Northwood og Northwood 2 ??
Fra : -Martin S.-

Dato : 23-11-02 10:39

Hej

Hvad er forskellen på Pentium Northwood og Northwood 2 ?

/Martin

Fra : [9000] Søren

Dato : 23-11-02 11:18

> Hvad er forskellen på Pentium Northwood og Northwood 2 ?

Uden at spille alt for klog kunne det godt tyde på at den "alm." northwood
har en fsb på 400mhz og 2'eren kører 533 på fsb. Tror dette er den eneste
forskel.

Mvh. Søren

Fra : -Martin S.-

Dato : 23-11-02 16:58

[9000] Søren wrote:
> Uden at spille alt for klog kunne det godt tyde på at den "alm."
> northwood har en fsb på 400mhz og 2'eren kører 533 på fsb. Tror dette
> er den eneste forskel.

Ja, det ser rigtigt ud! Tak.
Ved du forresten om man mærker forskellen fra 400 til 533 meget, hvis man
har et bundkort der understøtter 533 MHz?
Jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge en P4 2,0 NW (fsb400) eller en P4 2,4
NW2 (fsb533) sammen med et Soltek SL85ERV bundkort. Prisforskellen på
cpu'erne er ca. 300 kr.

/Martin

Fra : René Jensen

Dato : 23-11-02 17:50

-Martin S.- wrote:
> Jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge en P4 2,0 NW (fsb400) eller en P4 2,4
> NW2 (fsb533) sammen med et Soltek SL85ERV bundkort. Prisforskellen på
> cpu'erne er ca. 300 kr.

For sølle 300 kr., så vil jeg vælge P4 2.4GHz @ 533Mhz.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 23-11-02 20:29

<--------------------->

> For sølle 300 kr., så vil jeg vælge P4 2.4GHz @ 533Mhz.

<--------------------->

Hvis man vil overclokke kommer man længere med en 400 Mhz cpu

Fra : René Jensen

Dato : 24-11-02 00:31

-=Madsen=- wrote:
> Hvis man vil overclokke kommer man længere med en 400 Mhz cpu

Det er rigtigt nok, men jeg vil altid anbefalde at man ikke overclocker
sin processor, hvis personen/ejeren ikke har så meget forstand på
computer, og fordele/ulemper ved overclocking.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : [9000] Søren

Dato : 23-11-02 20:51

> For sølle 300 kr., så vil jeg vælge P4 2.4GHz @ 533Mhz.

Det ville jeg nok også, men som madsen pointerer kan man jo bare sætte fsb
til 533 på en "alm." northwood ved at sætte systembussen til 133 istedet for
100. En P4 2,0 NW kommer da til at køre 20*133 = 2,66GHz istedet for 20*100
= 2,0GHz... Det er nok en smagssag i sidste ende

Mvh. Søren

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-02 23:37

> [...]
>100. En P4 2,0 NW kommer da til at køre 20*133 = 2,66GHz istedet for 20*100
>= 2,0GHz... Det er nok en smagssag i sidste ende

Siger du at en 100mhz kan køre 133mhz uden problemer, i så fald må man
kunne få meget ud af fsb bussen på en 100mhz.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Martin S.

Dato : 24-11-02 02:13

<Thf> skrev i en meddelelse news:3de0028e.14493891@dtext.news.tele.dk...

> Siger du at en 100mhz kan køre 133mhz uden problemer, i så fald må man
> kunne få meget ud af fsb bussen på en 100mhz.

typisk kan en Intel PIV 1,6 Ghz køre >2,2 Ghz. Min kører FSB 150 = 2,4 Ghz.
Se evt. www.overclockers.com i cpu database.
Men du kan med næsten 100% garanti (vil ikke holdes til ansvar :D ) køre med
ca. +400 Mhz på PIV cpuerne som primært er beregnet til at køre med FSB 100.

Martin

Fra : -Martin S.-

Dato : 24-11-02 15:22

> [...]
> Men du kan med næsten 100% garanti (vil ikke holdes til ansvar :D )
> køre med ca. +400 Mhz på PIV cpuerne som primært er beregnet til at

Kræver det 333 MHz ram at kunne køre fsb på 533 MHz? Hvad nu hvis jeg køber
PC2700/266 i stedet for PC2700/333 ?

Nogen der kort kan forklare mig sammenhængen mellem fsb og ram mht. at
udnytte 533 fsb bedst muligt?

Hilsen -Martin S.-
(vi er åbenbart 2 der hedder Martin S. her!)