Forsvunden Sømand
Fra : Eigil Gregersen

Dato : 23-11-02 00:50

Er der nogen der ved om man i USA kan finde oplysninger om søfolk der gik i
land der ?
Det drejer sig om min morbroder der tog ud at sejle i 1935, efter et antal
breve og krigsudbruddet hørte vi aldrig mere fra ham, min mormor efterlyste
ham efter krigen gennem Frelsens Hær og Udenrigstjenesten men uden
resultat.Da han sejlede med en norsk båd prøvede jeg selv her i år at skrive
til det Norske Rigsarkiv de undersøgte sagen, jeg fik den besked, at den
omtalte sømand, i Maj måned 1941 afmønstrede og gik i land i Philadelfia
mere vidste man ikke. Har man i USA registreret ham som ankommen til landet
og i såfald registreret det hvis han igen har forladt det eller om han er
blevet der. Har nogen et bud på det?

Venlig hilsen
Eigil Gregersen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 23-11-02 10:37

Du kunne prøve at se om han skulle være død derovre.
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=ssdi/search_
ssdi.asp&clear_form=true

hilsen
Bodil Madsen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 23-11-02 10:42

Siden virker ikke som den skal, prøv derfor www.familysearch.org og søg i
US Social Security Death Index

mvh
Bodil Madsen

Fra : Eigil Gregersen

Dato : 24-11-02 15:10

Hej Bodil!
Tak for tipset, jeg prøvede det du foreslog og bingo manden kom frem, hans
navn var Eigil Alfred Peter Rasmussen født 21-12-1920, her var hvad der stod
i Us Social Security Death Index, Eigil Rasmussen, Birthdate: 21 Dec 1920,
Death Date: Apr 1986, Social Security Number: 155-18-0070, State or
Territory Where Number Was Issued: New Jersy, Death Residence Localities:
ZIP Code 08817, Localities: Edison, Middlesex, New Jersey. Jeg er sikker på
det er ham da både navn og fødselsdato og år er rigtig. Familien har siden
anden verdenskrigs slutning og til dato prøvet at spore ham med diverse
myndigheders hjælp og så lykkedes det først nu 61 år efter med din hjælp det
skal du have tak for. Nu vil jeg prøve om jeg kan finde ud af om han havde
familie og i givet fald om de er til at komme i kontakt med.
Ved du eller andre om man i USA har en nyhedsgruppe lig med den her eller
andre steder man kan søge?

Med venlig hilsen
Eigil

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 24-11-02 16:56

> [...]

> familie og i givet fald om de er til at komme i kontakt med.
> Ved du eller andre om man i USA har en nyhedsgruppe lig med den her eller

Hej Eigil,

Her findes i hvert fald indtil flere steder, hvor du kan eftersøge
slægtninge:

http://genforum.genealogy.com

Ole P. Bielefeldt
Ry, Denmark
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Niels Hoyvald

Dato : 25-11-02 04:30

Prøv at skrive til N J for at faa hans death certificate paa det skulle staa
hele hans adresse og hans kones navn hvis gift, det koster nok $ 10. MVH
Niels Høyvald

Social Security Records: U.S., 1937-1993

NEW JERSEY

New Jersey State Dept. of Health
Bureau of Vital Statistics
State Registrar-Search Unit, CN 370
Trenton, NJ 08625-0307

Social Security Records: U.S., 1937-1993
Office of National Social Security Records
OCRO
300 No. Green St.
Baltimore, Maryland 21201