Læs fil i Java Script ??
Fra : !Gugge!

Dato : 23-11-02 17:43

Jeg har ledt en del efter denne funktion, hvis man kan ?

Jeg er har mest programmeret i C, men prøve mig nu med Java Script, for at
lave lidt
på Web Sites.

Men kan dette lade sig gøre, altså at læse fra en fil i Java Script.

mvh

gugge

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-11-02 18:29

!Gugge! wrote:

> Men kan dette lade sig gøre, altså at læse fra en fil i Java Script.

Kun en fil, der indeholder JavaScript-kode[1]:

<script type='text/javascript' src='fil.js'></script>

1) Dog ser det anderledes ud, hvis man bruger JavaScript på serversiden, men
hvem gør efterhånden det?

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : !Gugge!

Dato : 23-11-02 19:20

Hmm

Jeg spørger fordi jeg skal lave en slags database, hvor en række Materiale
står på en liste.
fx.
Hammer
Søm
Mursten
Mørtel
Truck

Eller lign.
Og når man så klikker på en af tingene, så enten for neden på siden kommer
en materialegennemgang i tekxtform, (eller et popup vindue)

Men da der evt hver uge skal laves en ny materiale liste, er det fjollet at
man skal ind og skrive alt texten i koden.
Det ville være dejligt nemt at skrive det hele i en textfil, hvor så
programmet henter fra denne.

Men det kan måske ikkelade sig gøre.!!

Har nogen en anden ide, til hvordan dette kan løses på den bedste måde..??

Mvh

Gugge

Fra : !Gugge!

Dato : 23-11-02 22:29

Lige nu har jeg lavet en *.js fil som den læser fra i
document.formular.text.value = display (fyldt med text)

Kan man lave en extra features hvor andre kan tilføje kommentar til den
enkelte tekst...

Dvs faktisk at skrive til filen...
Kan man det ??

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-11-02 22:56

!Gugge! wrote:

> Dvs faktisk at skrive til filen...
> Kan man det ??

Nej. Du må nok til at se på et serversideprogrammeringssprog som f.eks. PHP.

--
Jonas Koch Bentzen