Glemt bios password på en fujitsu-siemens ~
Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 22-11-02 12:23

Jeg sidder her min kammerats bærbar - som nævnt i subj en fujitsu-siemens
c-1010. Problemet er at han har sat password på bios, men da han faktisk
aldrig er derinde har han nu glemt det.

Jeg har flashet biosen - Insyde - til 1.23, men passwordet er der stadig :-/

Efter søgning på google fandt jeg nogle steder hvor der stod nogle passwords
der altid virkede, men det var kun til de store bios-producenter - fx
Award...

Er der noget der har et forslag til hvad man kan gøre?

Mvh. Jens Gregersen

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-11-02 21:11

"Jens Gregersen [9670]" <jg@stofanetPLEASEDONOTFUCKINGSPAMME.dk> skrev i
en meddelelse news:3dde13a0$0$6121$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Award...
>
> Er der noget der har et forslag til hvad man kan gøre?

Du bliver nok nød til at kontakte Fujitsu-Siemens Support. På de fleste
bærbare ligger passwordet i en securitychip, og ikke i biosen. Det er
denne chip der skal skiftes.

- Martin

Fra : lu_do

Dato : 23-11-02 11:53

Jens wrote:
"Jens Gregersen [9670]" <jg@stofanetPLEASEDONOTFUCKINGSPAMME.dk> wrote in
message news:3dde13a0$0$6121$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Award...
>
> Er der noget der har et forslag til hvad man kan gøre?

Hej,
Kender ikke typen fra Fujitsu......
Men hvis der som nævnt tidligere er en security chip inden i - så er der jo
nok ikke meget at gøre

Du kunne dog prøve at finde KILLCMOS på nettet. Den overskriver alle bios
indstillinger ,,,også PWD

/Ludo

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-11-02 14:14

"lu_do" <lu_do@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der jo
> nok ikke meget at gøre
>
> Du kunne dog prøve at finde KILLCMOS på nettet. Den overskriver alle

Lad være med det. Skulle du være så heldig den fjerner det ene password,
står du sandsynligvis bare med en låst harddisk der forlanger et nyt
password. Tro mig. Gå til Fujitsu support. Jeg går ikke ud fra den er
varm, så det er vel ikke noget problem.

Et par links:

http://www.pwcrack.com/security_chips.shtml

http://www.pwcrack.com/bios.shtml < under "Laptop And notebook recovery"

- Martin

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 24-11-02 20:33

> [...]
> c-1010. Problemet er at han har sat password på bios, men da han faktisk

Ja det er jo ærgeligt når det sker. Nogle maskiner resetter BIOS ved at man
holder "END" nede ved boot... på min pc skal jeg bare holde den nede i ca 5
sek - jeg holder knappen nede lige før jeg trykke på min "tænd" knap... se
lige om det virker...

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 24-11-02 21:07

> [...]
5
> sek - jeg holder knappen nede lige før jeg trykke på min "tænd" knap... se

Øv :( Det virkede ikke... Men ellers tak for tippet!