MIPS...
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 22-11-02 18:21

Nogen der kan oversætte denne maskine til MIPS:

http://www.es.jamstec.go.jp/esc/eng/outline/outline01.html

(#1 på http://www.top500.org/list/2002/11/)

På forhånd tak

// Troels

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 22-11-02 21:18

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> Nogen der kan oversætte denne maskine til MIPS:
>
> http://www.es.jamstec.go.jp/esc/eng/outline/outline01.html
>
> (#1 på http://www.top500.org/list/2002/11/)

Ikke umiddelbart - det er jo Floating point operations der opgives og ikke
integer - der er ikke lige en omregningsskala... Men det er mange...

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 23-11-02 16:50

> Ikke umiddelbart - det er jo Floating point operations der opgives og ikke
> integer - der er ikke lige en omregningsskala... Men det er mange...

Over 5000 MIPS?

// Troels

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-11-02 18:10

> Over 5000 MIPS?

Nej, mindst 3 kanoner og 4 æbler.

Ved du hvad MIPS står for?
Ved du hvad FLOPS står for?

Hvis nej, så find ud af det.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 23-11-02 18:45

> Nej, mindst 3 kanoner og 4 æbler.
>
> Ved du hvad MIPS står for?
> Ved du hvad FLOPS står for?
>
> Hvis nej, så find ud af det.

Ud fra de data der findes på siden, burde man vel kunne nogenlunde estimere
et tal, udfra at f.eks. en P4 2.66 MHz yder så og så mange MIPS...

// Troels

Fra : Lestat

Dato : 23-11-02 23:38

> Ud fra de data der findes på siden, burde man vel kunne nogenlunde
estimere
> et tal, udfra at f.eks. en P4 2.66 MHz yder så og så mange MIPS...
>
> // Troels

Nej, for det er to helt forskellige ting, som Jeppe påpeger. Du kan godt
sige at den er lig med så og så mange P4 2.66Ghz, det er jo ren division,
men du kan ikke sige at 1 MIPS er lig med et vist antal FLOPS.

L.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 24-11-02 00:09

> Nej, for det er to helt forskellige ting, som Jeppe påpeger. Du kan godt
> sige at den er lig med så og så mange P4 2.66Ghz, det er jo ren division,
> men du kan ikke sige at 1 MIPS er lig med et vist antal FLOPS.

Okay. Men så vender vi den:

Hvor mange P4 2.66 G'ere er den lig med...

Og et tillægsspørgsmål:

Hvor mange MIPS yder en 2.66 G P4?

// Troels

Fra : René Jensen

Dato : 24-11-02 00:45

Troels Plougmann Olsen wrote:
> Okay. Men så vender vi den:
>
> Hvor mange P4 2.66 G'ere er den lig med...

Uden at have set på computeren, så kan du umiddelbart ikke sammenligne
den med f.eks. P4, da jeg stærkt går udfra at computeren på siden (fra
det oprindelige indlæg) ikke er en P4 baserede computer.

Processorer er forskellige og grunden til at man kan lave en slags
sammenligning mellem AMD Athlon og Intel P4 er fordi de bygger på termen
"IBM compatible computer", så du kan ikke sammenligne et system med
Intel P4 processor og f.eks. Sun SunRay, da processorens arkitektur er
vidt forskellige. Man kan så sige at en computer kan udføre så og så
mange beregninger, men resultatet af dette bliver kun først aktuelt,
hvis man kan benchmarke begge systemer med de samme benchmark værktøjer.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-11-02 12:17

> Ud fra de data der findes på siden, burde man vel kunne nogenlunde
estimere
> et tal, udfra at f.eks. en P4 2.66 MHz yder så og så mange MIPS...

Er det med vilje, at du er så irriterende? Du vil absolut sammenligne
æbler med pærer. Gør du bare det.

Hvis du fandt ud af hvad MIPS og FLOPS betyder, så ville det
hjælpe gevaldigt på din evne til at stille et spørgsmål der giver
mening.

mvh
Jeppe Seidelin Dam