sende til to e-mail adresser fra en form p~
Fra : Carsten Tygesen

Dato : 21-11-02 17:32

Hej Allesammen,

Er der nogen der vil hjælpe mig med hvordan jeg fra en form kan sende
en mail til to forskellige mail-adresser på samme tid?

Hvad skal jeg gøre/tilføje for at der kan sendes mail til to e-mail-adresser
istedet
for som normalt 1?

Med venlig hilsen og på forhånd tak!

Carsten Tygesen

( <INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient" VALUE="mail@jutland.com">)

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-11-02 08:17

Carsten Tygesen wrote in <3ddd0aa0$0$141$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> Er der nogen der vil hjælpe mig med hvordan jeg fra en form kan sende
> en mail til to forskellige mail-adresser på samme tid?
> ( <INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient" VALUE="mail@jutland.com">)

For eksempel:
<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient" VALUE="mail@jutland.com">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient2" VALUE="othermail@jutland.com">

Eller:
<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient[]" VALUE="mail@jutland.com">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient[]" VALUE="othermail@jutland.com">

Det "interessante" arbejde ligger i den fil, som modtager formdata, og
sender emailen.

Ved første eksempel skal du kopiere den kodestump, som sender selve mailen.
Hvis der fx. står:

mail($recipient, $subject, $body, $headers);

Så er det bare at kopiere den, så der står:

mail($recipient, $subject, $body, $headers);
mail($recipient2, $subject, $body, $headers);

Det er ikke sikkert det er så nemt, men det kunne jo være. :)

Det andet eksempel er lidt mere "fremtidssikret". Den giver mulighed for et
vilkårligt antal email-adresser. Man kunne så bruge noget kode i stil med
dette:

if (is_string($recipient)) {
// Der er angivet én email-adresse uden de ekstra klammer
// Tilføjet bla, for at opnå bagud-kompatilitet
$recipient = array($recipient);
}
$recipients = $recipient; // Bare lidt navne-gejl.
foreach ($recipients AS $recipient) {
// Her er så koden til at sende én email.
}

--
Mvh.

Niels Andersen