HJÆLP...jeg en klaptorsk ;-)
Fra : Kirsten Lehd

Dato : 22-11-02 20:04

Jeg har været så smart at vippe til en dum kontakt bag på computeren og vups
røg strømforsyningen...
Jeg sendte den til reperation, fik den tilbage med besked på at de desværre
ikke forhanldede Compaq og derfor ikke havde en anden de kunne sætte i, men
de havde prøvet at tilslutte en strømforsyning og kunne sige at det kun var
den der var røget.
Mit spørgsmål er så, hvis jeg kan bestille en strømforsyning fra Compaq, er
det så meget svært selv at sætte den i ?
Det er en 3 årig Compaq Presario 7950.

--
Mvh Kirsten Lehd
www.fotolehd.dk

Fra : Martin K

Dato : 22-11-02 21:14

Kirsten Lehd wrote:
> [...]
> Mit spørgsmål er så, hvis jeg kan bestille en strømforsyning fra
> Compaq, er det så meget svært selv at sætte den i ?

Nix. Det er bare af med låget, løsne 4 skruer og sætte den i (forudsat at
din Compaq fungerer som en almindeligt PC)-

--
Martin K

Fra : JSM

Dato : 22-11-02 21:38

Martin K griflede følgende vidtløftigheder:

> Nix. Det er bare af med låget, løsne 4 skruer og sætte den i (forudsat at
> din Compaq fungerer som en almindeligt PC)-
>
> --
> Martin K

Det er Scunpaq Den fungerer aldrig som en almindelig PC Ikke desto
mindre har de på http://www.power-on.com/by-computer.html et forslag til en
alternativ PSU som kan erstatte den originale fra Compaq.Og den ligner
altså grangiveligt en ganske almindelig std. ATX PSU.

mvh
Jesper

Fra : Olesen

Dato : 22-11-02 21:55

"JSM" <jsevel@_123_ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativ PSU som kan erstatte den originale fra Compaq.Og den ligner
> altså grangiveligt en ganske almindelig std. ATX PSU.

hvad med at købe ny kabinet ?
Ofte er en PSU lige så dyr som komplet kabinet...

MVH

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 22-11-02 22:28

> hvad med at købe ny kabinet ?
> Ofte er en PSU lige så dyr som komplet kabinet...
>
> MVH
Det lyder som noget jeg ikke tør gå i lag med , og så skal den jo alligevel
afsted til en fagmand. Jeg tænkte at hvis ikke der var de store problemer i
at skifte strømforsyningen så ville jeg forsøge selv.
Jeg vil starte med at skille den ad og se hvordan det ser ud.
mvh Kirsten

--
Mvh Kirsten Lehd
www.fotolehd.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-02 08:10

"Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote in message news:arm7gu$guj$1@sunsite.dk...
> Det lyder som noget jeg ikke tør gå i lag med , og så skal den jo
alligevel

Du køber en komplet kabinet og piller strømforsyningen ud. Den flytter du så
over i den døde Compaq - og vupti, du er kørende...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 23-11-02 12:08

> [...]
>
> Du køber en komplet kabinet og piller strømforsyningen ud. Den flytter du

> over i den døde Compaq - og vupti, du er kørende...

Hej Jesper
Det lyder som noget man ikke kan ? for jeg har jo haft pc'en sendt til
reperation og en anden stømforsyning kunne jo ikke sættes i den, så derfor
har jeg da ikke brug for både en anden strømforsyning og et kabinet )
Man kan kun sætte en tilsvarende strømforsyning i.
Hvis jeg købte et nyt kabinet er spørsmålet vel om alt indmaden fra min
compaq kan flyttes over i den hvis det skal virke.
mvh Kirsten

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 23-11-02 13:17

> Man kan kun sætte en tilsvarende strømforsyning i.

Hvis du finder ud af om en strømforsyning fra en Compaq Presario 5686
passer, så har jeg en liggende som fungere 100%.

Prisen finder vi ud af, du kan bare skrive til min mail adr.

--
Mvh.

Kenneth (Fjern "FJERNDETTE" i mail adr. ved direkte svar)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-02 11:24

"Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote in message news:arnnj1$r30$1@sunsite.dk...
> Det lyder som noget man ikke kan ? for jeg har jo haft pc'en sendt til
> reperation og en anden stømforsyning kunne jo ikke sættes i den, så derfor

Jeg har set mange Compaq-maskiner som har været til rep. Det er ikke alle
værksteder der burde for lov til at reparere Compaq, for mange er direkte
uduelige... De kan ikke tænke selv.

Fra : Seth

Dato : 23-11-02 00:52

Nix. Det er bare af med låget, løsne 4 skruer og sætte den i (forudsat at
> din Compaq fungerer som en almindeligt PC)-
>
> --
> Martin K

Compaq's psu's (strømforsyninger) er bare ofte bygget anderledes og en
normal passer derfor ofte ikke ind i kabinettet.
men det kommer selvfølgelig an på model.

just a small piece of info...

mvh

Seth

Fra : Devast8or

Dato : 22-11-02 21:16

Nu ved jeg ikke lige med Compaq, men i et normalt kabinet (af den slags man
kan købe i løs vægt), er det ikke specielt svært at sætte ny strømforsyning
i. Min sidder fast med fire skruer, og udover det er det bare at sætte
ledningerne til de rigtige stder (det er heller ikke så svært, de fleste kan
man ikke sætte forkert).

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at pille "skallen" af kabinettet og se
hvordan der ser ud, og om strømforsyningen sidder fast med noget mærkeligt,
eller kun de fire skruer du kan se udefra, på bagsiden af kabinettet.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 23-11-02 00:00

Devast8or wrote:
> [...]
> kabinettet og se hvordan der ser ud, og om strømforsyningen sidder
> fast med noget mærkeligt, eller kun de fire skruer du kan se udefra,

Strømforsyningen er nok det eneste, der er nogenlunde normalt på en
Scumpaq.Alt andet passer ikke ind i et andet kabinet.Selv diskettedrevet er
lavet anderledes.....

/sam

Fra : Howard

Dato : 23-11-02 02:19

"Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> det så meget svært selv at sætte den i ?

Hvis du bestiller den fra Compaq, så koster den 1000 - 1500 kr. De er total
sindssyge med deres reservedels priser, især når det er til ikke autoriseret
compag folk/værksteder.

Hvis det er muligt at flytte indmaden ud, så vil det være meget billiger for
dig at købe et helt nyt kabinet.

Men desværre er det nok sådan at din Compaq er fra den tid hvor deres
hardware ikke er kompatibel med andet end deres eget.

Carsten

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 23-11-02 23:39

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Men desværre er det nok sådan at din Compaq er fra den tid hvor deres
> hardware ikke er kompatibel med andet end deres eget.
>
> Carsten

Jeg har nu skilt den ad og kikket på strømforsyningen, og skilt IBM APTIVA
ad for at se forskellen på dem.
De er spejlvente i forhold til hinanden, altså stikket til kontakten sidder
i modsatte side og kabinettets åbning forhindrer derfor at jeg sætter evt
sådan en' i, men det kunne en pladesmed vel ordne , der skal jo bare klippes
lidt ekstra hul ?
Der er vel ikke forskel på hvor meget strøm de giver ?
problemet var jo at jeg kom til at stille om på strømstyrken i den
oprindelige ;-((
Med hensyn til at skifte strømforsyningen selv er jeg ikke usikker efter at
have set hvordan de er forbundet med pc'en.
Jeg håber den Compaq Presario 5686
(: MarlboroMan :) <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> tilbyder
kan bruges evt på denne måde.
Tak for de forskellige svar, jeg kan se det er en gruppe der er gang i )
mvh Kirsten

--
Mvh Kirsten Lehd
www.fotolehd.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-02 11:25

"Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote in message news:arp02e$85i$1@sunsite.dk...
> Jeg har nu skilt den ad og kikket på strømforsyningen, og skilt IBM APTIVA

Aptiva bruger _ikke_ standardkomponenter...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-02 08:12

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> wrote in message
> Men desværre er det nok sådan at din Compaq er fra den tid hvor deres
> hardware ikke er kompatibel med andet end deres eget.

Pissario har i mange, mange år været standardkomponenter i en smart
Scumpaq-kabinet.