DECT og 802.11b konflikt ?
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-11-02 17:10

Fra en salgsgruppe: "DECT telefoner kører i samme frekvensbånd som
802.11b. Personligt har jeg haft Kirk's DECT telefoner kørende ved siden
af i ca. 6
mdr. og har overhovedet ikke haft problemer med det. Det er vist nok
ikke alt WLAN/DECT udstyr, der kan prale af dét..."

Nogle der har mere erfaring med det ?

/A - med ascom eurit 133 og måske snart et trådløst netværk.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-11-02 20:52

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:arj0go$16b$2@sunsite.dk...

> [...]
> mdr. og har overhovedet ikke haft problemer med det. Det er vist nok
> ikke alt WLAN/DECT udstyr, der kan prale af dét..."

DECT og Wlan kører ikke i samme spektrum...

Det er I USA, hvor de trådløse telefoner ligger i samme område.. Men der
heder det ikke DECT telefoner...

DECT kører på 1,9 Ghz så vidt jeg husker, hvor Wlan kører 2,4 Ghz

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-11-02 21:55

> DECT og Wlan kører ikke i samme spektrum...
> DECT kører på 1,9 Ghz så vidt jeg husker, hvor Wlan kører 2,4 Ghz

Efter mit første indlæg surfede jeg lidt videre og kom forbi
:http://www.electronicstalk.com/news/ina/ina143.html
Siden er fra UK så det burde være tættere på DK std end USA

Den bekræfter at 802.11b og 802.11g køre 2,4GHz (sidstnævnte er den
"sjove" 54Mbit/s som afaik kun intel har hw på gaden til)

Og http://www.itweek.co.uk/Analysis/1132886 :" Signals sent and received
by 802.11b equipment are transmitted in the 2.4GHz radio frequency
spectrum. This part of the waveband is also used by short-range
Bluetooth and Dect wireless devices, among other hardware, and this
therefore raises the spectre of signal congestion and interference in
environments where many different types of devices are used."

Så der er åbnebart også dect telefoner der arbejder i samme
frekvensområder - men der er så forhåbenligt ikke godkendte til dk brug
når nu du siger at de normalt er på 1,9GHz

/A - der ikke gider trække kabler og er lidt fristet af wlan istedet til
udvidelse af hjemmenetværket.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-11-02 22:29

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:arjhf0$f3l$2@sunsite.dk...

> Den bekræfter at 802.11b og 802.11g køre 2,4GHz (sidstnævnte er den
> "sjove" 54Mbit/s som afaik kun intel har hw på gaden til)

802.11b er 2,4 Ghz

802.11a er 5,4 Ghz så vidt jeg husker rigtigt....

Se evt på http://147.29.107.5/frekvens/asp/band.asp

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-11-02 10:30

<AndersDOTMajland@jyde.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> therefore raises the spectre of signal congestion and interference in
> environments where many different types of devices are used."

Syntes det er lidt foruroliende at 802.11b og Bluetooth ligger i samme
spektrum og kan spænde ben for hinanden. Men sådan er livet vel for
egenkontrol for visse frekvensspektrum.

--
Bjarke Andersen