Scripting.FileSystemObject
Fra : Jørgen Müller

Dato : 23-11-02 18:28

Hej Gruppe

Jeg søger hjælp til at slette et billede tilhørende en vare. Bruger
Access2000 til udvikling men systemet skal køre på MSsql.

Kan ikke finde ud af at slette med FSO, billedet ligger i mappen
Auktioner/imgVarer og har samme nummer som varen - vare nr. 2 har billedet
img2.jgp og i T_Varer.Billede har jeg gemt imgVarer/img2.jpg

Har prøvet med
Dim objFSO, strBilledSti, objFile
strBilledSti = Server.MapPath("./") & "/" & rsItem("Billede")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
13) Set objFile = objFSO.GetFile(strBilledSti)

If objFile.FileExists(strBilledSti) Then
objFile.DeleteFile(strBilledSti)
End If
men det virker ikke? Den siger Et objekt er obligatorisk: 'objSetFile' i
linie 13

Har ikke fattet ret meget af FSO -:)

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller

Fra : Jørgen Müller

Dato : 24-11-02 15:32

Hej igen

Har nu fået lavet et object, der næsten virker?

Dim objFSO, strBilledSti, objFile
strBilledSti = Server.MapPath(".\") & "\" & rsItem("Billede")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If objFSO.FileExists(strBilledSti) Then
objFSO.DeleteFile strBilledeSti, False
End If
alt går fint indtil objFSO.DeleteFile her hænger siden, og der sker ikke
mere. Hvis jeg sætter en response.write strBilledSti og response.end ind før
DeleFile bliver stien vist med det samme? Er der nogen der kan se hvad
problmet er?

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller

Fra : Jimmy

Dato : 24-11-02 15:38

"Jørgen Müller" <j.muller@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
før
> DeleFile bliver stien vist med det samme? Er der nogen der kan se hvad

Du siger den hænger?
Det plejer at være Norton Antivirus' Script Blocking rutine.

Prøv at deaktivere denne del i Norton AV og se om det virker.

Mvh
Jimmy

Fra : Jørgen Müller

Dato : 24-11-02 17:27

Hej Gruppe

>Jimmy skrev
>Du siger den hænger?
>Det plejer at være Norton Antivirus' Script Blocking rutine.

>Prøv at deaktivere denne del i Norton AV og se om det virker.

Så virker det efter en genstart af maskinen. Tak

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller