Pri Masret Hard Disk: status BAD
Fra : Lennart Hansen

Dato : 23-11-02 16:25

Hej. Hver gang jeg starter min computer kommer der i starten (før windows
starter) meddelsen :

Pri Master Hard Disk S.M.A.R.T. status BAD, Backup and Replace
Press F1 to resume

Jeg trykker selvfølge F1 og min computer kører fint.
Men det er bare irriterende at gøre det hver gang

Hjælp

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 23-11-02 16:37

Lennart Hansen wrote:

> Pri Master Hard Disk S.M.A.R.T. status BAD, Backup and Replace
> Press F1 to resume

Du får en melding om, at efter test er din HD dårlig, så du
kan gøre 1 af 2:

1. Udskifte din HD
eller
2. Teste din HD med scandisk og Norton Diskdoktor, og er de
ok, kan du evt. slå SMART feature fra, men først efter test.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Villy Jensen

Dato : 23-11-02 21:15

> [...]
> 2. Teste din HD med scandisk og Norton Diskdoktor, og er de
> ok, kan du evt. slå SMART feature fra, men først efter test.

....og hvis scandisk finder 'bad sectors' så find ud om der stadig er
garanti på din HD:
- nogen leverandører sender HD til test&ombytning u/b
- nogen gange kan du selv sende HD til ombytning udenlands

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Lennart Hansen

Dato : 25-11-02 11:01