Ekstra harddisk?
Fra : ps

Dato : 23-11-02 17:44

Hvordan får jeg plads til en ekstra harddisk i min pc, når der i forvejen er
to, forbundet med henh. cdrom drev og brænderdrev, og der ikke er flere ide
pladser (hedder det vist...)??

m.v.h.
Psørensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-11-02 17:54

ps wrote:
> Hvordan får jeg plads til en ekstra harddisk i min pc, når der i
> forvejen er to, forbundet med henh. cdrom drev og brænderdrev, og der
> ikke er flere ide pladser (hedder det vist...)??

Sæt fx en IDE-controller mere i maskinen. De fås fra ca. 200 kr. (Se på
Edbpriser.dk)

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Kim A

Dato : 23-11-02 17:59

"ps" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> to, forbundet med henh. cdrom drev og brænderdrev, og der ikke er flere

En mulighed var at investerer i et ide controller kort til montering i en
fri pci sokkel sådan et kan købes fra 250,00 kr

Mvh Kim A

Fra : Michael Bach

Dato : 24-11-02 00:46

Du kunne eventuelt købe en ny IDE-Controller, hvor man så kan tilslutte
fire ekstra drev. Det burde være nok.

Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-11-02 11:57

"Michael Bach" <m_bach_f@hotmail.com> wrote in message
> Du kunne eventuelt købe en ny IDE-Controller, hvor man så kan tilslutte
> fire ekstra drev. Det burde være nok.

Hehe, prøv nu at læs de forangående indlæg, inden i svarer i flæng... Du
svarede enddag på et indlæg, hvor det du skrev, også stod

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-11-02 11:45

Fra : ps

Dato : 24-11-02 16:52

Okay, man sætter altså et ekstra kort, som harddisken så tilsluttes.
Hvordan tilsluttes denne så? Og kan harddisken stadig sidde inde i maskinen,
eller bliver den dermed "ekstern"? (Det må den vel blive, hvis den skal
tilsluttes via en port, ligesom andet korttilsluttet hardware??)
Eller hvad??forklar, forklar.
P.s.

Fra : Preben Andersen

Dato : 24-11-02 17:31

"ps" <psi@vestnet.dk> wrote in message
> [...]
> eller bliver den dermed "ekstern"? (Det må den vel blive, hvis den skal
> tilsluttes via en port, ligesom andet korttilsluttet hardware??)

Mon ikke stikforbindelserne sidder indvendig på kortet.

mvh
Preben