Musemåtte til Logitech Optisk trådløs mus
Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-11-02 00:56

Jeg søger efter en god musemåtte til min optiske mus fra Logitech.
Jeg har kigget på steelpad.com, men han skriver den ikke virker med
Logitechs optiske mus - ellers er det noget i den stil jeg gerne vil
have. Så flad som mulig er helt klart et plus for mit vedkommende.

Kan i anbefale nogle gode metalmusemåtter/andre materialer til Logitech
mus, hvilke?

Det skal bruges til præcisionsarbejde/spil (og alm. surfen), så det med
at bruge bordet eller en standard musemåtte er ikke godt nok. Prisen er
ikke så afgørende, men omvendt er jeg heller ikke interesseret i at
betale overdrevet meget (+300) for måtten.

Mvh.
Flemming

Fra : Madsen

Dato : 22-11-02 01:13

Flemming Joensson skrev:

> [...]
> Logitechs optiske mus - ellers er det noget i den stil jeg gerne vil
> have. Så flad som mulig er helt klart et plus for mit vedkommende.

Godt nok er det ikke en musemåtte af metal jeg bruger til min MX-700,
men jeg har bestemt ikke fortrudt købet af en fUnc-måtte. For dælen
hvor er den bare suveræn god, og så har den to forskellige overflader.
Den ene er glat og den anden er lidt mere ru i det. (Jeg bruger den
glatte og det kører som smurt). <http://www.func.net/images.html>

Den er ikke helt billig og kommer i en, for mig, total overflødig
metalkuffert, men alligevel har jeg ikke fortrudt købet af den.

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-11-02 13:17

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> hvor er den bare suveræn god, og så har den to forskellige overflader.
> Den ene er glat og den anden er lidt mere ru i det. (Jeg bruger den

Tak skal du have Madsen.

Har du købt den i Danmark, eller direkte på den side du linker til?

Mvh.
Flemming

Fra : Madsen

Dato : 22-11-02 14:02

Flemming Joensson skrev:

> Har du købt den i Danmark, eller direkte på den side du linker til?

Jeg har købt den her i Danmark.

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-11-02 14:04

> Jeg har købt den her i Danmark.

Ok, takker.

Flemming

Fra : Madsen

Dato : 22-11-02 14:21

Flemming Joensson skrev:

> Ok, takker.

Jeg tænker da at mange forhandlere har den, men for at være helt
præcis så købte jeg den her: <http://www.bbec.dk/> Hvis du scroller
ned i bunden af forsiden så er der nogle billeder af den. Den kan
købes i flere forskellige farver, hvor jeg så valgte den helt sorte,
da den passer godt til resten af mit hardware. :)

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-11-02 23:47

> [...]
> købes i flere forskellige farver, hvor jeg så valgte den helt sorte,
> da den passer godt til resten af mit hardware. :)

Hejsa,
jeg fandt ud af kort tid efter min sidste post, at der var en butik her
i Aalborg der solgte både fUnc og Everglide måtterne. Så jeg smuttede
ind og prøvede dem begge og endte med at vælge fUnc måtten. Det var der
to grunde til. Den var tilpas stor, samtidig med den var flad. Og så
brød jeg mig ikke om den ru overflade der var på Everglide måtterne til
optiske mus.
Jeg købte mig samtidig noget Mouse Skatez teflon-tape, så musen glider
dejlig nemt og ikke mindst roligt (ingen hakken eller vibreren/hoppen)
hen over måtten. Jeg kan klart anbefale den (både måtte og tape).
Jeg så iøvrigt både orange/sort og sort/sort og valgte ligesom dig den
i sort/sort. Den anden skal man godt nok have nogle heftige farver på
sit kontor for at matche

Det eneste jeg ikke er helt sikker på om musen kan finde ud af er når
jeg slukker computeren - det har før været et problem for mig hvis
måtten var meget mørk. Hvis ikke musen opdager det, så må jeg jo bare
lægge den på noget hvidt, eller vende den på hovedet.

Tak for hjælpen.
Flemming

Fra : Madsen

Dato : 23-11-02 02:02

Flemming Joensson skrev:

> Jeg købte mig samtidig noget Mouse Skatez teflon-tape, så musen
> glider dejlig nemt og ikke mindst roligt (ingen hakken eller
> vibreren/hoppen) hen over måtten.

Det passer fint med den modstand der er i min Logitech MX700 på
den glatte side af fUnc'en. Jeg kan bedst lide at den ikke glider
videre ud over kanten på musemåtten hvis man slipper den lidt for
hurtigt, eller så glat er det teflon-tape måske heller ikke? :)

> Jeg så iøvrigt både orange/sort og sort/sort og valgte ligesom dig
> den i sort/sort. Den anden skal man godt nok have nogle heftige
> farver på sit kontor for at matche

Ja, jeg kunne heller ikke lige finde noget der matchede for godt
til den blå/orange som var den eneste jeg kunne få på et tidspunkt.
Valgte så at vente et par dage til de fik den sorte hjem på lager.

> [...]
> hvis måtten var meget mørk. Hvis ikke musen opdager det, så må jeg
> jo bare lægge den på noget hvidt, eller vende den på hovedet.

Efter sigende så skulle de helt hvide underlag sørge for at musen
hurtigere går på strømbesparelse, men det er nok også vigtigt at
underlaget ikke er alt for broget. Spørgsmålet er om det ikke er
det vigtigste.

Madsen.

Fra : Christian C.

Dato : 22-11-02 01:50

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
> ikke så afgørende, men omvendt er jeg heller ikke interesseret i at
> betale overdrevet meget (+300) for måtten.

Icemat har jeg haft rigtig gode erfariner med i forhold til optiske mus. Den
er rigtig lækkert bygget, giver en god bevægelse med musen og så bliver den
ikke så kold at røre ved som f.eks. Steelpad gør.

Mvh
Christian C.

Fra : Martin Møller

Dato : 22-11-02 10:38

"Christian C." <cbc@rus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> ikke så kold at røre ved som f.eks. Steelpad gør.

Er Icemat ikke gennemsigtig? Optiske mus kan da ikke fungerer på
gennemsigtige overflader.

Martin

Fra : Lina L

Dato : 22-11-02 11:36

> [...]
den
> ikke så kold at røre ved som f.eks. Steelpad gør.

Hvor kan mus som f.eks. Icemat fås henne? Hvad koster den?

Fra : Devast8or

Dato : 22-11-02 11:49

http://www.icemat.com/
www.edbpriser.dk -> hardware -> mus -> søg på icemat

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-11-02 13:10

"Christian C." <cbc@rus.dk> wrote in

> Icemat har jeg haft rigtig gode erfariner med i forhold til optiske
> mus. Den er rigtig lækkert bygget, giver en god bevægelse med musen og
> så bliver den ikke så kold at røre ved som f.eks. Steelpad gør.

Der er desværre en grund til at jeg skrev det var en Logitech mus og ikke
bare en optisk mus.

Dette udklip stammer fra testen af Black Icemat med en række mus -
deriblandt en Logitech Optisk:
(Kilde: http://www.telefragged.com/reviews/blackicemat/)
"The Icemat's surface was absolutely terrible for my Logitech optical
mouse. Even moving very slowly in any direction, or in circles, caused
all sorts of erratic movement all over the screen. The problem seems to
be that the "camera" on the optical mouse had trouble knowing where it
was compared to its last position, which caused it to guess incorrectly.
The Logitech optical mouse was almost completely unusable on the Black
Icemat just about every way I tried."

Så det var endnu en måtte jeg ikke kan bruge med min optiske mus fra
Logitech :-/

Mvh.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-11-02 13:14

> [...]

Hvis det er den blanke, så vil den ligesom den sorte heller ikke du' med
en Logitech Optisk mus (husk på at jeg skal bruge en måtte der giver en
god præcision).
(Kilde: http://www.gamereactor.net/anmeld/HWAnmeld.asp?HWAnmeldID=150)
"Jeg prøvede den på en Icemat og var i starten ret overrasket over, at de
2 ting fungerede så godt sammen - indtil jeg skulle prøve at snipe med
Awp’en i Counter-Strike. Her blev det tydeligt, at en optisk mus
kombineret med Icemat ikke giver så god præcision. Så Icematten røg væk,
og så var der ingen problemer. Den fungerer fint med en Everglide
musemåtte."

Mvh.
Flemming

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-11-02 01:24

Flemming Joensson wrote:
> Hvis det er den blanke, så vil den ligesom den sorte heller ikke du'
> med en Logitech Optisk mus (husk på at jeg skal bruge en måtte der
> giver en god præcision).

Må jeg anbefale et styk printerpapir. Let at udskifte hvis det bliver
nasset og er somregel lige ved hånden.
Selv har jeg lamineret et stykke printer papir. Kører forrygende,
eneste minus er blærerøvsefekten ikke er helt optimal.

mvh
Henning

Fra : Devast8or

Dato : 22-11-02 11:32

Det bedste jeg har fundet er et stykke hvidt skriveunderlag. Det kan fås i
den nærmeste boghandel.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-11-02 13:36

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in

> Det bedste jeg har fundet er et stykke hvidt skriveunderlag. Det kan
> fås i den nærmeste boghandel.

He he - ja, det har jeg også prøvet. Eller rettere mit underlag var
mangefarvet, så jeg lagde at stykke printerpapir ovenpå. Det virker
(rimelig godt endda), men jeg må indrømme at selvom jeg er meget glad for
min Logitech mus, så er jeg lidt skuffet over de krumspring man skal gøre
for at få musen til at virke præcist. Jeg vil dog gerne se om ikke jeg
kunne finde noget der er endnu bedre end papir/skriveunderlag, og som
gerne må se lidt smart ud. (PC'en står frit fremme og da skærmen
heldigvis er tung som et ondt år får den lov at blive stående når der er
gæster, så resten af computeren skal helst se "smart" ud for at hun er
tilfreds

Det er ikke fedt med en musecursor, som hele tiden står og "vibrerer" på
skærmen når man gerne vil placere et objekt i Photoshop præcist, eller
lige vil snipe en eller anden General i Hitman2.

Mvh.
Flemming

Fra : Madsen

Dato : 22-11-02 14:09

Flemming Joensson skrev:

> [...]
> "vibrerer" på skærmen når man gerne vil placere et objekt i
> Photoshop præcist, eller lige vil snipe en eller anden General i

Jeg bruger også Photoshop (og Illustrator) meget og det er nemlig
p.... irriterende hvis markøren hopper lidt. Tidligere kørte jeg
også med et hvidt skriveunderlag og det fungerede fint nok, men
skriveunderlaget blev med tiden lidt bulet og så gik det sjove af
det. Det er ikke specielt spændende at løbe ind i sådan en bule lige
når man er ved at fritlægge et eller andet, eller noget i den stil,
så derfor valgte jeg at flå det af (jeg havde tapet det fast til
bordet), og købe en fUnc i stedet. Den behøver ikke at tapes fast
for den har gummi under bunden så den ikke skrider. Den er også
tilpas stor, hvilket også er et krav her.

Madsen.