Funktion der kan give den relative fra en ~
Fra : Anders

Dato : 22-11-02 21:05

Kan det lade sig gøre at lave en funktion, som kan komme med den relative
sti fra en mappe til en anden.

Kommer man med to mapper, så skal den fortælle den relative sti.

F.eks. kunne vi have mapperne:
d:\web\minside.dk\mappe1\undermappe\
d:\web\minside.dk\mappe2\

og så skulle den komme med stien:

...\..\mappe2\

Mvh. Anders

Fra : Torben Brandt

Dato : 23-11-02 00:56

Anders wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> sti fra en mappe til en anden.
>
> Kommer man med to mapper, så skal den fortælle den relative sti.

Jeg har lavet en funktion, som godt nok giver den relative sti mellem de to
mapper, men min version returnerer
..\..\..\..\web\minside.dk\mappe2\
i stedet for
..\..\mappe2\

Til gengæld er den ganske simpel. Hvis du vil have den korteste relative
sti, så skal den rettet lidt til:

Function RelSti (sFra, sTil)
   sSti = ""
   For i = 1 To Len(sFra) - 1
      If Mid(sFra, i, 1) = "\" Then sSti = sSti & "..\"
   Next
   RelSti = sSti & Mid(sTil, 4)
End Function

Den kaldes således:
fra = "d:\web\minside.dk\mappe1\undermappe\"
til = "d:\web\minside.dk\mappe2\"
Response.Write RelSti(fra, til)

NB: Læg mærke til at min funktion altid kræver at stierne ligger på samme
drev og slutter med en "\", som dine eksempler også gør.

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-11-02 13:36

Det kan sikkert godt lade sig gøre, men hvorfor ikke bare bruge den
absolutte i forhold til webstedets rod?
Eks: /filer/billeder/1.jpg

Hvor den første / repræsenterer webstedets rod.

Mvh Thomas

Fra : Anders

Dato : 23-11-02 16:21

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev
> Det kan sikkert godt lade sig gøre, men hvorfor ikke bare bruge den
> absolutte i forhold til webstedets rod?
> Eks: /filer/billeder/1.jpg
>
> Hvor den første / repræsenterer webstedets rod.

Ja, det havde jeg ikke lige tænkt på. Det ser ud til at være en rigtigt god
løgning.

Tak for det.

Mvh. Anders

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-11-02 17:18

> Ja, det havde jeg ikke lige tænkt på. Det ser ud til at være en rigtigt
god
> løgning.

No problemo!

Mvh Thomas