklaring/efterlysning om Chrisen Hansen Christensen Balle født i
>Vester Nebel sogn; Brusk Herred, Vejle amt
[klip]
>og ikke mindst.... er der nogen naturlig forklaring på hvorfor at Christen
>får efternavnet Balle

En til halvanden kilometer nordvest for Vester Nebel ligger en
lokalitet kaldet Balle, så mon ikke han kom der fra? Det var
almindeligt at hvis der var flere Christen Hansen'er, gav man dem
tilnavne - ofte efter stedet hvor de kom fra.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Torben S

Dato : 24-11-02 12:00

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> almindeligt at hvis der var flere Christen Hansen'er, gav man dem
> tilnavne - ofte efter stedet hvor de kom fra.

Hej.
Hvis du ikke kan finde dem i denne Balle så er der også en mulighed for
Balle ved Bredsten, vest for Vejle, det er de eneste Balle-er jeg kan finde
her på egnen.
Torben S