USB HUB 2.0
Fra : ebbe

Dato : 22-11-02 22:53

USB Hub 2.0

4 downstream porte, supporterer high speed (480 Mbps), full speed (12 Mbps) og low
speed (1,5 Mbps). Incl. strømforsyning og power indicator for hver port. Kompatibel med
Windows 98, ME, XP, MacOS 8.6 eller større plug&play. Forbinder op til 127 USB enheder.
EMI, CE og FCC certificeret. = (hvad står de koder for)

Pr. stk.
199,- i ALDI fra onsdag

Er der nogle der kan "oversætte" til forståeligt dansk hvad en sådan dims kan bruges til ?
eks. 480 Mbps til forbindelse mellem PC og en "XXX"
specielt de 127 USB enheder, betyder det at den kan klare forbindelsen mellem 127 stk
PC'er på et kontor ?

(Jeg har et netkort mellem bærbar og PC og USB-kabler mellem printer/camera/mus/tastetur)
vh ebbe

Fra : Bent Grin

Dato : 22-11-02 23:21

"ebbe" <gebbe@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> USB Hub 2.0
> EMI, CE og FCC certificeret. = (hvad står de koder for)

De er alle godkendelser. EMI kender jeg ikke , men CE er en europæisk
godkendelse. FCC er en amerikansk. Det betyder at de overholder reglerne om
udledning af støj og at de dermed ikke interferrerer med andet udstyr.

> Er der nogle der kan "oversætte" til forståeligt dansk hvad en sådan dims
kan bruges til ? eks. 480 Mbps til forbindelse mellem PC og en "XXX"

USB 2.0 er bare en videreudvikling af USB-standarden. Nu er hastigheden oppe
på hele 480 Mps istedet for de 12 Mps som den hidtidige USB-standard er
kørt. Dermed kan din PC kommunikere med en hastighed af 480 Mps (teoretisk)
med eksempelvis din printer.

> specielt de 127 USB enheder, betyder det at den kan klare forbindelsen
mellem 127 stk
> PC'er på et kontor ?

Det betyder at du kan tilslutte 127 enheder. På en parallelport kan du
ekesempelvis kun tilslutte 1 printer. Dog skal du nok bruge en hub eller
to...

> (Jeg har et netkort mellem bærbar og PC og USB-kabler mellem
printer/camera/mus/tastetur)

Hvis dit udstyr ikke understøtter USB 2.0 får du intet ud af at købe
ovenstående.

Håber at det var svar på dine spørgsmål.

Mvh Bent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-02 23:49

"Bent Grin" <bobREMOVE@grin.dk> wrote in message

>FCC er en amerikansk. Det betyder at de overholder reglerne om
> udledning af støj og at de dermed ikke interferrerer med andet udstyr.

Hvad med omvendt?

Altså at udstyret bliver forstyret af andet godkendt udstyr?

Fra : Bent Grin

Dato : 23-11-02 00:02

Også omvendt vil jeg tro. Det kommer jo an på hvilken part af FCC rules den
overholder.

På min Switch står der:

This device complies with Part 15 of the FCC Rules:

Operation is subject to the following two conditions:
(1) This device may not cause harmful interference and
(2) This device must accept any interference received, including
interference that may cause undesired operation.

Mvh Bent

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-02 00:24

> [...]
> (2) This device must accept any interference received, including
> interference that may cause undesired operation.

Okay, det gør der også her i min manual for mit lydkort:

Pakket PDF: ftp://ftp02.europe.creative.com/english.zip

Men min eX box bliver alligevel forstyret af DECT trådløse telefoner.. Har
prøvet med flere modeller...

Er ved at blive sindsyg af det... De siger bare at sådan er det bare, DECT
telefoner sender voldsom meget støj ud... Yahh right, men hvorfor så ikke
skærme for det?

Fra : Bent Grin

Dato : 23-11-02 00:28

Tjaaa. Og hvorfor er juletræer grønne?

Regler er åbenbart til for at blive brudt...

Fra : Bent Grin

Dato : 23-11-02 00:35

Har

Er det din comp, eller.... Forstår det ikke helt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-02 01:22

> kørt. Dermed kan din PC kommunikere med en hastighed af 480 Mps
(teoretisk)
> med eksempelvis din printer.

Det kræver at printeren har USB 2.0 interface.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bent Grin

Dato : 22-11-02 23:23

Ups. Så lige at det var en hub.

Så skal dine USB-porte i din comp ligeledes understøtte USB 2.0 før du kan
få udbytte af den forøgede hastighed.

Fra : ebbe

Dato : 23-11-02 00:34

"Bent Grin" <bobREMOVE@grin.dk> skrev i en meddelelse news:armaou$2f1$1@sunsite.dk...
> Ups. Så lige at det var en hub.
>
> Så skal dine USB-porte i din comp ligeledes understøtte USB 2.0 før du kan
> få udbytte af den forøgede hastighed.

Hvordan finder jeg ud af om mine porte understøtter USB 2.0
står det i min XP PRO system egenskaber ?

Fra : Bent Grin

Dato : 23-11-02 01:00

Tjaa. Godt spørgsmål. Hvilket bundkort har du? Helst den præcise betegnelse.

Jeg går ud fra at dine USB-porte sidder på bundkortet.

Mvh Bent

Fra : ebbe

Dato : 23-11-02 02:02

"Bent Grin" <bobREMOVE@grin.dk> skrev i en meddelelse news:armge1$31e$1@sunsite.dk...
> Tjaa. Godt spørgsmål. Hvilket bundkort har du? Helst den præcise betegnelse.
>
> Jeg går ud fra at dine USB-porte sidder på bundkortet.

Bundkort: EPoX EP-61 BXA-M (model december 1998)

Fra : Bent Grin

Dato : 23-11-02 02:49

Hvis det er fra 1998, så gør det ikke.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 23-11-02 11:47

"ebbe" <gebbe@mail.invalid> skrev

> Bundkort: EPoX EP-61 BXA-M (model december 1998)

Så understøtter portene med garanti ikke USB 2. Det er der dog råd for,
hvis du køber et pci-kort og smækker i maskinen, som har USB 2-porte. Et
sådant koster et par hundrede kroner.

USB 2 er i øvrigt bagudkompatibel, hvilket vil sige at du godt kan bruge
hubben på dine USB 1.1 porte - bare med en lavere hastighed.

mvh
Peter