Kammerherre Bech
Fra : hans brunbjerg

Dato : 23-11-02 18:39

Grunden til at jeg henvender mig til denne gruppe er, at jeg har fået et
notat i hænde, skrevet af en gårdmand her i sognet , for over 100 år siden,
hvor han skriver at han af Kammerherre Bech, som da ejede Engelsholm havde
fået oplyst at rigmanden Henneke Limbek i 1392 købte denne hovedgård
Hvis dette kan dokumenteres, er det af største interesse for mig der
gransker i Nørup sogns historie, og jeg prøver her den mulighed, at få
kontakt med een eller flere efterkommere af Kammerherre Bech, som ganske
givet efterlod sig et privat-arkiv, eller der er måske andre som har
kendskab til denne sag

Tak til alle som svarer mig

Hans Brunbjerg

Fra : Ole Munk

Dato : 23-11-02 20:32

> [...]
> kontakt med een eller flere efterkommere af Kammerherre Bech, som ganske
> givet efterlod sig et privat-arkiv, eller der er måske andre som har

Jeg har ikke lige svaret på ovenstående, men hvis du søger på "Engelsholm" i

http://www.danpa.dk/

kommer der rigtig mange henvisninger. Har du prøvet, så se bort fra denne
mail.

mvh Ole
--
E-mail: ole@ole-munk.dk