Brother laserprinter med XP
Fra : JHS

Dato : 22-11-02 11:53

Hej gruppe,
Både min nuværende (HL-1440) og min tidligere Brotherprinter udviste den
spændende adfærd under Win XP at første gang jeg sender et printjob efter at
printeren har 'sovet' så vågner den bare lige så stille, men undlader at
printe. Herefter kører den helt normalt (indtil den har sovet igen).
Det sker ikke under Win 98.
Er der en eller anden setting, jeg kan stille på i XP?

Tak!

Mvh,
Jonas HS

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 22-11-02 18:16

JHS wrote:
> [...]
> (indtil den har sovet igen). Det sker ikke under Win 98.
> Er der en eller anden setting, jeg kan stille på i XP?

Hej

Jeg kører Win 2000 og har en Brother 1230, og denne udviser nøjagtig samme
adfærdsmønster, hvis man dog kan sige at en printer har et adfærdsmønster.
Når man tænder printeren og efter den er varmet op og viser den er klar, og
man så sætter den til at udskrive det første udskriftsjob efter den er
tændt, så varmer den lige lidt op igen og så sker der ikke mere. Men når den
modtager andet job, så kører det bare.

Håber der er en der har en løsning/forklaring...

Mvh. Jess

Fra : JHS

Dato : 18-12-02 09:57

Ser ud til at problemet er løst ved at ændre LPT1-porten fra ECP til EPP i
BIOSen.
Logisk ikke?

Mvh,
Jonas HS