MS-SQL og Log/trace - dusør gives....
Fra : Peter Petersen

Dato : 22-11-02 12:24

Hej forum. Jeg sidder med et lille problem, som jeg håber at i kan hjælpe
mig med.

Jeg kører med MS-SQL7 og MS-SQL2000

Det jeg har brug for, er en slags log, hvor jeg kan se, hvilke data, som er
blevet hentet, og af hvem. F.eks. en kopi af alle kørte sql......

Jeg ved ikke om der er en log i mssql, som kan bruges, men jeg har også set
andre har lavet løsninger, med en database, hvor disse søgninger kan gemmes
i.......

Det haster, og alle besvarelser der kan være til hjælp modtages med
kyshånd.... Og jeg udlover gerne nogle gode flasker rødvin eller hvad der
ellers måtte være interessant, til den der kan hjælpe mig til at få løst
dette problem......

M.v.h. Peter Petersen
the.1@get2net.dk

Fra : Bjarne Degn Lund

Dato : 22-11-02 20:15

"Peter Petersen" <the.1@get2net.dk> wrote in message
> Jeg kører med MS-SQL7 og MS-SQL2000
>
> Det jeg har brug for, er en slags log, hvor jeg kan se, hvilke data, som
er
> blevet hentet, og af hvem. F.eks. en kopi af alle kørte sql......

Har du kigget på "Profiler" (Mener jeg den hedder).

> M.v.h. Peter Petersen
> the.1@get2net.dk

Bjarne

Fra : Peter Petersen

Dato : 23-11-02 01:16

Nej.... Men jeg skal da kaste et blik på det..... Noget du har erfaring med?

Fra : Bjarne Degn Lund

Dato : 23-11-02 20:03

Peter Petersen skrev i meddelelsen
<3ddec8c3$0$177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>Nej.... Men jeg skal da kaste et blik på det..... Noget du har erfaring
med?

Ikke det store. Har kun brugt den i forbindelse med ét projekt hvor jeg
ville se hvad der skete i selve databasen, da gruppen sad på 2 forskellige
lokationer.

Bjarne

Fra : Peter Petersen

Dato : 23-11-02 01:32

Det ligner noget brugbart...... Er det noget man f.eks. kan sætte op
automatisk fra et script?

Hvordan med disse templates? Nogen der har nogle link til nogen forståeligt
info for en rookie i MS-SQL?
Kan jeg få den til at logge brugernavn?
Hvad med disse @p1?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-02 14:51

Som svar på skriblerier forfattet af Peter Petersen

> Hvordan med disse templates? Nogen der har nogle link til nogen
> forståeligt info for en rookie i MS-SQL?

Version?

Har du adgang til MSSQL?
Så er der Books Online

Ellers kan du hente den her
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=42076

> Kan jeg få den til at logge brugernavn?

Jeps

> Hvad med disse @p1?

??

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Peter Petersen

Dato : 24-11-02 15:19

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Version?

8.0, men alt jeg laver skal også kunne fungere med en 7'er....

> Har du adgang til MSSQL?

Jep...

> Jeps

Hvordan?

> ??

Det ligner variable, altså f.eks. WHERE felt = @p1 , men hvordan får jeg
gemt/vist værdien?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-02 21:52

Som svar på skriblerier forfattet af Peter Petersen

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> 8.0, men alt jeg laver skal også kunne fungere med en 7'er....

MSSQL 7 og 2K er noget forskellige mht profileren
Der er ikke noget i vejen for at have EM, Profiler QA etc liggende på en
client
Herfra kan du så lave traces på dine installationer

> Hvordan?

File -> Properties -> Data Columns

Her kan fx finde DBUserName eller NTUserName

> Det ligner variable, altså f.eks. WHERE felt = @p1 , men hvordan får
> jeg gemt/vist værdien?

Her må jeg melde pas

mvh/Peter Lykkegaard