Redhat 7.3 og ISA netkort
Fra : Ole Nielsen [7400]

Dato : 21-11-02 17:24

Er der nogen som ved hvordan man indtaster parameter til et ISA net kort?

Under en netværksinstallation er der mulighed for at vælge at indtaste nogle
parameter. Jeg har et AMD PCNet baseret kort og indtaster følgende:

lance=0x300,9,6

Henholdsvis IO, IRQ samt DMA

Redhat returnere med fejl i parameter.

Mvh
Ole

Fra : frank damgaard

Dato : 22-11-02 01:55

Ole Nielsen [7400] <karen-ole@mail.dk> wrote:

> [...]

> Under en netværksinstallation er der mulighed for at vælge at indtaste nogle
> parameter. Jeg har et AMD PCNet baseret kort og indtaster følgende:

Det kommer an på hvor det havner. (boot parameter
eller modulparameter til /etc/modules.cong )
Er det til modules.conf så kan syntax være anderledes,
til et ne2000/ISA kort f.eks.:
options lance io=0x300 irq=9 dma=6

Så til installationsmenu så prøv om det måske er nedenstående der
skal indtastes :
io=0x300 irq=9 dma=6

--
Frank Damgaard |