Windows er UTROLIG langsom i mit netværk
Fra : Crax

Dato : 22-11-02 10:30

Hej!

Jeg håber jeg har ramt rigtigt med denne gruppe...

Jeg bruger Windows 2000 på min workstation. Det kører fint. Bortset fra, at
lige pluselig kan jeg på mit lokalnet max. overføre 250 kilobytes i sekundet
mellem min server og min workstation.
Fra en bærbar til min server kommer hastigheden derimod op på 4000 kilobytes
i sekundet!

Problemet har ikke altid været der. Faktisk tror jeg det startede for godt 3
uger siden. Jeg kan bare ikke huske, at jeg har lavet noget synderligt om
ved maskinen...

Jeg har prøvet at skifte netkabel og det hjalp ikke...

Jeg har næsten ikke lyst til at geninstallere maskinen, selvom jeg har en
ide om at det hjælper.

Nogen idéer? Serveren er i øvrigt en Linux RedHat 7.3 med Samba.

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Tex Tofte

Dato : 22-11-02 16:23

Hejsa

Jeg antager drivere mv. er OK. ingen IRQ,I/O,DMA konflikter eller noget der
ligner.

Føst bind dit netkort fast på de hastigheder du ønsker. Ikke noget med noget
autodetect af hastighed eller duplex.

Prøv evt at afinstallere / geninstallere de protokoller og tjenester du har
tilkynttet det aktuelle kort.

Flyt kortet i en anden PCI / ISA slot.

Hvis ikke dette hjælper noget som helst så prøv med et nyt netværkskort.
Sådan noget kan jo gå i stykker.

Prøv evt. en helt anden type netværkskort.

Prøv at køre med kun dette ene netværkskort og se om hastigheden stadig er
skod.

Held og lykke

Mvh.

Tex

Fra : Crax

Dato : 26-11-02 12:41

> Jeg antager drivere mv. er OK. ingen IRQ,I/O,DMA konflikter eller noget
der
> ligner.

Det er korrekt - jeg har ikke ændret på nogen opsætninger før eller efter
det begyndte at gå langsomt

> Føst bind dit netkort fast på de hastigheder du ønsker. Ikke noget med
noget
> autodetect af hastighed eller duplex.

Done - ingen resultater.
Intel Softwaren (kortet er et Intel Pro/100b) siger også rigtig nok, at vi
kører 100MHz duplex

> Prøv evt at afinstallere / geninstallere de protokoller og tjenester du
har
> tilkynttet det aktuelle kort.
>
> Flyt kortet i en anden PCI / ISA slot.

Har altid virket fint der hvor det sidder, og jeg tvivler stærkt på at det
hjælper, men hvis der viser sig ikke at være andre alternativer, prøver
jeg...

> Hvis ikke dette hjælper noget som helst så prøv med et nyt netværkskort.
> Sådan noget kan jo gå i stykker.

Jep - jeg har et eksternt USB netkort, jeg vil prøve at sætte i. Jeg vil
helst undgå at åbne maskinen, men jeg kan også prøve et helt andet PCI kort.

> Prøv evt. en helt anden type netværkskort.
>
> Prøv at køre med kun dette ene netværkskort og se om hastigheden stadig er
> skod.

Jeg har en idé om at det skyldes Adobe PhotoShop... Det lyder underligt, det
ved jeg, men af og til når jeg kører dette program, afbryder den min net
forbindelse 100%. Og jeg har netop installeret dette program inden for de
seneste 4-5 uger... Totalt weird!

Oh well - jeg må se hvad der kommer ud af det

Og tak for svarene...

Mvh.
/Crax