Hvad er forskellen?
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-11-02 21:21

Hej

Hvad er forskellen på RAM typerne PC 100
og PC 133

De bedste hilsner
JR

Fra : Mogens

Dato : 22-11-02 21:56

On Fri, 22 Nov 2002 21:20:34 +0100, "Jan Rasmussen"
<jr@FJERNvejen-net.dk> wrote:

>Hej
>
>Hvad er forskellen på RAM typerne PC 100
>og PC 133

Hastigheden.

PC 100 kan køre 100 MHz mens PC 133 er beregnet
til 133 MHz. Den hurtige RAM kan dog godt køre
langsommere mens det modsatte ikke er tilfældet.

mvh Mogens

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-11-02 22:37

Tak for hjælpen

Fra : Tinky Winky

Dato : 22-11-02 22:46

> Hastigheden.
>
> PC 100 kan køre 100 MHz mens PC 133 er beregnet
> til 133 MHz. Den hurtige RAM kan dog godt køre
> langsommere mens det modsatte ikke er tilfældet.

I praksis kan, især kvalitets RAM, godt kører med en højere hastighed end
det er specificeret til. Men det er overclocking og det man kan ikke være
sikker på at RAMen kan klare den højere hastighed.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-11-02 00:43

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
skrev i en meddelelse news:arm8id$m49$1@sunsite.dk...

> I praksis kan, især kvalitets RAM, godt kører med en højere hastighed end
> det er specificeret til. Men det er overclocking og det man kan ikke være
> sikker på at RAMen kan klare den højere hastighed.

Jeg kører med en AMD K6-2, på et QDI Legend mainboard og med et SIS530
Chipsæt... så vidt jeg vidt kan et sådan board kører op til 133Mhz FSB. jeg
ved blot ikke om man kan justere FSB eller om det er noget den gør
automatisk. menudfra ovenstående vil jeg da mene at jeg har gavn af at købe
PC133 ram fremfor PC100 ??????

Mvh.
JR

Fra : Mogens

Dato : 23-11-02 01:09

On Sat, 23 Nov 2002 00:42:57 +0100, "Jan Rasmussen"
<jr@XXXvejen-net.dk> wrote:

>ud fra ovenstående vil jeg da mene at jeg har gavn af at købe
>PC133 ram fremfor PC100 ??????

Ja da. Prisforskellen er minimal. Du kan endda opleve at
PC 100 RAM er dyrere da det er en ældre RAM type som
kan være svær at skaffe.

Skulle din maskine kun køre 100 MHz på RAMmen,
så vil PC 133 RAM bare være endnu mere stabil.