Dato igen igen
Fra : Nano**

Dato : 23-11-02 12:39

Jeg har prøvet at finde en løsning til mit dato problem.

I min mySQL database vil den kun tage imod datoformatet: yyyy:mm:dd mm:ss

Min webserver viser datoformatet mm:dd:yyyy mm:ss

Jeg vil gerne have at datoformatet står på "dansk" altså dd:mm:yyyy, både nu
datoen vises, og når brugere skal indtaste en dato, via en form

Jeg har fulgt vejledningen på asp.faq.dk og skrevet <%Session.LCID = 1030%>
øverst på mine sider, men det laver bare en masse volapyk i stedet for
datoer:

¨ì0õïYâ@èâ?¾LSo@8j{@116@4ä?¾õ`@116@à|#ã?¾4?o

Hvad gør jeg så nu?

Fra : Claus O

Dato : 23-11-02 21:26

"Nano**" <nano@nospam.dk> wrote

> Jeg vil gerne have at datoformatet står på "dansk" altså dd:mm:yyyy, både nu

Du skal have fat i en funktion.
Såvidt jeg husker er det datepart.
Du burde kunne komme videre herfra:
http://netcoders.dk/articles.asp?mode=list_articles&tech_id=1