Birma og Maine Coon
Fra : Krammemusen

Dato : 22-11-02 11:38

Hejsa.

Nu har jeg kogt det ned til at enten er det Maine Coon jeg vil have eller en
Hellig Birma - udseendet er meget forskelligt men jeg synes bare deres
væremåde ligner hinanden enormt meget og det gør det svært for mig at vælge.
Hvad er den største forskel ved dem? jeg synes det er svært.

Et andet spørgsmål: hvis man nu vælger at have en avlshankat i stedet for,
strinter han så over det hele? og vil det blive et problem sammen med min
kastreret Emil? vil de kunne enes?
Vil det ikke være bedre økonomisk at have en hankat når nu jeg er
studerende, her tænker jeg på, at man ikke skal vaccinererer og fodrer
killinger mm.? Måske det var bedre at jeg fik en hankat nu og så ventede
nogle år med at få killinger og en evt. hunkat til der er mere overskud til
det i mit liv og økonomisk? hvordan holder I andre hankattene ud? han skal
være her ligesom Emil...og ikke bare spærres inde i et andet rum eller et
bur.

Hvad koster en hankat som ikke er til avl men til udstilling?

Vil 2 kastrerede hankatte kunne enes?

Fungerer maine coon og birma godt sammen?

Mvh Helle belle

Fra : Pia J

Dato : 22-11-02 11:53

Jeg ved ikke så meget om avl, men jeg synes det virker som en rigtig god ide
at få en udstillingskastrat til at øve sig på, så kommer du ind i den verden
og får en masse erfaring inden du skal beslutte om du stadig har lyst. Det
kunne jo også være, du fandt ud af, det var noget værre bøvl og alt for dyrt
at udstille. Du møder en masse opdrættere og hører hvordan de gør.

Og det ville være alletiders legekammerat til Emil.

:Pia

Fra : Pil

Dato : 22-11-02 14:01

Pia J wrote:
> [...]
> kunne jo også være, du fandt ud af, det var noget værre bøvl og alt for dyrt
> at udstille. Du møder en masse opdrættere og hører hvordan de gør.

Jeg synes i al beskedenhed at dette er det bedste forslag jeg har set i
denne tråd

En udstillingsegnet kastrat er en suveræn start hvis man overvejer at
starte et opdræt, af alle de grunde Pia skriver ovenfor. Og hvis
økonomien er lidt trængt, er det jo også bedre at vente med
opdrætsplanerne, for som mange andre allerede har sagt, så er det dyrt
at opdrætte kattte.

Der er såvidt jeg ved udstilling i Odense den kommende week-end, og
Helle, jeg tror du vil få meget ud af at tage ud og kigge på kattene og
snakke med ejerne. De fleste vil gerne sludre, hvis bare du ikke fanger
dem på et uheldigt tidspunkt, fx lige inden deres bedømmelse.

Pil

Fra : Krammemusen

Dato : 22-11-02 16:33

"Pil" <bissekat@jubiimail.dk> wrote in message
Pia J wrote:
> [...]

snakke med ejerne. De fleste vil gerne sludre, hvis bare du ikke fanger
dem på et uheldigt tidspunkt, fx lige inden deres bedømmelse.

Tak for de dejlige svar - det har virkelig været noget jeg kunne bruge til
noget. Men hvor finder jeg en hankat som ikke er til avl men til
udstilling - altså en som skal kastreres? er der nogen herinde som kender
nogen der ejer en mco eller birma killing i den klasse?
Og ja, jeg kommer til udstillingen i morgen ved middagstid.

Mvh Helle
Ps. må man tage billeder til udstillingen? af kattene der er udstillet?

Fra : Pil

Dato : 22-11-02 18:51

Krammemusen wrote:

> [...]
> udstilling - altså en som skal kastreres? er der nogen herinde som kender
> nogen der ejer en mco eller birma killing i den klasse?

Helle, hvis bare du tager ud på udstillingen, kan du sikkert også dér få
information om killinger - klubberne har killingelister som sikkert kan
afhentes i de forskellige stande. Når du så kontakter forskellige
opdrættere, skal du bare forklare hvad det er du vil have, og så løser
det sig nok

> Ps. må man tage billeder til udstillingen? af kattene der er udstillet?

Det må man som regel gerne - og hvis du skal være helt sikker, kan du
spørge ejerne ad. Så kan du måske endda lokke nogle ejere til at tage
deres katte ud af buret, så du kan få billeder uden tremmer...

Pil

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-11-02 12:09

Krammemusen wrote:
> Hejsa.

hej.. je gkan ikke svare på alle dine spørgsmål men nogen af dem kan jeg da
forsøge

> [...]
> bare deres væremåde ligner hinanden enormt meget og det gør det svært
> for mig at vælge. Hvad er den største forskel ved dem? jeg synes det

hmmm forskelle på MCO og SBI....
udseendet og størrelsen er jo åbenlys..... pelskvaliteten er også.....
jeg tror birmaen er lidt mere social end MCO'en er.... og mere snakkene.....
jeg har en klar fornemmelse af at MCO er lidt kluntede og birmaen lidt mere
elegant*G*
du vil nok have nemmest ved at bedømme det ved at besøge nogle forskellige
opdrættere......

SIB: http://www.breedlist.com/birman-breeders.html
http://www.vcnet.com/valkat/nbf/nbfbir.html : Birmans are affectionate and
faithful cats. Moderate in temperament, they are extraordinarily social and
soft voiced. Males mature at varying ages with most ready to mate at 12 and
24 months. Females are very maternal, having average litters of three to
five kittens. Birmans are a "slow developing" breed. Kittens are born
completely white and although they begin to show point color anytime from
two days to two weeks, it takes much longer for them to show their potential
quality. By 18 months a Birman will have matured, but it may not attain its
full growth until its third year.

http://www.acfacat.com/breeds/birman.html : Birmans are a delight to care
for. As their silky fur does not mat, little grooming is required. They are
outgoing cats, often following their masters around like a puppy. They give
the impression of quiet power and harmony through rather pensive, sweet
eyes. Birmans greatly appreciate companionship, especially that of younger
children, and more readily display happiness than anger. The breed is robust
and hearty, and easily adaptable to most environments.

MCO: http://www.breedlist.com/maine-coon-breeders.html

http://www.petplace.com/articles/artShow.asp?artID=1436 : With their large,
powerful, muscular bodies and powerful jaws, it's a good thing Maine coons
are gentle giants. They are, in fact, jumbo-sized packages of love and
devotion. Sweet and good-natured, Maine coons are completely loyal to their
beloved humans. They generally bond with one person or family and are
forever devoted to those favored few.

The only thing small about Maine coons are their voices. It's hilarious to
hear tiny high-pitched squeaks coming out of Paul Bunyan-sized bodies. Like
most cats, Maine coons spend much of their time snoozing, but when in action
they are agile and lightning fast. Since their ancestors made their living
as mousers, they are zealous hunters and enjoy playing with catnip mice and
other prey. They particularly enjoy interactive toys in which their humans
take part. Fetch is a favorite game.

As befits former seafarers, Maine coons are fascinated by water. They enjoy
dabbling their feet in their water bowls, drinking from running faucets and
walking around the still-wet shower or bathtub. This fascination doesn't
extend to bath time, however.

> Et andet spørgsmål: hvis man nu vælger at have en avlshankat i stedet
> for, strinter han så over det hele?

det kan du risikere...... hvilket også er grunden til at de fleste hankatte
ikke forbliver hankatte i ret lang tid......

> og vil det blive et problem sammen med min kastreret Emil? vil de kunne
enes?

det tror jeg så tilgængæld ikke er et prob, når der ikke er nogle hunkatte i
nærheden..... især hvis du venter med katten til emil er kastereret og får
den som killing.... lige drenge leger bedst*G*

> Vil det ikke være bedre økonomisk at have en hankat når nu jeg er
> studerende, her tænker jeg på, at man ikke skal vaccinererer og fodrer
> killinger mm.?

reelt set vil det være bedst at vente med en avlskat til du har pengene at
skyde efter det... med en hankat er der jo også ting der skal betales for...
jeg er ikke helt inde i hvor mange helbredsattester og lignende du skal have
fat i til ham, og hvor ofte du skal til dyrlæge med ham, men der er udgifter
ved begge dele, plus risikoen for strinteri.....

> Måske det var bedre at jeg fik en hankat nu og så
> ventede nogle år med at få killinger og en evt. hunkat til der er
> mere overskud til det i mit liv og økonomisk?

du kan hun holde en hankat i en vis rum tid, så ender han sansyneligvis med
at skulle kastereres.... min tanke er at der jo stilles krav til hankatte...
de fleste opdrættere foretrækker at få deres hunkat ud til hankatten til
parringer..... det stiller krav til omgivelserne og hankattens ejer, da man
ikke kan vide om den er typen der begynder at vræle og strinte når der
kommer en hunkat i huset.... ligesom man som hankatte ejer også skal have
styr på hvor mange gange hankatten er på hunkatten, og om parringen er
fuldført eller om hunkatten vred sig....

> hvordan holder I andre hankattene ud?

jeg holdt kun min hankat ( sweety) ud til han blev et år.... så kunne jeg
ikke holde stanken og det umotiverede tisseri ud mere, og han fik klippet
bollerne...... men andre der har avlshanner kan nok bedre svare på
det.......

> han skal være her ligesom Emil...og ikke bare spærres
> inde i et andet rum eller et bur.

fornuftigt ;)

> Hvad koster en hankat som ikke er til avl men til udstilling?

afhængig af racen vil jeg tro.... avlskatte er næsten altid dyrere, fordi
man jo betaler for generne...... jeg vil tro at en udstillingskastrat har
samme pris som en kælekat...

> Vil 2 kastrerede hankatte kunne enes?

umiddebart så absolut*G* det er som at have to knægte*G* drenge leger som
bekendt drengelege*G* jeg tror faktisk sweety savner en dreng at lege med
fra tid til anden*G* tøserne er ligesom ikke det samme*G*

> Fungerer maine coon og birma godt sammen?

i wouldent know*G*

lige en sidste ting...... en af fordelene ved hunkatte er at du kan trække
løbetiderne ud..... når den først er kønsmoden skal den jo ikke parres lige
med det samme... den må ihvertfald i min mening gerne vente til den er
mindst 1½-2 år...... så der kan du trække tiden lidt i forhold til en hankat
som du skal forholde dig til i samme øjeblik han bliver kønsmoden.......

mit råd til dig er at vente til du har overskuddet rent psykisk og økonomisk
med at købe den avlskat du gerne vil have....... og så finde en sød lille
kammerart til emil nu... så har du dels lidt mere tid til at sætte dig ind i
de forskellige racer, og ind i hvordan avlsarbejdet foregår... med lidt held
kan du endda måske finde dig en sød mentor....... det kan kun arbejde til
din fordel at vente.....

og hvis du virkelig vil være opdrætter, så skal der jo nok være plads til
alle misserne*G* hvis jeg ikke husker helt galt så har i mere plads end vi
har, og vi har 3 katte allerede*G*
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 22-11-02 12:28

Hej Helle.

Birmaer ved jeg ikke meget om, så det første vil jeg overlade til andre at
svare på.

"Et andet spørgsmål: hvis man nu vælger at have en avlshankat i stedet for,
strinter han så over det hele?"
- Med stor sandsynlighed. Der findes hankatte, der ikke eller næsten ikke
strinter, men du kan lige så godt gå ud fra, at før eller siden gør den det.
Vores hankat strinter ikke ret meget; har måske efterhånden gjort det 4-6
gange indendørs, men vi kan fornemme, at det nok bliver værre.

"og vil det blive et problem sammen med min kastreret Emil? vil de kunne
enes?"

- Det kommer helt an på hankatten og på Emil. Vi har ingen problemer haft
mellem vores fertile hanner og vores kastrater overhovedet - det virker som
om kastraterne nærmest er uden for hierarkiet; i hvert fald bliver de
tydeligvis ikke anset for trusler - kun for legekammerater .

[...]

- Det er vel som man tager det. Personligt ville jeg *aldrig* anbefale nogen
at starte med en hankat. Du bliver med garanti dødtræt af strinteriet før du
overhovedet når at opleve dit eget første kuld killinger, og i øvrigt er en
hankat, der ikke tænker på andet end damer faktisk ikke særlig spændende
selskab, så du vil ikke nyde ham i samme grad, som du vil nyde en hunkat med
alle de særheder mange hunkatte nu engang har. Jeg kender heller ingen, der
er startet med en hankat - selv startede jeg med en kælekat, derefter kom
der hurtigt en hunkat til avl til, og en 12-14 måneder senere eller
deromkring en hunkat mere og SÅ først en hankat. Og det var kun fordi vi fik
tilbudt vores dejlige Percy i forbindelse med, at vi skulle købe en hunkat
. Nu ved jeg ikke, hvor længe endnu, du skal studere, men selvom du
finder en hunkat, så går der jo i hvert fald et år, før hun skal have
killinger; min første hunkat nærmede sig de to år, før hun fik sit første
kuld (det var nu også fordi hun ikke følte trang til at gå i løbetid, da det
passede mig, men det er så noget helt andet). Som du nok kan regne ud, så
vil jeg til enhver tid anbefale dig at starte med en hunkat og ikke en
hankat.

"hvordan holder I andre hankattene ud?"
- Vi er heldige. Vi bor i et nedlagt husmandssted med tilhørende stald, som
drengene ææælsker at opholde sig i. Det betyder i praksis, at hankatte her i
huset, der kan finde på at gøre hankatteting, kun er inde i huset under
opsyn. Det kan måske lyde barskt i nogles, men som sagt, så elsker drengene
"deres" stald, som de kan ejermærke som det passer dem, og de har en
varmekasse og snart en lun forstue, som de kan opholde sig i, hvis det er
koldt. Faktisk så står de selv ved døren og beder om at komme ud i stalden,
når vi gør ansatser til at gå i seng.

"han skal være her ligesom Emil...og ikke bare spærres inde i et andet rum
eller et bur."
- Det kan han såmænd principielt også. Og selvfølgelig skal han ikke bare
spærres inde - det er ikke en måde at have dyr på. Det kan også sagtens
tænkes, at der går et par år før han begynder at strinte (men regn med, at
han begynder, når han er 8-9 måneder - bare for en sikkerheds skyld!). Og gå
ud fra som en kendsgerning fra starten, at der vil være *meget* rengøring og
drop gerne alt, hvad der hedder polstrede sofaer, gardiner og sugende
tapet...Hvis du bor sammen med din kæreste, så sørg for, at han er *helt*
klar over, hvad der kan vente ham.

"Hvad koster en hankat som ikke er til avl men til udstilling?"
- Personligt har jeg to principielle priser: En, der hedder 3.000 for en
kælekat og en, der hedder 4.500 for en kat til avl. Det betyder i praksis,
at du sagtens kan få være heldig at få en udstillingsegnet kat til 3.000,
for i princippet er det avlsretten jeg tager de 1.500 for. Men derfor kan
det da godt ske, at jeg en dag laver en kat, som jeg selv synes er så
lækker, at jeg kun vil sælge den til avl/udstilling og dermed til 4.500 -
det ved man aldrig. Har ikke overvejet det så kraftigt; jeg ved, at der er
nogen, der gør det på den måde.

"Vil 2 kastrerede hankatte kunne enes?"
- Med stor sandsynlighed ja.

"Fungerer maine coon og birma godt sammen?"
- Det vil jeg tro. Min oplevelse er, at maine coons fungerer fint sammen med
de fleste racer og for den sags skyld arter - bare der er selskab, det er
det vigtigste. Den allerførste kat vi solgte var en hunkat, som flyttede
hjem til en anden kat samt en kæmpestor hund. Sidstnævnte var efter 3 dage
hendes allerbedste ven i hele verden - og er det stadig i dag, hvor hun
stadig er fertil, fordi hun skal bruges til avl .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-11-02 12:44

"Krammemusen" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message

> Et andet spørgsmål: hvis man nu vælger at have en avlshankat i stedet for,
> strinter han så over det hele?

Det kan du godt forvente, men du kan selvfølgelig også
være heldig. Desuden kan fertile hanner være MEGET
højrøstede og ret dominerende. Men hvad vil du dog
bruge en avlshan til ? Er det dét du vil ?

> og vil det blive et problem sammen med min
> kastreret Emil? vil de kunne enes?

Måske - måske ikke. En fertil hankat har mere tendens til
at blive dominerende, men nogen gange, kan det godt
fungere.

> Vil det ikke være bedre økonomisk at have en hankat når nu jeg er
> studerende, her tænker jeg på, at man ikke skal vaccinererer og fodrer
> killinger mm.?

Men hvad vil du bruge den hankat til ?

> Måske det var bedre at jeg fik en hankat nu og så ventede
> nogle år med at få killinger og en evt. hunkat til der er mere overskud
til
> det i mit liv og økonomisk?

Hvis ikke du har et mål med at få en hankat, synes jeg
bestemt ikke, at du skal få den. Det er ikke nogen
picknick at leve sammen med fertile hankatte - og heller
ikke altid med hunkattene. Du skal være klar over, at det
er anderledes at have fertile dyr end det er at have
kastrater og det er noget mere kompliceret.

Desuden er det lidt af et ansvar at have hankat. Du bør
have forstand nok på opdræt til at være med til at vejlede
hunkatteejerne om den rette kombination, samt gerne
sørge for, at vide en del om, hvad hankatten har af
sygdomme i linierne. Til sidst skal du sørge for, at
hankatten konstant har friske attester på, at den er
FeLV/FIV negativ, samt evt. racespecifikke ting.

> hvordan holder I andre hankattene ud?

Med meget møje og besvær.
Enten har man løbegård eller hankatterum eller også er
man meget tollerant og holder den fertil kortest mulig tid.

> Hvad koster en hankat som ikke er til avl men til udstilling?

Jeg ved ikke med Cooner og Birmaer, men inden for
mange racer, koster en udstillingskat mindre end en
avlskat.

> Vil 2 kastrerede hankatte kunne enes?

Som regel ja.

Jeg vil absolut råde dig til at starte med en dejlig
udstillingskastrat og så senere finde ud af, om du vil
opdrætte eller ej.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : DK Sacala´s Norske S~

Dato : 22-11-02 13:36

Altså Helle

Syntes godt du springer i det, du har tidligere til mig fortalt at du ville
have MCO eller NFO og en Birma ikke var dig ?

Kan ikke se hvad du vil med en avlshan uden selv at have hunkat/te ?

Ang. med at have ansvar med at fodre, vaccinere osv. med killinger, det er
jo altså noget der følger med.

Syntes ikke du måske er helt seriøs som du tidligere har givet udtryk for ;
ja undskyld hvis det er forkert opfattet.

Syntes måske du skulle udskyde opdrætterplanerne lidt, og få dig en
udstillingskastrat til du er kommet mere ind i den enkelts ´race behov,
karekter og lign.

MVH
Gitte

Fra : maz

Dato : 22-11-02 16:58

Hej Helle

Jeg har lige en opfordring til dig: TAG NU OG LYT.......!!!
Jeg har fulgt med i dine indlæg herinde i et stykke tid med stor
hovedrysten. IMO er du overhovedet ikke moden eller ansvarlig nok til
overhovedet at begynde så meget som at tænke på at starte et opdræt.! LYT
nu til de gode råd du får herinde - og helt ærligt - hvis du ikke vil
lytte... så LAD VÆRE med at stille flere spørgsmål.
Jeg er personligt vanvittigt træt af den uansvarlighed du lægger for dagen
herinde - tag nu og nyd Emil, anskaf evt en lille legekammerat til ham fra
et internat, og slå så koldt vand i blodet og drop dine opdrætplaner til du
har økonomien til det og til du ved, hvad du vil med dit liv.
Du har kun dig selv at takke for de svar, som du får herinde - og kan du
ikke klare 'tonen', så lade være med at deltage. Faktisk er der mange
herinde (jeg har læst alle indlæggene), der forsigtigt og pædagogisk har
prøvet at få dig til at lytte og tage mod nogle gode råd, men du hører
overhovedet ikke efter.!! Prøv at udvise lidt mere respekt for de mennesker
herinde, der bruger tid og kræfter på at give dig gode råd.

Du kan vælge at tage dette oplæg personligt, eller lige nøjagtig som du vil,
men det er ment som et forsøg på at få dig til at STOPPE OP og LYTTE. Jeg
har intet personligt imod dig,- jeg kender dig ikke, men alene fra dine
indlæg herinde, kan jeg rigeligt vurdere, at du har rigtig meget at lære
endnu - og ikke kun om katteopdræt.

maria

Fra : Freedom

Dato : 22-11-02 17:39

> [...]
> har intet personligt imod dig,- jeg kender dig ikke, men alene fra dine
> indlæg herinde, kan jeg rigeligt vurdere, at du har rigtig meget at lære

Maria, og du tror det er måden;)))

Helle, lad denne mail ligge og tænk på de søde mail du har fået;)) Der vil
altid være nogle som absolut SKAL slå på nogen som ligger ned!! Hvis du
forstår. Tag du blot til udstillingen i morgen nyd dagen, spørg om du må
tage billeder af kattene som bliver udstillet og du skal vide at noge af dem
som udstiller ikke vil være så vild med at få 100 spørgsmål før de skal
udstille (det er jeg nemlig ikke da jeg er nervøs) så vær lidt rolig!!!

Held og Lykke
Iben

Fra : Krammemusen

Dato : 22-11-02 18:17

"Freedom" <freedom@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> som udstiller ikke vil være så vild med at få 100 spørgsmål før de skal
> udstille (det er jeg nemlig ikke da jeg er nervøs) så vær lidt rolig!!!

Hej Iben.

Tak for din søde mail. Ja, jeg indrømmer da gerne jeg ikke er ekstremt stærk
psykisk og derfor har jeg måske også faret lige lovlig hurtigt frem. Og ja,
nogen har tendens til at slå på dem som allerede ligger ned - måske fordi de
selv er usikre og derfor så føler sig mere sikker. Well, det er jo en helt
anden snak som nok nærmere hører hjemme i en psykologisk gruppe. Jeg er bare
hammer glad for alle de søde mails jeg har fået på det sidste. Tak skal I
have - det varmer.

Næsemys fra Emil som hyyyyyyler efter en legekammerart!

Kærlig hilsen Helle *g*

Fra : Pil

Dato : 22-11-02 18:55

Krammemusen wrote:

> Tak for din søde mail. Ja, jeg indrømmer da gerne jeg ikke er ekstremt stærk
> psykisk og derfor har jeg måske også faret lige lovlig hurtigt frem.

Hmmm - hvis du ikke er så stærk psykisk, er det endnu en god grund til
at tage ét skridt ad gangen ind i katteverdenen. Kattefolk er ikke altid
så søde ved hinanden Men man vænner sig til de knubs der kommer. Og
opdræt kan være sønderknusende, hvis alting ikke går som det skal, så
man skal helst føle sig godt rustet og forberedt på lidt af hvert før
man får sit første kuld...

Pil

Fra : Birgitte

Dato : 22-11-02 18:57

Hej Helle
Det absolutte bedste tidspunkt at kontakte opdrætter på, er efter
dommerbedømningen.
Jeg har før stået og skulle både sætte min kat op til bedømning og svare på
1000 spørgsmål.
Folk må gerne røre ved mine katte, dog en lille håndvask først for at undgå
bakterieblandinger.
Men op til bedømning ønsker jeg dog ingen nussen, kælen, og krammen af
katten, der ønsker jeg at katten får lidt rolig opmærksomhed, kun fra min
side.
Tror nok andre udstiller har det som jeg.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 22-11-02 20:35

"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Maria, og du tror det er måden;)))
>
> Helle, lad denne mail ligge og tænk på de søde mail du har fået;)) Der vil
> altid være nogle som absolut SKAL slå på nogen som ligger ned!!

Hvad mener du??? Jeg synes godt nok folk herinde har været utroligt
langmodige over for Helles springen omkring. Jeg er også en af dem, der
hovedrystende har fulgt trådene, og jeg har virkelig undret mig over, at
Helle får så lang snor i forhold til andre herinde, hvor der gøres kort
proces.

Fx får Helle at vide, at hun bare kan købe en hunkat og så vente en 2-3 år
med at avle på den, når hun får råd. Camilla derimod fik at vide, at hun
nærmest var en dyrplager, når hun kunne finde på at lade en hunkat gå fertil
i længere tid. Hvad er forskellen?

Ligegyldigt hvor tåbelige/naive/selvmodsigende ideer hun har luftet her, er
de blevet taget dybt alvorligt og folk har svaret med fløjlshandsker på og
med en masse "held og lykke" og "håber, det vil lykkes" etc. Det er bestemt
ikke alle spørgere herinde, der behandles så varsomt, så hun har IMO ingen
grund til klage.

Ja undskyld det kom til at lyde så surt, men jeg har undret mig så længe, så
nu måtte jeg altså have det ud

Mvh. Else.

Fra : Denise

Dato : 22-11-02 21:06

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja undskyld det kom til at lyde så surt, men jeg har undret mig så længe,

> nu måtte jeg altså have det ud
>
> Mvh. Else.

Hej
Ja jeg undrer mig stadig og også i den grad )
Hilsen Denise

Fra : Freedom

Dato : 22-11-02 23:13

> [...]
> hovedrystende har fulgt trådene, og jeg har virkelig undret mig over, at
> Helle får så lang snor i forhold til andre herinde, hvor der gøres kort

Nettop;) Fint for mig;)) Du har din mening og se...Jeg har min mening!!

> Ja undskyld det kom til at lyde så surt, men jeg har undret mig så længe,

> nu måtte jeg altså have det ud

Else, det er altid godt at få luft;)) Jeg trro også nogle bruger disse forum
til netop dette;)))

Godnat og Sov godt!
Iben;)))

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 22-11-02 14:51

Hej
Nu ved jeg ikke et pløk om avlskatte, men jeg ved at med hunde får man ikke
hvalpe før de er 2-3 år gamle.

Så tag med i dine betragtninger hvornår du er færdig med at læse.Jeg tror
f.eks. ikke det gør noget hvis en kat først er de 3 år før den får
killinger, men på den anden side p-piller så længe? afhængig af om pigen
laver spetakel når hun er i løbetide.

Mvh Tina